MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz maja 05, 2024 6:10 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lut 28, 2008 8:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
roadrunner pisze:
... blachy nie powinny byc spawane tylko zgrzewane. Przedluży to życie autu o kilka kolejnych lat a i Stomek bedzie zadowolony bo zgrzewarka mu sie zwróci na pierwszym aucie (bo tym co bedzie musiał zrobić to pewnie z nawiązka).

Dysponuję takim sprzetem, bo komu by się cciało tyle spawów szlifować i szpachlowac potem.

roadrunner pisze:
Stomek pisze:
będzie potraktowane specjalną farbą z zawartością 95% cynku

Nie żebym sie znal na tej robocie ale czy cynkowanie nieocynkowanej blachy to czasem nie pogorszy sprawy. Coś mi tam w głowie się kołacze że na styku powierzchni ocynkowanej i zwykłej blachy tworzy sie naturalne ogniwo przyspieszajace korozję. Ale może to chodzi tylko o powierzchnie galwanizowane a nie malowane? Jak wspomniałem nie znam się na takiej robocie.

Wszystko , co nie da się ocynkować galwanicznie będzie potraktowane ta farbą. Żywica w niej zawarta pozwala na uzyskanie ogniwa galwanicznego, więc nie ma w niczym problemu, a do tego można spokojnie ją pokryć różnymi epoksydami (dodatkowe zabezpiecznie)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 28, 2008 10:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Stomek pisze:
Dysponuję takim sprzetem,


Dobrze wiedziec ;) niedlugo postaram sie wykorzystać te wiedze [zlosnik]

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 28, 2008 11:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
roadrunner pisze:
kielbik popraw mnie jeśli się mylę . Pojechałeś z Katowic Do Siemianowic i przywiozłes to niebieskie coś do Katowic (kierunek IMHO bardzo słuszny). Ale za po jaką cholerę wiozłeś to coś do Szczecina jeśli jego żywot i tak się skończy w Katowicach (w hucie [zlosnik]). Laweta musiała zrobić ponad 1100km po to zeby odzyskac z kawalka zgnitej blachy troche mniej zgnite błotniki?? Moja rada:kup sobie beczke w super stanie daj za nia nawet 20kpln i bedziesz mial dobrego dawce i jeszcze zaoszczaedzicz.
Kupno a potem transport tego niebieskiego to bylo jedno wielkie nieporozumienie. Trzeba bylo po prostu kupic nowe blotniki i progi w ASO i taniej by wyszlo. Tak to jest jak sie mysli... sam juz nie wiem czym, w kazdym razie nie glowa :P.
roadrunner pisze:
kielbik pisze:
w dodatku rzadko maja zrozumienie dla wielkich pasji
roadrunner pisze:
Nie oszukuj sam siebie juz w drugim poscie ujawniles przyczyny takiego zachowania
kielbik pisze:
1. Tak, jestem nienormalny.
Wiec moze powinienes iść do specjalisty.
Znowu gadasz jak moja zona :P. Ale w gruncie rzeczy oboje macie racje :(.
roadrunner pisze:
A teraz druga rada skoro juz chcesz inwestowac (choc to racezj zle slowo bo z definicji inwestycja to cos co powinno sie zwrocic) to przy takich kosztach , blachy nie powinny byc spawane tylko zgrzewane. Przedluży to życie autu o kilka kolejnych lat a i Stomek bedzie zadowolony bo zgrzewarka mu sie zwróci na pierwszym aucie (bo tym co bedzie musiał zrobić to pewnie z nawiązka).
W zyciu nie powiedzialbym, ze remont starego samochodu jest inwestycja: takie auto, nawet jak juz bedzie zrobione nigdy nie bedzie takie jak niespawana igla od dziadka, ktory jezdzil raz w miesiacu na targ. O inwestycji trudno mowic nawet w przypadku naprawde drogich samochodow (W113, Posche 365, samochody przedwojenne) bo ich utrzymanie, wbrew pozorom, jest bardzo kosztowne i nie jest kompensowane przez ewentualny wzrost wartosci. W przypadku 123, 116, /8, 108 a nawet 109, 110 czy 111 to tylko beczka bez dna. Ale juz sie zdecydowalem i jestem uparty jak osiol. Co do zgrzewarki to Stomek juz sie wypowiedzial... Wlasnie to, ze uzywa jej i paru jeszcze innych gadgetow zdecydowalo, ze dostapil zaszczytu zajmowania sie moim struclem. Podobnie w przypadku Pullmana wlasnie z tego powodu zdecydowalem sie na remont u Sebiego.
roadrunner pisze:
Stomek pisze:
będzie potraktowane specjalną farbą z zawartością 95% cynku
Nie żebym sie znal na tej robocie ale czy cynkowanie nieocynkowanej blachy to czasem nie pogorszy sprawy. Coś mi tam w głowie się kołacze że na styku powierzchni ocynkowanej i zwykłej blachy tworzy sie naturalne ogniwo przyspieszajace korozję. Ale może to chodzi tylko o powierzchnie galwanizowane a nie malowane? Jak wspomniałem nie znam się na takiej robocie.
Gdzies dzwonia, ale nie wiesz za bardzo w ktorym kosciele :): cynkowanie zelaza i jego stopow to ochrona anodowa - dziala rowniez wtedy gdy powloka nie jest szczelna. Oczywiscie ocynkowane progi czy blotniki nie beda pozytywnie oddzialywaly na dach ale na sasiadujace nieocynkowane powierzchnie jak najbardziej. Natomiast ochrona katodowa, czyli np. powloki chromowe lub niklowe dzialaja tylko wtedy gdy sa szczelne. W przypadku ubytkow powoduja wlasnie w tych miejscach przyspieszona korozje chronionego metalu (posiadacze 123 z chromowanymi klami zderzakow znaja ten problem az za dobrze). Dlatego tak naprawde powloki chromowe stosowane sa raczej ze wzgledow dekoracyjnych a nie antykorozyjnych.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 29, 2008 8:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
kielbik pisze:
Co do zgrzewarki to Stomek juz sie wypowiedzial...



Obrazek
to mi na zgrzewy nie wyglada [zlosnik]

kielbik pisze:
Gdzies dzwonia, ale nie wiesz za bardzo w ktorym kosciele : cynkowanie zelaza i jego stopow to ochrona anodowa - dziala rowniez wtedy gdy powloka nie jest szczelna.



no tu akurat musze zaprotestowac bo o ile mialem watpliwosci co do farby z zawartością cynku to napewno uszkodzona powloka cynkowana powoduje ogniwo czesto to widać na autach kore mialy jakas obcierke lakieru a potem pomimo polakierowania i tak w tych miejscach wychodzi rdza, wiec to raczej ty poszukaj tego kosciola.

kielbik pisze:
W przypadku 123, 116, /8, 108 a nawet 109, 110 czy 111 to tylko beczka bez dna.


No i tu ponownie sie mylisz bo o ile 3 pierwsze to faktycznie porazka bo te auta nie maja ceny to na dobrze odrestaurowane 108-111 juz kosztuja porzadne pieniadze.

BTW. Kolomnie handlazyna sobie przywiózł C114 kosztowalo go 3,5kE i w sumie tylko lakier musi odnowić (choć moim zdaniem wystarczyła by polerka bo lakier metaliczny i poprostu klar splowiał). Przy rozbrajaniu auta nie urwał sie ani jeden blachowkret i nie pekł ani jeden plastik. Zdjęto błotniki i całą biżuterię oraz tapicerke i korozji nie widać wcale. Takie auta należy kupować.

kielbik pisze:
Kupno a potem transport tego niebieskiego to bylo jedno wielkie nieporozumienie. Trzeba bylo po prostu kupic nowe blotniki i progi w ASO i taniej by wyszlo. Tak to jest jak sie mysli... sam juz nie wiem czym, w kazdym razie nie glowa .


Przyznanie sie do choroby to pierwszy krok w walce z nią.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 29, 2008 10:09 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
roadrunner pisze:
kielbik pisze:
Co do zgrzewarki to Stomek juz sie wypowiedzial...



Obrazek
to mi na zgrzewy nie wyglada [zlosnik]


To są rozwiercone frezem odzyskane elementy z innego samochodu.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 3:32 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Jako, że trwają prace przy... mały up date:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zabawa przednia, prawie tak samo dobra jak tą z 230.4 z dzialu /8-ek [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 7:56 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
To do tego strucla mają trafić zderzaki, które leżą u mnie w garażu, będzie do czego je założyć czy druciarstwo? [zlosnik]

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 10:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Stomek gdzie dostałeś przedni fartuch?

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 12:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
@ Komornick: Zrobiles mi wielka przykrosc :cry:. W fabryce tez zaczynaja od pojedynczych blach a na koncu jest do czego przykrecic silnik, fotele czy zderzaki. Poczekaj jak zaczna rozbierac twoje coupé to tez sie zdziwisz. W 107 tez by sie troche rudego znalazlo... :P
@ MajsterGarage: Fartuch dostalem ja, od kondrixa123, w dobrej cenie ;). Ale w ASO maja tyle, ze az sprzedaja i ceny tez nie sa powalajace (drugi fartuch zostal kupiony w ASO, podobnie jak blotniki i tylny pas). Podloga i progi sa szemudzkie bo te z ASO kosztuja milijon ojro a Stomek twierdzi, ze te elementy sa wykonane solidnie (lepiej niz klokkery).

@ Stomek: Ciesze sie, ze w koncu cos sie ruszylo. Byl zardzewialy bardziej niz ktokolwiek moglby przypuszczac a zabilo go prawie 8 lat stania na dworze, co z kolei zawdzieczam swietnym przepisom z polowy lat 90-tych. Juz bylem tak zdesperowany, ze chcialem kuc. Na szczescie nie znalazlem papierow do kombi ;). Ale juz jest z gorki...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 12:20 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 09, 2008 1:59 pm
Posty: 10
Lokalizacja: oklice Częstochowy ;)
dajcie namiary na ASO bo nie umie znalesc tego nadkola nigdzie :-? pozdro dla wszytkich

_________________
Cypcuś ;]
-----------------------------
w123 240D 79r - czeka na odbudowe oskubany do gołej blachy


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 12:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
kielbik sprawdz PW ;)


cypek112 pisze:
dajcie namiary na ASO

Podjedz do najbliższego serwisu i sie spytaj ile dana część kosztuje.

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 1:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No ładnie :)


Co do blach z szemud to ja wstawiałem podłogę i przyznam rację iż solidne elementy, pasowały bez problemy, nawet fajnie wytłoczone, nie ma co narzekać. Po ponad roku nie widzę by mi gdzieś korodowała to chyba nie jest tak źle [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 2:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Ja korzystam z usług ASO Schwedt. Mam tyle samo km co do Szczecina, ale wychodzi taniej, nawet po obecnym kursie EUR, poza tym mimo, ze to stary DDR to jakoś mniej komuną trąci niż np. u Mojsiuka.
Fartuch, o ile pamietam, kosztuje 74EUR netto. Czasami trzeba poczekac parę dni, a jeśli mają na składzie w Hanowerze to na następny dzień.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 9:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
[quote="kielbik"]@ Komornick: Zrobiles mi wielka przykrosc :cry:. W fabryce tez zaczynaja od pojedynczych blach a na koncu jest do czego przykrecic silnik, fotele czy zderzaki - Kiełbik przepraszam, te zderzaki będę tylko skromnym dodatkiem do tego co powstanie, to chyba zazdrośc ze mnie przemawiała, że nie mam żadnego T

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 10:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Wpadło mi jeszcze pare fotek z demontażu obrazujących stan rzeczy [zlosnik]
Obrazek
Obrazek
w najgorszym dawcy nie widzialem schrupanego slupka A do takiej wysokosci


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl