MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lis 01, 2024 12:02 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 05, 2008 2:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
witam,
przyszedł czas na remont srebrnej damy.

FOTY

sorry, że na zasadzie linka.
kolejne foty będę już sukcesywnie wrzucał bezpośrednio na forum :-)

postał pół roku od zakupu czekając na przypływ finansów :-)

na pierwszy ogień blacharka.
po wielokrotnych oględzinach auta zdecydowałem się go nie rozbierać na czynniki pierwsze.
wprawdzie dolne części błotników z zewnątrz są "przeżarte", to w środku wszystko zdrowiutkie, że cacy.
samochód pochodzi z włoch i patrząc na podwozie i pochowane elementy karoserii można stwierdzić, że na narty ten samochód swojego właściciela nie woził ;-)
podłoga super. tylko na łączeniu z progami wżery plus drobnostki w okolicy pedałów. progi super. z zasady przeznaczone do wymiany i tak zostały wymienione ale zupełnie niepotrzebnie...

blacharka dobiega końca.
zaraz po tym będzie lakiernik.
zdzieranie tony szpachlu, który mesio ma na sobie. pewnie parę niespodzianek jeszcze się pojawi.

pozdro.[/url]


Ostatnio zmieniony sob mar 14, 2009 10:21 am przez szyki, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2008 9:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
[zlosnikok] no nareszcie coś się dzieje :P bo ostatnio nikt nic nie remotnuje :P (a przynajmniej się nie chwali) :)

Wsadzaj foty jak tylko coś dojdzie :) fajna zabawa :) i świetne auto :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 2:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
O! Owiewka od pianina!
http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Me ... 3509001650

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 3:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
kruszyn pisze:
no nareszcie coś się dzieje

Fakt - już dawno nikt żywicy na drzwiach nie pokazywał.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 3:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
filippo pisze:
kruszyn pisze:
no nareszcie coś się dzieje

Fakt - już dawno nikt żywicy na drzwiach nie pokazywał.

A mogło być fajne C [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 1:39 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
filippo pisze:
kruszyn pisze:
no nareszcie coś się dzieje

Fakt - już dawno nikt żywicy na drzwiach nie pokazywał.

Obejrzalem te zdjecia dwa razy i nie widze tam zadnej zywicy. To lepiszcze w blizej nie okreslonym kolorze nalozane na wszystkie miejsca latane to po prostu popularna glasfaza- szpachel z wloknem szklanym. Aplikacja prawie jak najbardziej prawidlowa, bo szpachel ten jest bardziej elastyczny i eliminuje ryzyko pekniec po pewnym czasie w miejscach duzych ubytkow. Prawie dobrze, bo pod nim powinien znalezc sie grunt w celu odizolowania powierzchni i zabezpieczenia antykorozyjnego. Niestety u wiekszosi lakiernikow zakorzenione jest w glowie , ze glasfaza na gola blache to juz jest super zabezpieczenie.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 7:35 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Stomek pisze:
Obejrzalem te zdjecia dwa razy i nie widze tam zadnej zywicy.


Hej

Chyba jest na drzwiach w rogach gdzie często jest zgnite, widać długie włosy maty szklanej. Ale może się mylę niech się wypowie Szyki.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 9:59 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Stomek pisze:
Obejrzalem te zdjecia dwa razy i nie widze tam zadnej zywicy.

Dwa razy ogladalem zdjecia do 136, teraz obejrzalem trzeci raz wszystkie.Zgadza sie, tam jest laminat. Dziwi mnie miejsce, bo tam idzie calkiem prosty kawalek blachy, wiec latwiej to chyba wspawac.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 10:04 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
O to dokładniej chodziło:

http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Me ... 7218976418
http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Me ... 8823355074


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 4:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2117
Lokalizacja: Poznań
[szalone] [szalone]

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 10:25 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
to nie dojrzałem ... kurcze tyle pracy i nie można było zrobić porządnie ? :(
czerwona kartka :P

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 27, 2008 4:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
Stomek pisze:
Stomek pisze:
Obejrzalem te zdjecia dwa razy i nie widze tam zadnej zywicy.

Dwa razy ogladalem zdjecia do 136, teraz obejrzalem trzeci raz wszystkie.Zgadza sie, tam jest laminat. Dziwi mnie miejsce, bo tam idzie calkiem prosty kawalek blachy, wiec latwiej to chyba wspawac.


zastosowany materiał to rzeczywiście cuś żywiczno-pochodnego z matą (glasfaza).
pod spodem jest wspawany nowy kawałek blachy. na nim spoczął grunt i dopiero na końcu maty żywiczne.

mają one na celu wyłącznie wzmocnienie konstrukcji.
blacha np. na drzwiach z wyciętym jej kawałkiem pracuje zupełnie inaczej. dotyczy to również przypadku, kiedy wspawa się w to miejsce nowy kawałek blaszki.
w ten sposób drzwi będą pracowały w miarę prawidłowo i jednocześnie zmniejszy się ryzyko pęknięć po czasie, jak to ktoś już wcześniej wspomniał.

ciekawe, że auto miało konkretnie nadszarpnięte przez rdzę błotniki, a w środku wszystko super. dziewica blaszka. fartuchy super, słupki A super, podłoga tylko w dwóch miejscach wymagała skromnych poprawek. progi wymienione z rozpędu. w zasadzie stare nie wymagały prac. tu korozja była widoczna tylko w miejscach łączenia progów z podłogą.

może auto, które całe swoje dotychczasowe życie spędziło w słonecznej Italii nie woziło swojego właściciela na narty w góry...


Ostatnio zmieniony ndz sty 04, 2009 1:11 pm przez szyki, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 26, 2008 7:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
po dłuższym postoju prace powoli ruszają do przodu...:

obecnie trwa szlifowanie, wygładzanie szpachlowanie tam, gdzie trzeba i takie tam inne zabiegi poprawiające urok.

parę ostatnich fotek:

Obrazek
Obrazek[url]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
[/url]


Ostatnio zmieniony ndz sty 04, 2009 1:20 pm przez szyki, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2008 8:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
no i pora myśleć o malowaniu.
w końcu :-)

kolor dobieram oczywiście wg datenkarty. jesto to 180, czyli sredbo metalic.

stąd pytanie.
czy do lakieru powinien być dodawany jakiś certyfikat, zaświadczenie mieszlani, czy cokolwiek innego?
bo jak inaczej udowodnić, że to właśnie TEN srebrny metalic a nie np. z palety Volkswagena?

dzięki i pozdro.
szymon

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2008 2:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Nie masz żadnego certifikatu. Istnieją receptury starych kolorów, ale często jest już brak wzorników do nich. Ja zachowałem sobie stare wzorniki Standoxa, ale też tylko poglądowo, bo instnieje minimalna różnica w kolorach pomiędzy firmami.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl