MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 11:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 23, 2004 12:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam serdecznie wszystkich

Niedawno stalem sie najszczesliwszym na ziemi posiadaczem W124T 250D.

Sprzet mozna by powiedziec jest w stanie kolekcjonerskim. Wszystko "igla". Dodatkowo jakis niemiecki poprzedni wlasciciel zrobil mi pare prezentow (nowe 4 sprezynki, nowe amory, klocki).
Kupilem go dosc okazyjnie bo za 18.4 kzl (sprzet jest listopad 1990) oplacony, przerejestrowany na polskie blaszki i dodatkowo f-ra VAT z komisu wiec 2% oplaty skarbowej odpadlo. Cena jest ok. ale ten sprzet w komisie stal za 22.900 zl. Jakos szczesliwie odnalazlo sie wlasciciela, a ze ten w potrzebie naglej gotowki byl po krotkich pertraktacjach zgodzil sie oddac za 18.400 zl. Sprzet zbyt ubogi nie jest - podgrz. fotele, ABS, szyber podlokietnik i pare innych bzdetow. Srodek jest utrzymany w stanie przyprawiajacym o migotanie zastawek. Zero syfu, brudu, zadrapan, pekniec - po prostu piekny!!!!

Jedynym mankamentem (choc juz do niego przywyklem, a nawet mi sie podoba byl jego kolor: 568 signalrot)

Silnik pracuje niezwykle cicho. Jadac prawie go nie slychac. Kultura pracy jest naprawde wysoka. Odpala na mrozie po 0,5s krecenia rozrusznikiem.
Ciekawe ile bedzie palil?
Do tej pory oprocz swoich W115 (ktore nota bene jeszcze nie jezdza) jezdzilem W201 2.0D '87. Naprawde to byl (i jest) b.porzadny samochod. Przez rok natluklem 45tkm (taka mam prace, ze sie szwendam po Europie) i NIGDY nie zawiodl pomimo 400.000 na blacie. Spalanie tez smieszne bo po trasie lykal ok.5l/100km (oczywiscie nie po polskich drogach i nie na polskim paliwie). Na szczescie jako zaufany przyjaciel rodziny pozostal w mojej zagrodzie i od tygodnia ma nowego wlasciciela czyli moja zone, ktora to nie posiada sie ze szczescia (bo to jej pierwszy wlasny samochod). Bardzo sie z nim zzyla podczas tego roku i nie chciala niczym innym jezdzic. Swoja droga dla kobiety to dosc poreczne autko, a z mozliwosciami parkowania moze konkurowac z niejednym z gatunku VW Polo, Skoda Fabia i inne tego typu pojazdy. Ciesze sie, ze zona tez uwaza, ze nic ponad MB. Jestem dumny, ze tez sobie smiga gwiazdka a nie jakims typowo "kobiecym autkiem" (moze ja do Klubu zapisze ;) ).

Wracajac do mojego nowego nabytku chcialem wszystkim serdecznie podziekowac za rady dot. zakupu ww. sprzetu. Naprawde mialem doslownie pare godzin na podjecie decyzji i oczywiscie pokusilem sie o sprawdzenie VIN'u i Szanowni Koledzy na lamach forum rozwiali wszystkie moje watpliwosci. THX [cool]. Nota bene wszystko sie zgadza :P

W zwiazku z zakupem zapytuje czy ktos z Was ma do odsprzedania oryginalna instrukcje obslugi tego modelu i czy ktos ma jakies ciekawe linki do stron dot. eksploatacji ww. modelu (jezyk obojetny - byle nie starocerkiewny [zlosnik] )

Ponadto na chwile obecna mam pare pytan:

Posiadam elektrycznie dociagana klape bagaznika. Czy zamykajac ta klape powinno sie nia trzasnac czy tez delikatnie dotknac zamka i pozwolic mechanizmowi dociagnac ja. Pytalem paru tzw. "znoczy" i opinie sa przeciwstawne wiec nie wiem czy trzaskac czy tez delikatnie domykac i zostawic reszte elektryce?

Na co najbardziej uwazac aby nie zajechac NIVO - jeszcze dziala bez zarzutu [zlosnik] Co oprocz szalenczej jazdy po wybojach/dziurach z obciazeniem moze mu zaszkodzic (jakies cenne rady mile widziane) i BTW jaki olej sie leje do zbiornika ATF 220 czy inny specyfik?

Ile to moze palic? (250D/manual 5 biegow ale 1510kg na "pusto" to troche juz znaczy)

Czy emblemat na tylnej klapie 250TD oryginalnie byl przyklejany czy na bolce w dziury w klapie (takowych nie mam) a chcialbym taki emblemat miec. Jak ktos ma do sprzedania lub wie gdzie to mozna ustrzlic poza ASO to prosze o info.

A tak wogole to dzieki Bogu, ze to FORUM istnieje i mozna sie wielu ciekawych rzeczy od Was dowiedziec i wiele rzeczy z Wasza pomoca sprawdzic. Wasze zdrowie [pub] (zdrowie nabytku juz tak opilem, ze cala ulica na czworakach chodzila. Przydaje sie sprzet do destylacji [zlosnik]


A oto fotki tego cudenka:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

P.S. Trza by podpis zmienic [zlosnik]

PZDR

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Ostatnio zmieniony czw gru 23, 2004 8:53 pm przez Milosh, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 9:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 08, 2003 8:57 pm
Posty: 258
Lokalizacja: z kątowni
witam gratuluje auta super zadbane i ten silniczek jak nowy [usmiech] niemcy dbają o samochody jak zaden inny naród no my fanatycy MB też .mój ojciec tez przywiózł z niemiec kombiaka niedawno ale w124 E 300TD 24V koloru wiśniowego metalik pełne wyposażenie i widze ze też masz te fotele tzw Sportsitze chyba sie nie myle :-)

_________________
1.w123 240 d limuzynka z 1976 roku :-) sprzedany
2.w201 200d 1988 nowy nabytek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 9:29 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Gratuluje [zlosnik] [oczko] ,jak cała ulica na czworakach chodziła to na pewno sie nie bedzie psuł!A do nivo jest specjalny olej ZHM zołtawy taki-zreszta na zbiorniku jest naklejka(a przynajmniej powinna)-W zadnym wypadku nie wolno lac ATF-u! [szalone].Ten olej w aso kosztuje 100zł/litr ale zamienniki 30-40zł litr i sa dobrej jakosci.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 11:23 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Siemanko

Fotele niestety/stety nie sa sportline. Po prostu lewy boczek fotela kierowcy ulegl biodegradacji [zlosnik] (ale light'owej - mam dokumentacje fotograficzna przed naprawa. Gabka jeszcze nie wylazila. Po prostu material w tym miejscu byl tylko przetarty) i facet zaniosl oba fotele do tapicera i zrobili boczki z weluru. Welur jest dosc zywotnym obiciem tapicerskim wiec martwic sie o to nie musze. Zrobione to jest bardzo fachowo, a odcien idealnie pasuje do srodka tylnej kanapy (ktora fabrycznie byla pokryta jednokolorowym materialem oczywiscie w tonacji kolorystycznej reszty tapicerki (widzialem w prospekcie).

Poza tym prosze o odpowiedzi na reszte pytan. THX

Wesolych Swiat Panie i Panowie

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 11:39 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
-co do klapy, chyba lepiej niech samo urządzenie dociąga, choc podobno nie mozna go popsuć klepiąć klapą.
-bardzo ładne wnetrze, super - mialem takie w 190D
-gratulacje auta- fajnie wygląda -cena tez dobra
- spalanie- mi paliło na trasie w niemczech jakies 7,5 litra, w polsce nie mierze ;)
- silnik- może być myty- zobaczysz jak przejedziesz kilka tysiecy

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 12:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Silnik myty nie byl bo byl caly pokryty jakims syfem i kurzem (ja go tylko przetarlem szmata). Z prawej strony silnika jest troche nalotu oleju na misce ale troche (nic groznego). Jesli byl myty to daaaawno temu.

A co ze znaczkiem 250TD na klapie??? oryginal byl przyklejany czy tez byl na bolcach.

I prosze o jakies linki do jakichkolwiek stronek posw. modelowi 124T (ja nic nie moge znalezc moze ktos z Was cos ma)

W aucie wszystkie plyny ustrojowe + filtry powymienialem. Olej w moscie sprawdzilem.stan OK to samo w skrzyni biegow. Dodatkowo zalozylem fachowy alarm (nie bylo zadnego zabezpieczenia poza ...... kluczykiem [zlosnik] ) i zmienilem opony (byl na letnich) na zimowe - nowki! [cool] . Szczerze sie przyznam, ze pierwszy raz w zyciu mam nowe opony. Jezdzi sie cudownie. Mam naprawde radoche z nowego obuwia!

DW: Gorex
Jaka motorynke masz w swoim 124T. Z podpisu traktujacego o bocianach, wnioskuje, ze dielsa. Jesli masz 250d to ile to moze pojechac. Pytam z ciekawosci poniewaz nie mam zapedow ultrasportowych. Dodatkowo zapytuje czy mozna nim jechac na trasie z ciagla przedkoscia 130-140km/h bez ryzyka uszkodzenia silnika i ile to moze chlac w miescie. Chwilowo wyplukalem sie z bibuly i nie mam funduszy aby zalac go na full, przejezdzic 100 km i dolac do full i potem skalkulowac spalanie.
W miescie jezdzi sie nim super. Duzo elastyczniejszy niz W201 2.0D 4 biegi natomiast na trasie jakos mu ciezko idzie osiaganie wiekszych predkosci. trzeba go wysoko krecic na poszczegolnych biegach. Podczas jazdy probnej w komisie Pan wykrecil ok. 145 km/h na czworce i zapial bieg nr 5. ale na obrotomierzu bylo cos ok 4,500 rpm. Ja nie chce tak jezdzic :-? (choc powiem, ze przyspieszal dosc dynamicznie)

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Ostatnio zmieniony czw gru 23, 2004 12:48 pm przez Milosh, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 12:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 08, 2003 8:57 pm
Posty: 258
Lokalizacja: z kątowni
w tych modelach niestety juz emblematy są przyklejane chyba nawet po 1989 robili juz tylko samo przylepne wczesniejsze były na kołki w mojej 190D z 1988 nie miałem tego emblematu i nie mogłem dostać juz na bolce nawet w mercedesie pojechałem do staniszewskiego i miał ostatnią sztuke używaną ale w super stanie chrom i odrazu kupiłem 35 zł do tego kupiłem tez komplet spinek więc masz juz odpowiedź

_________________
1.w123 240 d limuzynka z 1976 roku :-) sprzedany

2.w201 200d 1988 nowy nabytek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 2:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
mam OM 602.913 taki jak TY :D
swojego ma max. nie testowałem ale 140 bez problemu, dalej przyspiesza ale mam zabita chlodnie i zwiazku z tym mi sie grzeje dlatego nie testuje, w trasie trzymam bezpieczne 120. mysle ze z dobra chłodnią ciągłe 140 nie jest problemem. miasto -hm ile mierze nie wiem (leje z beczki ;) ) ale pod 10 podciaga- robire krótkie trasy na zimnym silniku (3km do pracy) myśle ze Twoj bedzie palił mniej. moj jest ex-taxi ma nakulane conajmniej pół miliona.

.. też przesiadłem sie z w201 2.0 z 4 skrzynia, wrazenia raczej pozytywne :D wieksza elastycznosc, lepsze siedzenie (kregosłup tak nie boli), nie buja tak, same pozytywy. co do jazdy- Niemcy ok, w Polsce w tym tłoku trzeba sie nawajchować wiec- i spalanie jest większe. ale myśle ze radzi sobie duzo lepiej niz 190.

[/quote]
Podczas jazdy probnej w komisie Pan wykrecil ok. 145 km/h na czworce i zapial bieg nr 5. ale na obrotomierzu bylo cos ok 4,500 rpm.
Cytuj:
kat na sprzet...

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 2:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw maja 15, 2003 10:50 pm
Posty: 90
Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam!
Gratulacja zakupu ,pikne autko,takie właśnie mam w planach zakupic (ale to plan daleki) a uzpełniając odp.odnosnie Nivo to ja używam płynu ZHM- febi bilstein-02615(niebieska butelka) cena za 1l/34zł

_________________
Pozdrawiam-Aro
123 240 83" - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 2:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Gorex dzieki za info [cool]

Jak masz jakies foty swojej ciezarowy to rzuc cos

Ja mam silnik 602.912 a tak na marginesie czym sie to rozni od 602.913???

Jeszcze pytanie dot. eksploatacji nivo. Masz/macie jakies zlote rady (jak to mozna "niechcacy" szybko ukatrupic lub czego nie robic aby tego nie ukatrupic [zlosnik] ?). Generalnie czy nivo jest patentem zywotniejszym od standardowego rozwiazania tylnego zawieszenia (w zalozeniu, ze bedzie uzytkowane w normalny sposob)?

Ponadto czekam na jakies adresy www (o ile takowe w tym temacie istnieja).

THX

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 3:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw maja 15, 2003 10:50 pm
Posty: 90
Lokalizacja: Jelenia Góra
..co do Nivo, ja mam co prawda w sedanie ale jak narazie (MB mam od 1,5 roku) poza sprawdzeniem i uzupełnieniem płynu nic sie nie działo, przy pełnym bagażniku zawsze trzyma poziom [zlosnikz] ,do małych minusów można zaliczyc koszty cześci a szczegołnie amorków koło 1000zł za szt(jak nie więcej)to tyle... a reszta to juz niech sie wypowiedzą koledzy "od kombiaczków"...sam z checia poczytam...

_________________
Pozdrawiam-Aro

123 240 83" - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 23, 2004 3:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
To czekamy razem Aro [cool]

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 24, 2004 9:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
he he ja ma nivo od pół roku.
nivo jest bezobsługowe. wiec chyba nie da rady tego zepsuć.
sory mam jednak OM602.912 ups... czym sie roznią nie wiem
o napisach nie wiem ja mam kod: 260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968) :D

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 24, 2004 11:05 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Oj, chyba można. Inaczej wszystkie by działały! [oczko]

Milosh, jaki kod mają listwy, które masz na dachu? Bardzo rzadko występują.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 24, 2004 11:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Siemanko Me:how

Te listewki maja kod:

722 baggage rack, integrated (с 01.07.1981)

Wesolych Swiat

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl