MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wolf raktywacja https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=51&t=14626 |
Strona 5 z 8 |
Autor: | WeebShut [ pt kwie 20, 2007 4:35 pm ] |
Tytuł: | |
marcin280e pisze: M 110 D-jet
Naprawa silnika polegała głównie na totalnej naprawie głowicy Wymiana prowadnic,uszczelniaczy,zaworów jak również kowadełek i pastylek na zaworach zaowocowała besszelestna prawie pracą rozrządu . Silnik ma równiez wymieniony dół czyli blok z wałem i tłokami. Wszystkie te prace + montarz orginalnego filtra powietrza spowodowal bardzo dobrą pracę silnika. Myślę że po dotarciu będzie obiecane 185 PS hehe Marcin, a powiedz mi jezeli to nie tajemnica, jaki koszt tego wyszedł ? D-Jet ma piekny dźwięk i powiem szczerze, że chciałbym go usłyszeć po takim remoncie. Ojcowa 116 juz tez u blacharza, nie robi tego tak jak ja bym chciał, ale niestety teraz juz sie nie moge wtrącać ![]() Po wyjeździe pozostanie silnik i zastanawialismy sie ile ... |
Autor: | marcin280e [ pt kwie 20, 2007 11:16 pm ] |
Tytuł: | |
Koszt trudno oszacować poniewaz nie remontowałem całego silnika a jedynie głowicę. Ale od początku: Jak pisałem zastosowałem cały dół silnika czyli blok z tłokami i wałem w idealnym stanie pochodzący z moich starych zapasów czyli z mojego pierwszego /8 280-ten silnik przestał u mnie dobre 10 lat zanim się doczekał wskrzeszenia. Ten silnik był w bardzo dobrym stanie-to było jedyne auto jakie miałem w życiu które nie paliło wogóle oleju-zaś cisnienie oleju nie spadało ponizej 2,2 atm po nagrzaniu. Głowica wraz z układem wtryskowym i kolektorami itp pochodzi z motoru na ktorym jezdziłem moim 280E. W głowicy zostały wymienione prowadnice zaworów,uszczelniacze(orginał ASO),zawory zostały oszlifowane i dotarte do równiez szlifowanych gniazd. Miałem w sumie kilka kompletów zaworów także było z czego wybrac te o minimalnym zużyciu lub takie które byly w idealnym stanie. Wałki rozrządu były bez zarzutu,kowadełka dobrane z kilku kompletów,pastylki zaworów przeszlifowane aby usunąc slady pracy. Zastosowałem równiez nową łyżwe napinacza zaś sam łańcuch nie wymagał wymiany. Oczywiscie zastosowałem kpl nowych uszczelek,simmering wału itp. Przegądu wymagał układ wtryskowy,wtryskiwacze zostały sprawdzone na szczelność i pracę( zbudowałem w tym celu stanowisko) itd. reszta to kosmetyka czyli nowe ocynki,część przewodów gumowych,przegląd alternatora,rozrusznika. Reasumując -naprawa głowicy czyli to co zapłaciłem fachmanom 600PLN -Uszczelki chyba 350 -Simmering,paski klinowe,ocynki,gumy,poduszki silnika ,oleje,filtry itp ok 500 Cała robocizna czyli montaż ,demontaż silnika z auta,sama naprawa silnika i osprzętu moja czyli trudna do oszacowania. Myśle że swoją prace wycenił bym na jakieś 2000PLN gdybym robił całkowita odbudowę M110 w aucie klienta-zachowując taki standart pracy i dopracowanie szczegółów |
Autor: | arbies [ sob kwie 21, 2007 10:29 pm ] |
Tytuł: | |
WeebShut pisze: marcin280e pisze: M 110 D-jet Naprawa silnika polegała głównie na totalnej naprawie głowicy Wymiana prowadnic,uszczelniaczy,zaworów jak również kowadełek i pastylek na zaworach zaowocowała besszelestna prawie pracą rozrządu . Silnik ma równiez wymieniony dół czyli blok z wałem i tłokami. Wszystkie te prace + montarz orginalnego filtra powietrza spowodowal bardzo dobrą pracę silnika. Myślę że po dotarciu będzie obiecane 185 PS hehe Marcin, a powiedz mi jezeli to nie tajemnica, jaki koszt tego wyszedł ? D-Jet ma piekny dźwięk i powiem szczerze, że chciałbym go usłyszeć po takim remoncie. Ojcowa 116 juz tez u blacharza, nie robi tego tak jak ja bym chciał, ale niestety teraz juz sie nie moge wtrącać ![]() Po wyjeździe pozostanie silnik i zastanawialismy sie ile ... A to D-Jet ma inną pracę niż silniki z odmiennym modułem?? |
Autor: | marcin280e [ ndz kwie 22, 2007 12:20 am ] |
Tytuł: | |
arbies pisze: A to D-Jet ma inną pracę niż silniki z odmiennym modułem?? No....inaczej ryczy bo ma inny kolektor dolotowy...hehe |
Autor: | WeebShut [ ndz kwie 22, 2007 8:08 am ] |
Tytuł: | |
marcin280e pisze: No....inaczej ryczy bo ma inny kolektor dolotowy...hehe
Dokładnie, dźwięk ma bardziej zbliżony do V8. |
Autor: | marcin280e [ czw kwie 26, 2007 10:41 pm ] |
Tytuł: | |
Żeby nie było że się się obijam kilka fotek ![]() docieram szpachlę natryskową -na masce szczerze znienawidzony hebel do szpachli ![]() ![]() Tutaj auto wyszlifowane na gotowo i umyte-jutro kłade podkład. |
Autor: | Popey [ pt kwie 27, 2007 12:45 pm ] |
Tytuł: | |
Kolor mam nadzieje pozostanie ten sam? |
Autor: | marcin280e [ sob kwie 28, 2007 4:13 pm ] |
Tytuł: | |
Auto już zapodkladowane-podkład musi sie wysezonowac kilka dni więc zająłem się wnękami drzwi i drzwiami od wewnetrznej strony. ![]() ![]() Z wnękami jest sporo żmudnej pracy poniewaz należy zmyć stary klej do uszczelek i podsufitki ,wymatować całość,zagruntować i zapodkładować. ![]() Drzwi czekaja na swoja kolej |
Autor: | marcin280e [ pn kwie 30, 2007 8:20 pm ] |
Tytuł: | |
Lakierowanie rozpoczęte na dobre-są gotowe wnęki drzwi ![]() ![]() ![]() ![]() Jeszcze nie sprawdzałem ale mam nadzieje że kolor sie zgadza hehe |
Autor: | marcin280e [ wt maja 01, 2007 11:25 pm ] |
Tytuł: | |
1 maja postanowiłem uczcic montujac nową orginalną podsufitke do mojego /8 Jest taka jaka ma być czyli w dziurki i idealnie czysta ![]() ![]() ![]() ![]() Zadanie nie jest takie proste poniewaz ciężko jest naciągnąc materiał tak aby był równo napiety i nie miał zmarszczek. Dzisiaj nie podołałem zadaniu i skończę jutro hehe |
Autor: | MajsterGarage [ śr maja 02, 2007 11:02 am ] |
Tytuł: | |
marcin280e pisze: Zadanie nie jest takie proste poniewaz ciężko jest naciągnąc materiał tak aby był równo napiety i nie miał zmarszczek.
Znam to... Troszke ciężkiej roboty, ale sie opłaca. marcin280e mógłbyś zdradzić gdzie kupiłeś materiał? |
Autor: | kudłaty [ czw maja 03, 2007 11:44 am ] |
Tytuł: | |
Właśnie, właśnie skąd materiał. Piękna robota. |
Autor: | marcin280e [ czw maja 03, 2007 2:57 pm ] |
Tytuł: | |
Materiału nigdzie nie kupowałem-po prostu udało mi sie kupić nowa orginalna podsufitke na E-bay w dość okazyjnej cenie. |
Autor: | kruszyn [ pt maja 04, 2007 10:10 am ] |
Tytuł: | |
szkoda ze szybra nie masz ![]() ![]() ![]() |
Autor: | marcin280e [ pt maja 04, 2007 9:12 pm ] |
Tytuł: | |
Drzwi juz pomalowane wewnątrz-było troche pracy ponieważ po zdjęciu uszczelek pojawiło się nieco korozji wewnątrz profili trzymających uszczelki. No i niestety trzeba było wypiaskowac rynienki,zagruntowac ,połozyć nowe masy uszczelniające i pomalowac od nowa cale drzwi od wewnątrz. ![]() Jutro drzwi zostaną zamontowane na gotowo do auta i pozostaje tylko malowanie z zewnątrz. Auto jest juz pokryte podkładem który ze względu na doskonałą pogodę swietnie się wysezonował i jest gotowy do dalszej obróbki. ![]() jeszcze widok ogólny |
Strona 5 z 8 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |