MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Wolf raktywacja
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=51&t=14626
Strona 1 z 8

Autor:  marcin280e [ śr paź 12, 2005 3:55 pm ]
Tytuł:  Wolf raktywacja

9 lipca mialem kolizję.Sprawca wymusil pierwszeństwo przejazdu no i traach...Auto sprawcy zreszta Czecha to Hundai Getz-zostało dość mocno uszkodzone a mój 114 zobaczcie na fotach-Mercedes jest jednak mocny.
Po niezbyt długiej walce z ubezpieczycielem sprawcy uzyskałem bardzo korzystne odszkodowanie i zaczynam reaktywację.

Obrazek
Obrazek

Autor:  Ocet [ śr paź 12, 2005 5:09 pm ]
Tytuł: 

Już sie trochę stęskniłem za widokiem tego pojazdu, ale nie myślałem, że w takim stanie go zobaczę. Przykrość, nawet jak uszkodzenie nie katastrofalne...

Autor:  runcajs [ śr paź 12, 2005 5:27 pm ]
Tytuł: 

zgadza sie samochodzik nie jest mocno udezony zmasakrowany:) ale na tym polegała konstrukcja tamtych lat:) wszytko sztywne:)

Autor:  Czarek [ śr paź 12, 2005 5:28 pm ]
Tytuł: 

Marcin 280e widzę w tle prelude IV gen czyto twoje auto bo jesli tak to mamy takie same zestawy samochodów!

Autor:  marcin280e [ pn paź 31, 2005 9:23 pm ]
Tytuł: 

Prace powoli ida naprzód:

Obrazek
Pierwsza przymiarka orginalnego błotnika
Obrazek
Po trzech zimach mimo starannej konserwacji jest jednak nieco korozji-myśle że mój błąd polegal na niezupełnym usunięciu warstwy "kateroferezy" na nowych wymienianych elementach(Klokkerholm niestety)
Zalecał bym jednak piaskowanie nowych blach(reperaturek) i gruntowanie dobrym preparatem

Auto zmieni nieco wygląd-zdecydowałem sie na powrót do pierwszej serii-jakoś bardziej mi sie podoba.
W tym celu zakupiłem ogromnie tanio orginalne używane pierwszoseryjne błotniki, maskę ,grill i całą resztę innych drobnych części-trafiłem nawet na komplet przednich zielonych szyb .

Musze sie także pochwalić -kupiłem kompletną instalację elektrycznie opuszczanych przednich szyb i orginalną antenę Hirschmann do /8 oczywiście [zlosnik]

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tutaj te elementy jeszcze w dawcy -wymagają oczywiście naprawy czy też przeglądu ale rokowania są dobre.

Autor:  filippo [ pn paź 31, 2005 9:45 pm ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
W tym celu zakupiłem ogromnie tanio orginalne używane pierwszoseryjne błotniki

Źródełko już wyczerpane, czy można jeszcze dostać więcej pierwszoseryjnych błotników ???

Autor:  marcin280e [ pn paź 31, 2005 10:34 pm ]
Tytuł: 

filippo pisze:
czy można jeszcze dostać więcej pierwszoseryjnych błotników ???

Można ,chcesz lewy czy prawy?

Autor:  kielbik [ wt lis 01, 2005 12:44 am ]
Tytuł: 

Witam,

przepraszam, ze sie wtracam ale ja chce lewy napewno a prawy jak zdejme to sie okaze ale chyba tez. Czy to sa oryginalne blotniki, w jakim stanie, w jakiej cenie i gdzie trzeba je odebrac?

Pozdrawiam,

kielbik

Autor:  sebi [ wt lis 01, 2005 8:02 am ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
Można ,chcesz lewy czy prawy?



Hej

Jeżeli oryginalne 1 seryjne to chcę oba !!

Autor:  filippo [ wt lis 01, 2005 9:31 am ]
Tytuł: 

Nie wiem czy mogę sobie prawa jakieś rościć :lol: ale pierwszy spytałem, a chciałbym na prawą i lewą stronę.

Autor:  kielbik [ wt lis 01, 2005 12:40 pm ]
Tytuł: 

spoko, spoko,

oczywiscie ustawie sie w kolejce (przed Sebi a po Filippo). Sadzilem po prostu, ze jest tych blotnikow wiecej. To jak marcin jest z tymi blotnikami?

Pozdrawiam,

Robert

Autor:  filippo [ wt lis 01, 2005 1:02 pm ]
Tytuł: 

Myślę, że bić się o nie nie będziemy. Ja szczerze powiem że jeśli przekonacie mnie, że są wam bardziej potrzebne to spasuje bo mam założone plastiki i chcę je zmienić bo mnie strasznie kłują w oczy. Lecz uczynię to dopiero w przyszłości ale chcęje kupic póki są bo pojawiają się tu bardzo rzadko.

Autor:  marcin280e [ sob cze 03, 2006 11:37 pm ]
Tytuł: 

Mój /8 doczekal sie wreszcie naprawy.
Na początek zdemontowanie wszystkich uszkodzonych w czasie kolizji elementów oblachowania i zniszczonych elementow konstrukcyjnych przodu auta.
Zdecydowałem sie zmusic do współpracy orginalny filtr powietrza przeznaczony do zamontowania w lewym nadkolu(wcześniej jeżdziłem na stożku K-N co bylo całkowitą pomyłką).
Ze względu na to ze 6 lat temu wymienialem nadkola na nieorginalne Klokenhorma (takie zresztą były tylko dostepne)okazało się ze nie jest to takie proste.
Orginalne nadkole do 280E iCE ma calkowicie inny kształt niz reszta wersji silnikowych w związku z tym Klokenhorm wymaga poważnych modyfikacji:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sam filtr jest dość duży i ciekawie skonstruowany-powietrze zasilające silnik wprowadzane jest najpierw w ruch wirowy i dopiero filtrowane klasycznym wkładem papierowym.

Obrazek
Obrazek

Pierwszoseryjna maska i robocza wersja grilla jeż na swoim miejscu.

Obrazek
Obrazek

Przymiarka przedniego pasa-jednak się wszystko mieści...
Obrazek
Obrazek

Na swoje miejsce trafi rowniez orginalna konsola akumulatora...

cdn...

Autor:  erio [ ndz cze 04, 2006 10:46 am ]
Tytuł: 

OBY DALEJ DO PRZODU .. A ILE TAKI BŁOTNIK W aso ? mam nadzieję że uda ci się sensownie rozwiazac problem tego filtra

Autor:  marcin280e [ wt cze 06, 2006 11:59 pm ]
Tytuł: 

Prace trwają -przyszedł czas na przymiarkę i spasowanie przednich błotników.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wniosek z tej pracy jest jeden-orginalne błotniki po prostu pasują do reszty auta-zakładanie podrobek z Klokenhorma czy Europartsa to pomyłka.
Podróby nadają sie jedynie do tego aby wykonac z nich reperaturki orginalnych błotników.

Oczywiście jak najbardziej możemy użyć nieorginalnej podłogi czy też nadkoli wewnętrznych ale blachy poszyciowe na zewnątrz auta musza byc orginalne.

Prawy blotnik był nieci sfatygowany -mial zupełnie wykorodowany baniak reflektora.

Obrazek

Jako reperaturka poslużył mi drugoseryjny Klokenhorm

Obrazek

Z błotnika należy usunąc skorodowany i dziurawy baniak

Obrazek

Usuwamy rownież skorodowaną część poszycia

Obrazek

Uzupełniamy poszycie

Obrazek

Montujemy baniak

Obrazek

Poszycie moim zdaniem najlepiej połączyć paskiem blachy podłożonej od spodu i zgrzanym z blachami poszycia-unikniemy w ten sposób ciągnięcia spawu.
Oczywiście z zewnątrz połączenie nalezy wypełnić cyną.

Taka sama operacja czeka jeszcze fragmenty błotnika przy łączeniu z progiem.

Strona 1 z 8 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/