| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
| W123 230E - remont https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=50&t=31891 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | Marcin S [ pn lut 18, 2008 4:01 pm ] |
| Tytuł: | W123 230E - remont |
Moja pierwsza Mercedes, była w stanie super, ale po "dzwonie" podupadła na zdrowiu. Nastał dzień że wreszcie moge się zająć remontem. Ma wyglądać lepiej niż tak jak było:
Założenia: Rozebranie samochodu do gołego szkieletu Oczyszczenie, i remont blachy Malowanie w ten sam kolor Nowe wszelkie możliwe podzespoły które wymagają wymiany Remont silnika, a dokładniej remont głowicy Polerowanie alu, chromowanie elementów stalowych Wnętrze jest super, więc nic nie mam zamiary zmieniać, ani kombinować Oto kilka zdjęc z dzisiejszych wstępnych prac, wszystko w ok 1h, nie ma się co spieszyć - w końcu to ma być zabawa, jeżdzić mam czym
Relacje będą dodawane dość systematycznie, niekoniecznie z frontu walki, ale np z naprawy konkretnych podzespołów |
|
| Autor: | Marcin S [ wt lut 19, 2008 6:28 pm ] |
| Tytuł: | |
Dzisiaj pozdejmowałem wszystkie chromy, kliny z uszczelek, osprzęt pod maską, tapicerka kompletna ( podsufitka musi poczekaj na wyjęcie tylnej szyby)
Jesli chodzi o stan blach - nie jest źle, podłogi są super, jedynie przednie nadkola są do spawania. Zobaczymy co dalej |
|
| Autor: | Marcin S [ sob mar 01, 2008 7:44 pm ] |
| Tytuł: | |
Nastąpił ten dzień, w którym nalezy dokupić nowe blachy
dodatkowo nowe blachy: maska kompletna błotnik lewy + prawy podszybie środkowe łącznik błotników dolny poszycie drzwi przednich lewych (narazie tylko lewe) reperaturka fartcha tylnego strona prawa reszta następnym razem |
|
| Autor: | broneq [ ndz mar 02, 2008 12:30 pm ] |
| Tytuł: | |
Gdzie kupowałeś? I jak jakość? Bo też potrzebuję wewnętrzny błotnik. |
|
| Autor: | Marcin S [ ndz mar 02, 2008 2:42 pm ] |
| Tytuł: | |
Blachy narazie wyglądaja ok - jak będzie dalej, zobaczymy przy pasowaniu i spawaniu
Dzisiaj oglądałem dośc dokładnie podwozie, i pomijając kilka ognisk rdzy w poszyciu progu prawego, zarówno na zgrzewach jaki i na kanale lewarka - do wymiany jest wahacz ( ciekawe czy kupie nowy
Oraz to co się nie często spotyka - odkręciłem cały kompletny wydech - i nie ukręciłem żadnej nakrętki - oto wydech w pełnej okazałości
|
|
| Autor: | MercSwir [ ndz mar 02, 2008 4:49 pm ] |
| Tytuł: | |
Ja mój wahacz zalałem od środka olejem Pomalowałem 4 warstwami porządnej farby i założyłem nowe łożyska oraz stabilizator:))
|
|
| Autor: | Marcin S [ ndz mar 02, 2008 5:48 pm ] |
| Tytuł: | |
MercSwir pisze: Ja mój wahacz zalałem od środka olejem
Pomalowałem 4 warstwami porządnej farby i założyłem nowe łożyska oraz stabilizator:))no a co to da w przerdzewiałym na wylot wahaczu? To dział opisu napraw, bez postów nic nie wnoszących to tematu głównego. |
|
| Autor: | Marcin S [ pn mar 03, 2008 7:28 pm ] |
| Tytuł: | |
Dziś wykręciłem lampy tylne, zderzak tył, listwy chromowane pod lampami. Plan na jutro - odkręcić wał od łącznika elastycznego (przy moście i skrzyni), odkręcić nakrętki półosi, rozbroic silnik z osprzętu. |
|
| Autor: | Marcin S [ wt mar 04, 2008 4:47 pm ] |
| Tytuł: | |
Dzisiaj idało się odkręcić wał napędowy, amortyzatory tył, półosie, hamulec postojowy, mocowanie tylnej V-ramy od nadwozia , most wraz z podporą od belki. Jak sie rozpędziłem to i wymontowałem skrzynie biegów
Teraz tylko wyjąć silnik, odkręcic przednie zawieszenie - oraz wyjąc tylne. |
|
| Autor: | howser [ wt mar 04, 2008 5:37 pm ] |
| Tytuł: | |
Marcin S pisze: Jak sie rozpędziłem to i wymontowałem skrzynie biegów
a czy nie lepiej jest wyciągnąc silnik razem ze skrzynią??? Pozdro |
|
| Autor: | Marcin S [ wt mar 04, 2008 11:31 pm ] |
| Tytuł: | |
howser pisze: Marcin S pisze: Jak sie rozpędziłem to i wymontowałem skrzynie biegów a czy nie lepiej jest wyciągnąc silnik razem ze skrzynią??? Pozdro nie, bo skrzynia z silnikiem będzie się klinować przy wyjmowaniu między ścianą grodziową, belka przedniego zawieszenia i pasem przednim. Można to zrobić, jednak potrzebny jest tzw balanser, jednak wcale nie ułatwi wyciągania silnika bo masa silnika + skrzynia razem przechylone może powodować trudności w wyciaganiu. Nie mówie że się nie da, tylko po co |
|
| Autor: | Marcin S [ śr mar 12, 2008 8:44 pm ] |
| Tytuł: | |
Kolejne prace przy rozkręcaniu osprzętu silnika, narazie dośc kosmetyczne, bo wyciągarka do silnika jest w fazie produkcji.
oraz wymontowałem butle z gazem, zbiornik paliwa
|
|
| Autor: | benzman [ sob kwie 05, 2008 11:44 pm ] |
| Tytuł: | |
Witaj kolego No i co działasz coś jeszcze?? Proponowałbym sie spotkac w celu obgadania Twojego remontu,a byc może w bliskiej przyszłości remontu mojego autka.Jesli byś reflektował na spotkanie to daj na PW.Chetnie bym poznał Twoje doswiadczenia z autem |
|
| Autor: | Marcin S [ ndz kwie 20, 2008 4:51 pm ] |
| Tytuł: | |
Ciąg dalszy, tym razem detale wnętrza, typu deska, konsola, nagrzewnica..
Wyciągarki do silnika nadal brak - a to dopiero były testy ustawienia, tylko to ścierniwo dośc szybko znika... benzman pisze: Proponowałbym sie spotkac w celu obgadania Twojego remontu
Narazie nie ma nic ciekawego
|
|
| Autor: | Marcin S [ wt maja 13, 2008 9:19 pm ] |
| Tytuł: | |
Prace chwilowo wstrzymane - uzupełnianie wyposażenia warsztatu |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|