MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob gru 21, 2024 2:50 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 16, 2015 9:59 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn sty 12, 2015 5:46 pm
Posty: 4
Cześć wszystkim, zarejestrowałem się stosunkowo niedawno, ale z przywitaniem pozwlekałem do momentu kiedy przytargałem do siebie Mercedesa. Po sprzedaży poprzedniego projektu jakim był Uaz 469, postanowiłęm spełnić dziecięce marzenie kiedy to swego czasu 3 bloki dalej stawała taka limuzyna i od tamtej pory mawiałem że kiedyś będę miał cakie cacko. Oglądałem wiele egzemplarzy z czego większość okazywała się być rdzawym strupem albo kosztowała ciut za dużo niż miałem w portfelu. Po wielu nieudanych trafieniach spotkałem się z w miare przyzwoitym egzemplarzem W115 sprowadzonym od podobno pierwszego właściciela z francji (po części to może być realna historyjka): zasadniczo nie zwieśniaczony czy przerabiany, z kompletem dokumentów oraz po prostu jeżdżący. I jeb, stało się wracam nim na kołach, z ryzykiem bo niby na lekkim nielegalu i z dozą niepewności stojącego kupe czasu auta, ale dotarłem bez większych problemów do domu, 800km dalej.
Konkretniej co do stanu będę opowiadał na bierząco, po prostu zobacyzmy co wyjdzie, oglądając go z zewnątrz ma wgnioty, szpachle, ale żądnego rdzawego purchla czy dziury. Silnik chyba ok, zawieszenie na pewno wymaga wymiany raczej wszystkich gumowych poduszek i tulei. Poki co załączniki ukazują jak to się mniejwięcej prezentuje.

Jednym z atutów myślę, że jest wnętrze. Niepodziurwaione czy poprzecierane, deska w pięknym stanie (może wymieniana ?). I od tego chciałem zacząć, tj. mam do przejżenia wszystkie zamki - kluczyk nie blokuje żadnego z nich, a wszystkie mechanizmy zapewne trzeba wyczyścić i nasmarować. Pytanie do Was: jak bez rzeźnickich praktyk zdjąć wewnętrzne boczne panele drzwi aby dobrać się do zamków ? Mając tutaj bardziej doświadczonych kolegów chcę dmuchać na zimne zanim niepotrzebnie powyłamuje jakieś zatrzaski.

Według książeczki olej do silnika powinien być 10w30 (dla europy centralnej), lecz nie mam zielonego pojęcia jaki dzisiaj mu zalać, kiedy benzynowy motor ma 42 lata na karku, pomożecie ? :)

I jeszcze: szukałem w portalach internetowych, ale nie znalazłem nigdzie żadnej oferty - potrzebuję kupić ładny włącznik świateł awaryjnych, mój się po prostu urwał przy próbie włączenia (był zapewne kiedyś klejony albo cuś...). Z góry serdecznie dziękuję za wszelką pomoc !

Pytania, opinię oraz krytykę proszę śmiało publikować, jestem otwarty na wszelkie sugestie i porady

Pozdrawiam ! :)


Załączniki:
DSC02807 (Kopiowanie).JPG
DSC02807 (Kopiowanie).JPG [ 150.83 KiB | Przejrzano 14656 razy ]
DSC02817 (Kopiowanie).JPG
DSC02817 (Kopiowanie).JPG [ 31.58 KiB | Przejrzano 14656 razy ]
DSC02818 (Kopiowanie).JPG
DSC02818 (Kopiowanie).JPG [ 253.49 KiB | Przejrzano 14656 razy ]
DSC02820 (Kopiowanie).JPG
DSC02820 (Kopiowanie).JPG [ 29.01 KiB | Przejrzano 14656 razy ]
DSC02822 (Kopiowanie).JPG
DSC02822 (Kopiowanie).JPG [ 37.36 KiB | Przejrzano 14656 razy ]
DSC02825 (Kopiowanie).JPG
DSC02825 (Kopiowanie).JPG [ 31.08 KiB | Przejrzano 14656 razy ]
DSC02827 (Kopiowanie).JPG
DSC02827 (Kopiowanie).JPG [ 27.83 KiB | Przejrzano 14656 razy ]
DSC02829 (Kopiowanie).JPG
DSC02829 (Kopiowanie).JPG [ 28.76 KiB | Przejrzano 14656 razy ]
DSC02831 (Kopiowanie).JPG
DSC02831 (Kopiowanie).JPG [ 17.07 KiB | Przejrzano 14656 razy ]
Na górę
Post: wt lut 17, 2015 8:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 28, 2013 5:21 pm
Posty: 147
Środek z tego co widać jest ładny uszanowany, ale dopiero jak go rozbierzesz to się okaże jaki jest zakres prac blacharsko lakierniczych oprócz tego co widać pod tylnymi lampami itd. Można zapytać ile zapłaciłeś za to autko?


Na górę
Post: wt lut 17, 2015 10:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Witamy na forum ;)


Na górę
Post: śr lut 18, 2015 12:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 27, 2009 1:54 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Wrocław
Witaj :),

jesli chodzi o demontaż boczków to sa one zaczepione na plastykowe kołeczki. Najlepiej jest jakąś, również plastykową, szpachelką albo kawałkiem miękkiego drewienka delikatnie ją podważać, że nie wyrwać kołków z boczków bo sa one tekturowe pod mb-texem. Prosta operacja i tak naprawdę bez stresowa :)

Pozdrawiam
Marek C.

P.S. Zadroszczę dywaników :D tez mam ten kolor wnętrza jednak oryginalne się nie zachowały :/


Na górę
Post: śr lut 18, 2015 12:44 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
http://skleptechniczny.pl/zestaw-do-dem ... p6361.html

Coś takiego bardzo się przydaje ;)

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: śr lut 18, 2015 1:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Pozdrawienia z Gryfina [oczko]

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: śr lut 18, 2015 2:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Witaj :) a problem z ładowaniem aku już rozwiązany? :P Jak dojechałeś? Nie zamarzłeś do końca na tej stacji benzynowej? :)

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: śr lut 18, 2015 5:14 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn sty 12, 2015 5:46 pm
Posty: 4
Już odpowiadam w chronologicznej kolejności: Z ceny nie będę robil tajemnicy Świętego Grala - dałem 10tys, nie była to okazja roku, ale nie ma też tragedii, a co najważniejsze chyba w takim przypadku - ja sam tego nie żałuję :) Póki co, jedynie oglądałem go z kanału, ale racja, demontaż i jakieś szlifowanie pokaże co kryje w sobie bitumiczne zabezpieczenie.

Z demontażem paneli bocznych poradziłem sobie (narzędzia co pokazał Wojtek były by bardzo pomocne !), ale rzeczywiście, nie było stresu czy kłopotów, po za jednym: nie potrafiłem odczepić podłokietnika u pasażera z przodu (2 śruby luzik, ale nie wiem jak wyczepić to ''przedłużenie'').

Wit - nie zamarzłem :D problemem był alternator, odkręcił się i nie miałem odpowiednich narzędzi aby sobie z nim poradzić. Dopiero we Wrocławiu znalazłem łaskawego Pana mechanika który mi dopomógł, podobiebrał brakujące śruby itd. Po za tym droga słoneczna, sucha i przyjemna, w czwartek po południu byłem u siebie :)

--------------------
Temat oleju rozwiążę kupując po porstu tak jak było w fabryce - 10w, jak okaże się za rzadki to zmienie na gęstszy.

Teraz mam jednak kłopot z dostaniem przewodów wysokiego napięcia, czy to w sieci czy na miejscu, gdzie mogę ich szkukać prócz ASO ?


Pozdrawiam !


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 7:12 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn sty 12, 2015 5:46 pm
Posty: 4
Gwiazda, nie widzę powodu żeby z ceny robić tajemnice świętego graala, dałem 10tys.

Mastercook, z boczkami rzeczwiście było bezstresowo (ale narzędzia pokazane przez Wojtka to była by piękna sprawa !), napotkałem jednak problem tylko przy podłokietniku pasażera, bo o ile 2 śruby odkręcić to żadna filozofia to nie miałem pojęcia jak odczepić to ''przedłużenie'' podłokietnika mocowane niedaleko klameczki, ono jest na jakimś zatrzasku ?? Nie chciałem próbować na siłę.

Stomek, również pozdrawiam, nie zdawałem sobie sprawy, że w Gryfinie jest taki mercowy grajdołek :)

Wit, problem oczywiście rozwiązany, winien był odkręcony alternator... Nie miałem ani śrubek ani odpowiednich narzędzi żeby soibie z tym poradzić i dopiero we Wrocławiu znalazłem łaskawego Pana mechanika, który mi dopomógł. Dalej trasa sucha, szeroka, i komfortowa, popołudniem byłem w domu :)
____________________
Problem oleju już sam rozwiążę, po prostu wleje ten katalogowy 10w, jak będzie za rzadki, to wymienie na inny.

Napotkałem jeszcze jeden kłopot, tym razem ze zdobyciem części. Otóż gdzie (prócz ASO) szukać przewodów wysokiego napięcia ? W żadnym sklepie w internecie ani w mieście nie mogłem takowych znaleźć, nawet na zamówienie... Przykre, ale czy taka jest rzeczywistość ??


Pozdrawiam !


Na górę
Post: ndz lut 22, 2015 11:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 317
Lokalizacja: Kalisz
Moim zdaniem przewodów dedykowanych do tego modelu nie kupisz już nawet w ASO . Ja chciałem takowe kupić do c123 z silnikiem m 115 i klapa - częsć niedostępna. Ale nie martw się, zawsze można kupić przewody z metra i dokupić fajki i po problemie (tak też mi zaproponowano).


Na górę
Post: czw lut 26, 2015 5:03 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn sty 12, 2015 5:46 pm
Posty: 4
Zauważyłem to, że same fajki można dostać. Szkoda. Poradzilem sobie jednak z problemem, wystarczyło wyczyścić, zakonserwować i wszytko gra :)

Przepraszam za 2 posty pod rząd, prosiłbym moderatora o usunięcie tego z dnia: śr lut 18, 2015 6:14 pm.


Póki co pócz kłopotu z przewodami, pojawił się jeszcze jeden z podporą wału, chodzi o tą drugą bliżej tylnego mostu, jej także nigdzie nie mogę znaleźć, bo z tego co się orientuję jest bodajże nieco większa od pierwszej. Macie jakąś receptę na to ? Może tą przednią da się ją zastąpić ?


Na górę
Post: pt mar 27, 2015 9:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 28, 2013 5:16 pm
Posty: 114
Witam
Kupiles moze to auto gdzies na wschodzie... podkarpacie ???


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl