MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 8:57 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 16, 2017 4:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 14, 2007 7:22 am
Posty: 101
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
Nie wiem czy ktoś to opisywał ale ja ostatnio z tym walczyłem i przesyłam opis jak wymienić błotnik bez zdejmowania drzwi.

1.
Odkręcamy śruby mocujące od strony silnika - klucz 10

2.
Wyjmujemy kierunkowskaz i odkręcamy trzy śruby - klucz 8

3.
Odkręcamy listwę pod reflektorem - 1 śruba - klucz 8

4.
Odkręcamy śrubę mocującą błotnik, która znajduje się pod reflektorem - klucz 8 lub 6

5.
Teraz otwieramy drzwi i odkręcamy dwie śruby - górną i środkową, które znajdują się pomiędzy błotnikiem, a drzwiami.

6. Odczepiamy przednią listwę, tylko od dołu - trzeba delikatnie i mocno pociągnąć do siebie

7.
Odkręcamy dwie śruby mocujące błotnik, które znajdują się pod listwą - klucz 10

8.
Podnosimy błotnik do góry od przodu samochodu i delikatnie kładziemy go przednią częścią na ziemi. Tym sposobem mamy dostęp do ostatniej śruby mocującej, która znajduje się za drzwiami w dolnej części.
Pod koniec odkręcania ostatniej śruby trzeba przytrzymać błotnik żeby nam nie odbił.

Przepraszam, zapomniałem dopisać, że mój błotnik był tak skorodowany, że nie było już mocowania, które jest pod nadkolem plastikowym :) i tam oczywiście też jest śruba, ale trzeba zdjąć plastikowe nadkole na plastikowe śrubki (10) i jeden wkręt na ósemkę.


A korzystając z okazji ma ktoś patent na zdjęcie listwy z drzwi (coupe) tak żeby nie połamać mocować zaczepów w listwie.


Pozdrawiam,

_________________
W124 coupe 220 "93
W126p coupe :) 650 "87


Ostatnio zmieniony czw sie 17, 2017 10:46 am przez SZOSTAK, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr sie 16, 2017 5:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tej listwy z drzwi nie da się za bardzo zdjąć bez zerwania dolnych spinek, a to z racji ich wieku.
Po odkręceniu śrubki w rogu drzwi najlepiej się położyć i bardzo powoli i delikatnie jakimś plastikowym jakby dłutem podważać listwe zapierając narzędzie o drzwi przy samej spince.Trzeba wsunąc sprzęt między listwę, a drzwi.
Te dolne spinki w coupe sa tylko takie w coupe .Od sedna nie psują , i co ciekawe nie ma zamienników po 80 groszy:)tylko ASO.
Zbudowane sa w taki sposób, że jedna część z bolem jest umieszczona w listwie( lubi pękać miejsce mocowania ), a druga otworem w drzwiach.
Nawet jeśli uda się zdjąć listwę bez uszkodzeń listwy i spinek , to nie ma gwarancji, że po ponownym montażu listwa będzie leżała równo i nie zacznie odstawać .

Walczyłem z tym jakiś czas temu , iw sobotę może kupię te spinki w ASO bo listwy mi odstają i niszczy się lakier z przodu.

W ce też trzeba walnąć czasem mocniej drzwiami , dlatego lepiej mieć to dobrze umocowane.

Górne spinki są takie jak w sedan i stoą po około 2 zł , ale te dzisiejsze wyroby to plastik sztywny twardy , bez porównania do fabryki.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw sie 17, 2017 10:47 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 14, 2007 7:22 am
Posty: 101
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki!

O połamane spinki się nie obawiam i zawsze wolę kupić takie rzeczy w ASO. Raz, że mam pewność, że pasuje, a dwa, że nawet jeśli taka spinka kosztuje 5 zł to starczy na następne 20 lat :)

_________________
W124 coupe 220 "93
W126p coupe :) 650 "87


Na górę
Post: czw sie 24, 2017 3:13 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Właśnie wracam z ASO. Okazuje się, że tam idzie siedem spinek na dół i jest to jeden element , wpina się w listwę i wchodzi w otwór w drzwiach.Nie wiem jak mi się zdawało, że są to dwa osobne elementy.
Kupiłem 14 sztuk za 112 zl z 5% rabatem.
Było 15 sztuk tylko w jednym ASO w warszawie :)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt sie 25, 2017 1:19 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
No jednak nie jest to jeden element.
Jest jeszcze drugi , który wpina się w listwę , a typ się kłócił że nie jest tak ehh jeszcze wkręcał , że w ich epc to tym drugim mocuje się listwę progową.
Ten w listwę taki prostokąt kosztuje 10zł sztuka, ale on raczej daje rade przy montażu i demontażu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl