Cytuj:
zastanawiam sie czy celowo kupujesz tak skorodowane auta aby sie na nich uczyc i miec co robic przy nich?
Kupuję takie auta przede wszystkim dlatego, że jeszcze na nic lepszego mnie nie stać. Opłaca mi się to dzięki temu, że mogę przy nich wszystko sam zrobić. Jak już coś robię, to staram się to zrobić jak najlepiej, jednak prawda jest taka, że tak mocno pospawane auta nie są tak fajne jak te bardziej dziewicze. Oczywiście nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Przy okazji nabywam bezcenne doświadczenie, które w przyszłości wykorzystam do naprawdę fajnego projektu.
Cytuj:
Ciekawi mnie, jak rozwiązałeś kwestię zabezpieczania spawów od środka (trudny dostęp) .
O tak:
Załącznik:
70.JPG [ 203.78 KiB | Przejrzano 4165 razy ]
Załącznik:
73.JPG [ 29.9 KiB | Przejrzano 4165 razy ]
Załącznik:
94.JPG [ 31.18 KiB | Przejrzano 4165 razy ]
A po zamknięciu profili solidna dawka wosku. Na jesień planuję poprawkę.
Cytuj:
Pochwal się jakich narzędzi używasz, jak robisz takie ładne kształty zagięcia, otwory.
Do dyspozycji mam giętarkę, szlifierkę kontową, imadło, kowadło, kochany migomat i parę narzędzi blacharskich (młotek, kowadełka, łychy). Nie jest to imponujący asortyment, dlatego większość dorabianych elementów, to poprostu rzeźby, które kształtuję poprzez odpowiednie nacinanie, doginanie i spawanie (patrz np. podstawa chłodnicy, wewnętrzne łuki tylnych nadkoli). Jak zachodzi potrzeba, to robię coś takiego:
Załącznik:
39.JPG [ 195.82 KiB | Przejrzano 4165 razy ]
Natomiast otwory do konserwacji, to coś nowego w mojej technice.
Robię je wykorzystując dwie rurki mniejszej i większej średnicy. Ta o większej średnicy wędruje na kowadło, a na nią kształtowany kawałek blachy. Na blachę dokładnie nad rurką o większej średnicy kładę rurkę o mniejszej średnicy i uderzam w nią młotkiem aż do uzyskania przetłoczenia o pożądanej głębokości. Potem pozostaje wywiercić otwór i mamy ładne przetłoczenie na kołnierz zaślepki otworu:
Załącznik:
83.JPG [ 194.99 KiB | Przejrzano 4165 razy ]
Załącznik:
78.JPG [ 52.25 KiB | Przejrzano 4165 razy ]
Baaardzo prosta czynność, a naprawa nabiera znacząco na estetyce.