MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[115] 240D 3.0 "Żaba" - od podstaw https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=51&t=42564 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | PiotrH [ śr lip 15, 2009 10:57 am ] |
Tytuł: | [115] 240D 3.0 "Żaba" - od podstaw |
Witam. Dotychczasowe doświadczenia i przejścia związane z tą upadłą gwiazdą były przedstawione tu: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ht=#278629 i tu: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ht=#277819 Dla tych co się nie zapoznali przypomnę, że historia upadku zakończyła się ogołoconą karoserią leżącą na oponach w garażu - wystawioną zresztą z innymi gratami na sprzedaż. Po kilku miesiącach przygotowań, adaptacji pomieszczenia i kompletacji narzędzi razem z kolegą Markiem doszliśmy do wniosku, że można auto jeszcze bardziej odchudzić i na początek wycięliśmy przedni fartuch. Nawet nieźle poszło. Co będzie dalej sam jestem ciekaw . Swoją drogą ciekawy i dość drogi sposób na spędzenie urlopu, szczerze polecam. |
Autor: | karaya [ śr lip 22, 2009 3:17 pm ] |
Tytuł: | |
Zdecydowanie ciekawy i drogi, a jaki rodzinny!!! Gdzie "śrubkujesz"? Moze podjadę z jakimiś narzedziami i zestawem "smarowniczym"? |
Autor: | PiotrH [ pn lip 20, 2015 10:51 am ] |
Tytuł: | Re: [115] 240D 3.0 "Żaba" - od podstaw |
Udało się wspawać wspornik układu kierowniczego, spasować przód (co nie jest łatwe na podrabianych błotnikach) oraz przymierzyć podłogę. Walka trwa, mimo że po partyzancku z zaskoczenia Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | PiotrH [ pn lip 27, 2015 9:54 am ] |
Tytuł: | Re: [115] 240D 3.0 "Żaba" - od podstaw |
Podłoga dopasowana, prawy próg na miejscu. Pamięta może ktoś gdzie można kupić dobre uszczelki szyb przedniej i tylnej? Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | MartinezTychy [ pn lip 27, 2015 10:00 am ] |
Tytuł: | Re: [115] 240D 3.0 "Żaba" - od podstaw |
Silnik też będziesz remontował? |
Autor: | PiotrH [ czw lip 30, 2015 11:54 am ] |
Tytuł: | Re: [115] 240D 3.0 "Żaba" - od podstaw |
Przed rozebraniem silnik był w dobrym stanie. Tydzień temu sprawdzałem i jeszcze się obraca. Na początek trzeba wykonać badanie kompresji i zdecydować co dalej. Wydaje mi się, że z karoserią jeszcze sporo zejdzie, więc do serca jeszcze długa droga. |
Autor: | MartinezTychy [ czw lip 30, 2015 1:13 pm ] |
Tytuł: | Re: [115] 240D 3.0 "Żaba" - od podstaw |
Zawsze można zmierzyć kompresję,jak jest dobrze to możesz zalać cylindry olejem żeby nie złapało pierścieni i od czasu do czasu pokręcić wałem. |
Autor: | PiotrH [ śr sie 12, 2015 8:56 am ] |
Tytuł: | Re: [115] 240D 3.0 "Żaba" - od podstaw |
W upały najlepszą rozrywką jest spawanie, okazuje się że na dworze jest całkiem przyjemnie. Mimo to udało się skończyć prawą część i zrobić dziurę w lewej. Do tego przymiarka drzwi i przedniego zawieszenia. Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | PiotrH [ pn sie 17, 2015 10:01 am ] |
Tytuł: | Re: [115] 240D 3.0 "Żaba" - od podstaw |
Po dziesięciu wspólnych latach znalazł się post jak przedstawiałem Żabę na Forum. Łza się w oku kręci: viewtopic.php?t=26767 Podłoga pod siedzeniem kierowcy wspawana, ale coś ta relacja chyba staje się nudna Załącznik:
|
Autor: | PiotrH [ śr wrz 02, 2015 2:07 pm ] |
Tytuł: | Re: [115] 240D 3.0 "Żaba" - od podstaw |
W międzyczasie zaczynamy spawanie z drugiej strony. Żaba robi się coraz cięższa Załącznik:
|
Autor: | PiotrH [ pn wrz 21, 2015 9:19 am ] |
Tytuł: | Re: [115] 240D 3.0 "Żaba" - od podstaw |
I można powiedzieć, że wyjechała z garażu Załącznik: A przy okazji gdzieś zaginęła przekładnia kierownicza Jeśli ktoś ma to chętnie kupię kompletną przekładnię ze wspomaganiem, pompą, zbiornikiem płynu wspomagania, przewodami i mocowaniami. Chyba cały karton gdzieś przy przeprowadzce wcięło |
Autor: | PiotrH [ pn wrz 28, 2015 12:34 pm ] |
Tytuł: | Re: [115] 240D 3.0 "Żaba" - od podstaw |
Powoli zbliża się czas malowania podkładem i pytanie wielokrotnie zadawane na Forum, jak położyć baranek? Odpowiedzi, które znalazłem prowadzą do wątku viewtopic.php?f=22&t=15438&hilit=baranek i tam jest opisane jak to ma wyglądać dla przodu i tyłu. Końcowe zdjęcia niestety się nie otwierają. Co do progów jest napisane, że ma być ale do jakiej wysokości? Do listwy? Tego nie udało mi się znaleźć. Czy brzegi nadkoli (ranty) też miały baranek od strony kół? Może ktoś podrzucić informację, ewentualnie zdjęcia? Na tym co jest w sieci trudno się opierać.... Druga sprawa, to czy na błotniku przednim ma pozostać zagłębienie na łączeniu z pasem, czy zaszpachlować? Załącznik: Po co są te dziury w tylnym pasie, wstawiłem reparaturkę , a nie pamiętam jak to było w oryginale, zresztą pas tylny miałem mocno sfatygowany. Załącznik: I ostatnia zagadka na dziś to jak spasować maskę z podszybiem. Przed rozbiórką była w jednej linii, a teraz środkiem jest znacznie wyżej niż kratka na pasie, a narożniki znacznie poniżej. Co może być tego przyczyną? Maska nie była pogięta, wygląda na względnie prostą. Można prosić o fotkę poprawnego spasowania? Załącznik:
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |