MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 6:25 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt paź 19, 2012 7:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Witam,

Panowie - moje w114 - na początku prac.
Auto to 250CE z 1970 w tej chwili z silnikiem m110.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Udało się już doszczelnić skrzynie biegów oraz tylny most,
Wymienić płyny ustrojowe - wszystkie.
Wyczyścić chłodnicę oleju - prosty zabieg a bardzo pomaga silnikowi.
Wypłukać układ chłodzenia o raz zregenerować chłodnice.

Niestety - prace utknęły z powodu braku części:

Poszukuje prawego zacisku przedniego dokładnie takiego:
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/141/img2
012101400816.jpg/]Obrazek[/URL]

Obrazek

Obrazek

Również moje auto ma mały kłopot z elektryką - poszukuje schematu elektryki silnia 2,8 z układem D-jetronic!
Nie działa mi wtryskiwacz ssania - nie dochodzi do niego sterowanie. Jako sam wtrysk jest sprawny.


Pozdrawiam
Wowek

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: pt paź 19, 2012 7:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Dwie foty wiecej zacisku:
Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: pt paź 19, 2012 10:30 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Znalezienie oryginalnego zacisku będzie trudne, ale nie niemożliwe, jednak na pewno czasochłonne i pewnie będzie drogo. Na Twoim miejscu kupiłbym zacisk od W123, średnica tłoczka jest też 60mm, mocowania takie same, więc wszystko będzie pasować. Jedyna różnica jest taka, że w W123 są czujniki klocków i zacisk ma ucho do którego przykręca się wiązkę od czujników. To ucho w niczym nie będzie Ci przeszkadzać, a jak Cię będzie drażnić to możesz je po prostu obciąć lub kupić zacisk z urwanym uchem, bo one często się urywają przy odkręcaniu wiązki. Do oryginału zawsze można łatwo wrócić.

PS Nie zużywaj klocków do końca to Ci więcej kołnierz nie pęknie. Cienkie klocki + cienkie tarcze x ostre hamowanie = pęknięty kołnierz.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: pt paź 19, 2012 2:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Klocków nie zużywałem! Zacisk uległ na próbie hamulców na rolkach!! sic! Autem przejechałem 5km....

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: pt paź 19, 2012 9:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
jak już robić to porządnie -kup zaciski 60 mm ze 116 i wentylowane tarcze również ze 116-wszystko daje się zmontować i lepiej działa- miałem tak w moim 114 280E 0-hamulce były nie do ugotowania.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: sob paź 20, 2012 1:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
marcin280e pisze:
jak już robić to porządnie -kup zaciski 60 mm ze 116 i wentylowane tarcze również ze 116-wszystko daje się zmontować i lepiej działa- miałem tak w moim 114 280E 0-hamulce były nie do ugotowania.


Tylko wtedy trzeba zamienić zaciski stronami, bo w /8 zaciski są przed osią, a w W116 za osią. Można też zastosować zaciski z W107.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: sob paź 20, 2012 7:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Temat hamulców - wstępnie udało się rozwiązać.

Szukam schematu elektryki i zasady działania wtrysku w M110 z D-jettronic.
Moim samochodzie nie działa wtryskiwacz ssania - nie dochodzi do niego sterowanie. Potrzebuje pomocy skąd idzie sterowanie do niego - schemat lub przynajmniej opis kostek. I jakie czujniki decydują o wysterowaniu ssania?

Druga sprawa - czujnik obrotów wału - jest odcięty - a silnik działa w pełnym zakresie .. ?!

Może ma ktoś lekturę do poczytania o diagnostyce d-jetronic?

Pozdrawiam

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: sob paź 20, 2012 10:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Mitu pisze:
marcin280e pisze:
jak już robić to porządnie -kup zaciski 60 mm ze 116 i wentylowane tarcze również ze 116-wszystko daje się zmontować i lepiej działa- miałem tak w moim 114 280E 0-hamulce były nie do ugotowania.


Tylko wtedy trzeba zamienić zaciski stronami, bo w /8 zaciski są przed osią, a w W116 za osią. Można też zastosować zaciski z W107.

W rzeczy samej -w każdym razie da się.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: sob paź 20, 2012 10:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Wowek pisze:
Temat hamulców - wstępnie udało się rozwiązać.

Szukam schematu elektryki i zasady działania wtrysku w M110 z D-jettronic.
Moim samochodzie nie działa wtryskiwacz ssania - nie dochodzi do niego sterowanie. Potrzebuje pomocy skąd idzie sterowanie do niego - schemat lub przynajmniej opis kostek. I jakie czujniki decydują o wysterowaniu ssania?

Druga sprawa - czujnik obrotów wału - jest odcięty - a silnik działa w pełnym zakresie .. ?!

Może ma ktoś lekturę do poczytania o diagnostyce d-jetronic?

Pozdrawiam


Nie ma wtryskiwacza ssania jest wtryskiwacz rozruchowy sterowany sygnałem z rozrusznika przez włącznik termiczno czasowy umieszczony w płaszczu wodnym silnika.No więc działa przy kręceniu rozrusznikiem przy zimnym silniku i przez jakiś tylko czas.Ten układ jest poza resztą wtrysku -nie ma nic wspólnego z D-jetem.
O ssaniu czyli o wzbogaceniu mieszanki na zimnym silniku bo o to pewnie pytasz decyduje czujnik temperatury silnika-wydłuża w sumie czasy otwarcia wtryskiwaczy.
Czujnik obrotów wału może być odcięty bo był podłączony do złącza które służyło do diagnostyki -nie ma wpływu na pracę silnika.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: ndz paź 21, 2012 11:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
marcin280e - dzięki za podpowiedz. Wtryskiwacz nie działa ale auto odpala. Chodzi nierówno na zimnym silniku. Dostałem właśnie od kolegi rasch opis działania układu. Biorę sie za lekturę :)

Pozdrawiam

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: wt paź 23, 2012 11:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Witam,

Proszę o podpowiedz - po prawej stronie silnika są takie dwa czujniki:

Obrazek

Czujnik po lewo to na pewno czujnik temperatury. A ten po prawo? Do czego służy?

Z tego co wiem - to jest prawdopodobnie czujnik temperatury silnika używany do dawkowania ssania oraz wtryskiwacza rozruchowego. Zmierzyłem go wczoraj i porównałem z charakterystyką - ma mała oporność (rzędu 200ohm) przy zimnym silniku - a zgodnie z charakterystyką z instrukcji do d-jetronic powinien mieć ok 4kohm przy 10st C.

Czy może ktoś ma kod części - takiego czujnika. Niestety z epc nie dałem rady nic wyniuchać!




'

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: śr paź 24, 2012 11:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Nie wiem jak jest u Ciebie ale tak to wyglądało w oryginalnym 280.
Czujnki od tyłu silnika to kolejno
-czujnik wskazówki temperatury cieczy chłodzącej w zegarach(1 pin duży)
-włącznik termiczno czasowy do wtrysku rozruchowego (2piny duże)
-czujnik temperatury cieczy chłodzącej do układu D-jet(2 piny małe takie jak w reszcie wiązki D-jet)


Załączniki:
DSCN0128.JPG
DSCN0128.JPG [ 51.66 KiB | Przejrzano 15899 razy ]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81
Na górę
Post: czw paź 25, 2012 12:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Marcin280e - na twoim zdjęciu wygląda to zupełni inaczej niż u mnie.
Ja mam tylko 2 czujniki, widziałem jeszcze jedną wolną kostkę.

Niestety nie jestem w stanie ruszyć z elektryką bez schematu.

Oglądnąłem dziś silnik dokładnie taki jak pokazałeś na zdjęciu - miał ten czujnik. Moje auto nie może dobrze jeździć bez sygnału temperatury silnika dla układu wtryskowego. Prawdopodobnie układ jest wysterowany teraz na "ciepły silnik" - stwierdzam to gdyż - nie działa dodatkowy wtryskiwacz rozruchu i auto wyraźnie dławi się na zimnym silniku.
Pozdrawiam

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: ndz paź 28, 2012 10:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Witam,
Czy zna ktoś może kod czujnika temperatury którego mi brakuje:

Obrazek

Pozdrawiam

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: pn paź 29, 2012 8:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Cześć,
do mojego M114.980 zamontowałem o numerach 0280130014.
Do M110 też podchodzi. Jest specyfikacja zastosowania na stronie i jest na stanie.

http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-temp ... e-w-autach


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl