MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] 300 CE, falowanie obrotów https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=9413 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Dr Kulczyk [ pn gru 06, 2004 5:19 pm ] |
Tytuł: | [W124] 300 CE, falowanie obrotów |
Witam, przy rozgrzanym silniku wskazówka ciśnienia oleju waha się między 2 a 3, chodzi oczywiście o bieg jałowy /gdyby nie wskażnik, nie wiedziałbym że falują, tak cichutko jest w środku, ale na zewnątrz to już słychać te obroty.../. Co może być przyczyną? Czy to np.silniczek krokowy? Jeśli tak, to gdzie go szukać? To 300 CE zwykły silnik 12 zaworowy z 90 roku. Dodam,ze ciśnienie jest wg wykresu z września w porządku, natomiast obroty skaczą między 700 a 1100. |
Autor: | Antoni Janikowski [ pn gru 06, 2004 9:03 pm ] |
Tytuł: | |
Silniczek krokowy nie występuje w tym silniku. Jest tylko nastawnik wolnych obrotow jest on jednouzwojeniowym silnikem nastawczym sterowanym przebiegiem prostokątnym o zmiennym współczynniku wypełnienia. Podejżewam jakies fałszywe powietrze. Pękają gumowe przewody od tegoż nastawnika i podstawa gumowa pod wtryskiem.Sprawdź sondę jak skacze i czy za długo nie trzyma któregoś ze stanów. Aha nastawnik jest na kolektorze ssącym przykręcony dwoma śrubami M6 przez gumową obejmę i ma 2pinową wtyczkę. Jak zdejmiesz filtr to widać to od razu. |
Autor: | Dr Kulczyk [ pn gru 06, 2004 10:07 pm ] |
Tytuł: | |
Znalazłem nastawnik, wygląda na strasznie "zapuszczony". Jutro się trochę pobawię, dzięki za odp. |
Autor: | Antoni Janikowski [ wt gru 07, 2004 8:11 am ] |
Tytuł: | |
Spróbuj przemyc go rozpuszczalnikiem w środku jak wymiesz. Warto by było zmierzyc podciśnienie w kolektorze, to byś od razu wiedział czy jest fałszywe powietrze. A zagazowana ta kupeta??? |
Autor: | Dr Kulczyk [ wt gru 07, 2004 4:34 pm ] |
Tytuł: | |
Nie, jest prosto z Niemiec,nie będę jej gazował. Przychodzi mi do głowy wyregulowanie zapłonu, niekiedy po zgaszeniu stacyjki silnik chodzi jeszcze przez sekundkę. Jeśli oba objawy znikną, to odetchnę. Nastawnik wyczyściłem, początkowo było ok, ale po kilku minutach znowu falowanie na postoju. |
Autor: | georem [ wt gru 07, 2004 7:50 pm ] |
Tytuł: | |
Regulacja zapłonu w tym aucie? ![]() Sprawdź wszystkie gumowe węże, właśnie w tym układzie który jest podłączony ten nastawnik, jak będzie łapał lewe powietrze to nic nie zrobisz. Powodzenia |
Autor: | Antoni Janikowski [ śr gru 08, 2004 9:36 am ] |
Tytuł: | |
Aparat zapłonowy pełni funkcję tylko rozdzielacza WN i nie ustawia się nim zapłonu. Możesz dokonywac tylko korekcji charakterystyk pokrętłem korektora liczby oktanowej, ale po co? Ustaw na N albo S i śmigaj. A to że chodzi jeszcze po zgaszeniu to raczej nie od zapłonu(źle ustawionego) bo wtedy łapałby lewe obroty, ale to nie maluch. Niech ci ktoś zmierzy podciśnienie w kolektorze ssącym to w prosty sposób wyeliminujesz fałszywe powietrze. Dobrze by było podmienić nastawnik i sterownik KE(czy komputer silnika jak wolisz). Sprawdź czy na przewodzie czerwono żółtym jest 12V względem masy po odpaleniu silnika. To jest przewód podłączony pod przekaźnik antyprzepięciowy(alumininowy sporawy obok sterownika ABS i KE, za plastikową osłoną za akumulatorem). Drugi sterujący przewód idzie do sterownika KE na pin 3(czewono biały). Najlepiej sprawdzić to oscyloskopem. |
Autor: | Dr Kulczyk [ śr gru 08, 2004 4:46 pm ] |
Tytuł: | |
Co fachowcy to fachowcy...rzeczywiście łapie tzw. lewe powietrze, czeka mnie wymiana regulatora ciśnienia i któregoś tam węża. Można tym jeżdzić, ale mnie wkurza, w tym tygodniu sprawa będzie załatwiona. Aha, u mnie obok całego sterownika przy komputerze jest biały przewód, czy to znaczy że ktoś już coś grzebał, czy to seria? Jeszcze raz dzięki. |
Autor: | Antoni Janikowski [ śr gru 08, 2004 7:16 pm ] |
Tytuł: | |
Regulator ciśnienia można se zatkać od strony podćiśnienia i tak bedzie chodził. Radzę ci uszczelnić ten dolot. |
Autor: | andriu [ pn maja 15, 2006 2:56 pm ] |
Tytuł: | |
Antoni Janikowski pisze: Regulator ciśnienia można se zatkać od strony podćiśnienia i tak bedzie chodził. Radzę ci uszczelnić ten dolot.
Odkopałem ten temat bo tez mi falują obroty, mam zamiar wymienić regulator wolnych obrotów, ale zastanowil mnie ten regulator cisnienia, gdzie on jest? To falowanie jest na lpg, na pb przeważnie są cały czas b. wysokie, no i kiepsko odpala na pb. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |