MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Powiększyłem swoją stajnię o model W124T :) -prosba o opinie https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=9751 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Milosh [ czw gru 23, 2004 12:11 am ] |
Tytuł: | Powiększyłem swoją stajnię o model W124T :) -prosba o opinie |
Witam serdecznie wszystkich Niedawno stalem sie najszczesliwszym na ziemi posiadaczem W124T 250D. Sprzet mozna by powiedziec jest w stanie kolekcjonerskim. Wszystko "igla". Dodatkowo jakis niemiecki poprzedni wlasciciel zrobil mi pare prezentow (nowe 4 sprezynki, nowe amory, klocki). Kupilem go dosc okazyjnie bo za 18.4 kzl (sprzet jest listopad 1990) oplacony, przerejestrowany na polskie blaszki i dodatkowo f-ra VAT z komisu wiec 2% oplaty skarbowej odpadlo. Cena jest ok. ale ten sprzet w komisie stal za 22.900 zl. Jakos szczesliwie odnalazlo sie wlasciciela, a ze ten w potrzebie naglej gotowki byl po krotkich pertraktacjach zgodzil sie oddac za 18.400 zl. Sprzet zbyt ubogi nie jest - podgrz. fotele, ABS, szyber podlokietnik i pare innych bzdetow. Srodek jest utrzymany w stanie przyprawiajacym o migotanie zastawek. Zero syfu, brudu, zadrapan, pekniec - po prostu piekny!!!! Jedynym mankamentem (choc juz do niego przywyklem, a nawet mi sie podoba byl jego kolor: 568 signalrot) Silnik pracuje niezwykle cicho. Jadac prawie go nie slychac. Kultura pracy jest naprawde wysoka. Odpala na mrozie po 0,5s krecenia rozrusznikiem. Ciekawe ile bedzie palil? Do tej pory oprocz swoich W115 (ktore nota bene jeszcze nie jezdza) jezdzilem W201 2.0D '87. Naprawde to byl (i jest) b.porzadny samochod. Przez rok natluklem 45tkm (taka mam prace, ze sie szwendam po Europie) i NIGDY nie zawiodl pomimo 400.000 na blacie. Spalanie tez smieszne bo po trasie lykal ok.5l/100km (oczywiscie nie po polskich drogach i nie na polskim paliwie). Na szczescie jako zaufany przyjaciel rodziny pozostal w mojej zagrodzie i od tygodnia ma nowego wlasciciela czyli moja zone, ktora to nie posiada sie ze szczescia (bo to jej pierwszy wlasny samochod). Bardzo sie z nim zzyla podczas tego roku i nie chciala niczym innym jezdzic. Swoja droga dla kobiety to dosc poreczne autko, a z mozliwosciami parkowania moze konkurowac z niejednym z gatunku VW Polo, Skoda Fabia i inne tego typu pojazdy. Ciesze sie, ze zona tez uwaza, ze nic ponad MB. Jestem dumny, ze tez sobie smiga gwiazdka a nie jakims typowo "kobiecym autkiem" (moze ja do Klubu zapisze ![]() Wracajac do mojego nowego nabytku chcialem wszystkim serdecznie podziekowac za rady dot. zakupu ww. sprzetu. Naprawde mialem doslownie pare godzin na podjecie decyzji i oczywiscie pokusilem sie o sprawdzenie VIN'u i Szanowni Koledzy na lamach forum rozwiali wszystkie moje watpliwosci. THX ![]() ![]() W zwiazku z zakupem zapytuje czy ktos z Was ma do odsprzedania oryginalna instrukcje obslugi tego modelu i czy ktos ma jakies ciekawe linki do stron dot. eksploatacji ww. modelu (jezyk obojetny - byle nie starocerkiewny ![]() Ponadto na chwile obecna mam pare pytan: Posiadam elektrycznie dociagana klape bagaznika. Czy zamykajac ta klape powinno sie nia trzasnac czy tez delikatnie dotknac zamka i pozwolic mechanizmowi dociagnac ja. Pytalem paru tzw. "znoczy" i opinie sa przeciwstawne wiec nie wiem czy trzaskac czy tez delikatnie domykac i zostawic reszte elektryce? Na co najbardziej uwazac aby nie zajechac NIVO - jeszcze dziala bez zarzutu ![]() Ile to moze palic? (250D/manual 5 biegow ale 1510kg na "pusto" to troche juz znaczy) Czy emblemat na tylnej klapie 250TD oryginalnie byl przyklejany czy na bolce w dziury w klapie (takowych nie mam) a chcialbym taki emblemat miec. Jak ktos ma do sprzedania lub wie gdzie to mozna ustrzlic poza ASO to prosze o info. A tak wogole to dzieki Bogu, ze to FORUM istnieje i mozna sie wielu ciekawych rzeczy od Was dowiedziec i wiele rzeczy z Wasza pomoca sprawdzic. Wasze zdrowie ![]() ![]() A oto fotki tego cudenka: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() P.S. Trza by podpis zmienic ![]() PZDR |
Autor: | Beczko Maniak [ czw gru 23, 2004 9:26 am ] |
Tytuł: | |
witam gratuluje auta super zadbane i ten silniczek jak nowy ![]() ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw gru 23, 2004 9:29 am ] |
Tytuł: | |
Gratuluje ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Milosh [ czw gru 23, 2004 11:23 am ] |
Tytuł: | |
Siemanko Fotele niestety/stety nie sa sportline. Po prostu lewy boczek fotela kierowcy ulegl biodegradacji ![]() Poza tym prosze o odpowiedzi na reszte pytan. THX Wesolych Swiat Panie i Panowie |
Autor: | gorex [ czw gru 23, 2004 11:39 am ] |
Tytuł: | |
-co do klapy, chyba lepiej niech samo urządzenie dociąga, choc podobno nie mozna go popsuć klepiąć klapą. -bardzo ładne wnetrze, super - mialem takie w 190D -gratulacje auta- fajnie wygląda -cena tez dobra - spalanie- mi paliło na trasie w niemczech jakies 7,5 litra, w polsce nie mierze ![]() - silnik- może być myty- zobaczysz jak przejedziesz kilka tysiecy |
Autor: | Milosh [ czw gru 23, 2004 12:40 pm ] |
Tytuł: | |
Silnik myty nie byl bo byl caly pokryty jakims syfem i kurzem (ja go tylko przetarlem szmata). Z prawej strony silnika jest troche nalotu oleju na misce ale troche (nic groznego). Jesli byl myty to daaaawno temu. A co ze znaczkiem 250TD na klapie??? oryginal byl przyklejany czy tez byl na bolcach. I prosze o jakies linki do jakichkolwiek stronek posw. modelowi 124T (ja nic nie moge znalezc moze ktos z Was cos ma) W aucie wszystkie plyny ustrojowe + filtry powymienialem. Olej w moscie sprawdzilem.stan OK to samo w skrzyni biegow. Dodatkowo zalozylem fachowy alarm (nie bylo zadnego zabezpieczenia poza ...... kluczykiem ![]() ![]() DW: Gorex Jaka motorynke masz w swoim 124T. Z podpisu traktujacego o bocianach, wnioskuje, ze dielsa. Jesli masz 250d to ile to moze pojechac. Pytam z ciekawosci poniewaz nie mam zapedow ultrasportowych. Dodatkowo zapytuje czy mozna nim jechac na trasie z ciagla przedkoscia 130-140km/h bez ryzyka uszkodzenia silnika i ile to moze chlac w miescie. Chwilowo wyplukalem sie z bibuly i nie mam funduszy aby zalac go na full, przejezdzic 100 km i dolac do full i potem skalkulowac spalanie. W miescie jezdzi sie nim super. Duzo elastyczniejszy niz W201 2.0D 4 biegi natomiast na trasie jakos mu ciezko idzie osiaganie wiekszych predkosci. trzeba go wysoko krecic na poszczegolnych biegach. Podczas jazdy probnej w komisie Pan wykrecil ok. 145 km/h na czworce i zapial bieg nr 5. ale na obrotomierzu bylo cos ok 4,500 rpm. Ja nie chce tak jezdzic ![]() |
Autor: | Beczko Maniak [ czw gru 23, 2004 12:47 pm ] |
Tytuł: | |
w tych modelach niestety juz emblematy są przyklejane chyba nawet po 1989 robili juz tylko samo przylepne wczesniejsze były na kołki w mojej 190D z 1988 nie miałem tego emblematu i nie mogłem dostać juz na bolce nawet w mercedesie pojechałem do staniszewskiego i miał ostatnią sztuke używaną ale w super stanie chrom i odrazu kupiłem 35 zł do tego kupiłem tez komplet spinek więc masz juz odpowiedź |
Autor: | gorex [ czw gru 23, 2004 2:01 pm ] |
Tytuł: | |
mam OM 602.913 taki jak TY swojego ma max. nie testowałem ale 140 bez problemu, dalej przyspiesza ale mam zabita chlodnie i zwiazku z tym mi sie grzeje dlatego nie testuje, w trasie trzymam bezpieczne 120. mysle ze z dobra chłodnią ciągłe 140 nie jest problemem. miasto -hm ile mierze nie wiem (leje z beczki ![]() .. też przesiadłem sie z w201 2.0 z 4 skrzynia, wrazenia raczej pozytywne [/quote] Podczas jazdy probnej w komisie Pan wykrecil ok. 145 km/h na czworce i zapial bieg nr 5. ale na obrotomierzu bylo cos ok 4,500 rpm. Cytuj: kat na sprzet...
|
Autor: | Aro [ czw gru 23, 2004 2:36 pm ] |
Tytuł: | |
Witam! Gratulacja zakupu ,pikne autko,takie właśnie mam w planach zakupic (ale to plan daleki) a uzpełniając odp.odnosnie Nivo to ja używam płynu ZHM- febi bilstein-02615(niebieska butelka) cena za 1l/34zł |
Autor: | Milosh [ czw gru 23, 2004 2:42 pm ] |
Tytuł: | |
Gorex dzieki za info ![]() Jak masz jakies foty swojej ciezarowy to rzuc cos Ja mam silnik 602.912 a tak na marginesie czym sie to rozni od 602.913??? Jeszcze pytanie dot. eksploatacji nivo. Masz/macie jakies zlote rady (jak to mozna "niechcacy" szybko ukatrupic lub czego nie robic aby tego nie ukatrupic ![]() Ponadto czekam na jakies adresy www (o ile takowe w tym temacie istnieja). THX |
Autor: | Aro [ czw gru 23, 2004 3:46 pm ] |
Tytuł: | |
..co do Nivo, ja mam co prawda w sedanie ale jak narazie (MB mam od 1,5 roku) poza sprawdzeniem i uzupełnieniem płynu nic sie nie działo, przy pełnym bagażniku zawsze trzyma poziom ![]() |
Autor: | Milosh [ czw gru 23, 2004 3:53 pm ] |
Tytuł: | |
To czekamy razem Aro ![]() |
Autor: | gorex [ pt gru 24, 2004 9:14 am ] |
Tytuł: | |
he he ja ma nivo od pół roku. nivo jest bezobsługowe. wiec chyba nie da rady tego zepsuć. sory mam jednak OM602.912 ups... czym sie roznią nie wiem o napisach nie wiem ja mam kod: 260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968) |
Autor: | _me: how_ [ pt gru 24, 2004 11:05 am ] |
Tytuł: | |
Oj, chyba można. Inaczej wszystkie by działały! ![]() Milosh, jaki kod mają listwy, które masz na dachu? Bardzo rzadko występują. |
Autor: | Milosh [ pt gru 24, 2004 11:25 am ] |
Tytuł: | |
Siemanko Me:how Te listewki maja kod: 722 baggage rack, integrated (с 01.07.1981) Wesolych Swiat |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |