Witam wszystkich po raz kolejny.
Wczesniej już w różnych postach wypytywałem o informacje dotyczace powyższego modelu i uznałem, że warto założyć osobny wątek w którym będe opisywał remont. Pomoże mi to na uzyskanie od Was fachowych informacji, być może części itp. Także liczę tez na Wasza pomoc i mam nadzieję, że wątek ten także pomoże innym forumowiczom w przyszłości, gdyby ktoś stał się też kolejnym posiadaczem MB W109
3....2....1....zaczynamy
Model => Jest to model W109 300SEL z 1968 roku. Niestety kupiony już bez silnika i skrzyni biegów
Według wszystkich numerów pierwotnie był tu zamontowany silnik M130, tj. 2.8 benzyna, 170KM, 6-cyl. z rzędową pompą wtryskową Bosch. Wyprodukowany na rynek francuski...stąd te żółte reflektory oraz najprawdopodobniej 4-biegowa manualna skrzynia biegów. Klimatyzacja, pneumatyczne zawieszenie, elektryczne szyby, centralny, wspomaganie itp. Kupno samego silnika M130 i skrzyni biegów nie jest problemem, bo były one montowane również w W108 SE. Problem jest z kupnem silna ze sprężarką klimatyzacji i kopresorem powietrza. Czas pokarze co uda się z tym zrobić. Byćmoże kupno dawcy ... ? Wydech i wał jest.
Stan auta => Jak widać na zdjeciach prezetuje się dobrze. Chromy są w bardzo dobrym stanie. Do wymiany przydałyby sie niektóre listwy zewnetrzne. Brak jednej listwy progowej. Auto nie było nigdy spawane ani bite i to najwazniejsze. W dalszej części relacji zobaczycie, że ktoś wstrzyknął w niektóre miejsca piankę montażową
Lepsze to niż partackie spawane
Wszystkie szczeliny drzwiowe ok. Do roboty nadkola, fartuchy, progi, belka przednia, wnęki bagażnika itp. Praktycznie cały dół. Wnętrze w miare ok. kompletne. Przednie fotele ktoś częsciowo robił i średnio dobrał kolor materiału
Podsufitka ok. Drewno także w porzadku. Jedynie listwa przy szybie od strony deski rozdzielczej wymaga więcej pracy. Zawieszenie.....po napompowaniu spręzarką warsztatową normalnie sie podnosi, poziomuje itp. Trzyma kilka dni więc wygląda na sprawne. Fajnie by było wymienić poduszki bo zapewne mają już swoje lata. Chłodnica od klimy jest.
Jak narazie to by było na tyle. Wiem, że z silnikiem i osprzetem bedzie problem i dlatego też
prosze Was o pomoc i informacje, jakby ktoś wiedział o jakimś dawcy, silniku, bądź o spręzarkach itp. Jak coś to mail
mustikal@interia.pl, tel. 531278087. Rozważę też zmianę silnika na 3.5, 4.5 i 6.3 ale w tym przypadku już musiałby być jakiś dawca....
Fotki :