MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
W 202 2.2 benz. - III czy IV gen. LPG? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=9113 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Olo [ ndz lis 21, 2004 5:29 pm ] |
Tytuł: | W 202 2.2 benz. - III czy IV gen. LPG? |
Przymierzam się do zakupu W 202 2.2 benzyna i chciałbym zamontować w nim instalację gazową VSI Prins. Mój znajomy ("ekspert" w temacie LPG) twierdzi, że w tym silniku instalacja IV generacji jest bez sensu, ponieważ układ zasilania " nie pracuje tam w trybie sekwencyjnym", z kolei znajomy mechanik mówi, że nie będzie żadnego problemu z montażem sekwencyjnego wtrysku gazu. Czy wiecie może jak to wygląda w praktyce? Poza tym chętnie posłucham opinii osó użytkujących instalacje IV gen. w samochodach MB. Pozdrawiam |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz lis 21, 2004 5:41 pm ] |
Tytuł: | |
Antoni jak tu zagladnie to rozwieje wszelkie watpliwosci-ale juz mi sie wydaje ze ten 'ekspert " to gada niestwozone głupoty! ![]() |
Autor: | Waciak [ ndz lis 21, 2004 8:13 pm ] |
Tytuł: | |
Wtrysk sekwencyjny zakłada sie do samochodów z plastikowym kolektorem ssącym ale nie tylko,do metalowych tez.Całym sednem sprawy sekwencji sa tzw. nowoczesne elektroniczne mapy zapłonu.Wazne jest by instalacja a przede wszystkim jej komputer(moduł sterujacy) był odpowiednio dobrany do danego modelu.Sprawdzic trzeba czy gniazda zaworowe nie sa pokryte teflonem(numer i typ silnika)wtedy pozostaje juz wtrysk sgi (ok 8000-10000 pln) ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Antoni Janikowski [ ndz lis 21, 2004 8:14 pm ] |
Tytuł: | |
Niech nie gada głupot ten twój kolega że sie nie da załozyć. Nie pamietam czy jest tam Motronic czy Siemens, ale IV gen. jest z czego sterować. Prins VSI polecam jak najbardziej -klasa i sam montuję. W zestawach dają wtryski Keihin czyli to co siedzi np. w japońskich motocyklach. Do tego jest bardzo dobry program diagnostyczny. IIIgeneracja to raczej coś czego się już nie stosuje bo po co jeżeli jest IV. Zakładam że o II nawet nie myślałes bo przy pierwszym bumie masz po przepływce i 500zł w plecy. Prins niestety jest jednym z najdroższych systemów. MOzesz pomyśleć tez o AGL. |
Autor: | Antoni Janikowski [ ndz lis 21, 2004 9:29 pm ] |
Tytuł: | |
SGI to nazwa własna i dlatego proponuję używać określenia IVgen. Silnik M111 nie nadaje się kompletnie do mikserka, pomimo metalowego kolektora. Wtrysk gazu powinno się zakładac wszędzie tam gdzie jest wtrysk elektroniczny kolego Waciak, a bida jaka w Polsce jest każdy wie doskonale i powstają wynalazki z mikserami Z kwotą też trochę przesadziłeś, AGI to nawet za 5000 założą bez problemu. |
Autor: | Waciak [ ndz lis 21, 2004 9:45 pm ] |
Tytuł: | |
Zgadzam sie z tobą w zupełnosci, ale ja wogóle nie myslałem o mikserach.Tylko ze mojemu bratu proponowali takie rózne g..wna ze w koncu dał sobie spokój z gazem i kupił diesla.Co do ceny to są może u Was w Kutnie za około 5000 pln u nas w Wawie za 5000 pln jest sekwencja do focusa za tyle i to bez gwarancji,no ale u nas wszystkie ceny są porąbane.te najnowsze kosztują od 8000-10000 ,nie przesadzam bo zakładalismy do nowego avensisa za 9500.Pozdrawiam.Szacunek za wiedze o lpg |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz lis 21, 2004 10:08 pm ] |
Tytuł: | |
Przepraszam kolego Waciak-rowniez respekt za wiedze o LPG mimo zainteresowania 115 Diesel.Ale czy ta instalka do Foczki nawet za 5000 to nie zabojstwo dla silnika/głowicy???????? Nie wiem czy Wiesz ale fokus to chyba sie wogole nie nadaje do gazu-jaks ceramiczna technologia gniazd głowicy-wymog smarowania i chłodzenia zaworow przez wtrysk benzyny czego na gazie brak! mało tego zawory regulowane mechanicznie na płytki!-to mogł popełnic tylko Ford! Co zabawniejsze tych wszelkich "ulepszen'' sa pozbawione np pierwsze mondeo -ich silniki moga chodzic na gazie bezproblemowo1.Dobrze ze MB chodzi bez problemu na lpg! ![]() |
Autor: | Waciak [ ndz lis 21, 2004 11:49 pm ] |
Tytuł: | |
Nie miałem zamiaru się wymądrzać i o LPG wiem tyle co z autopsji bo własnie jezdzę cholernym focusem 2,0 ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn lis 22, 2004 8:10 am ] |
Tytuł: | |
Che ja tez nie chciałem nic pisac złosliwie co Fokusa i Forda-ale nie byłem pewien czy dobrze wiesz co sie stanie jak sie do Forda da Gaz-nie kazdy o tym wie i niektorzy montuja tam gaz! nawet druga generacja!.Niektorzy nasi gazownicy nie maja litosci za grosz! A co ta biedna Foczka nawywijała ze Masz taki negatywny stosunek do Forda ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Waciak [ pn lis 22, 2004 10:31 am ] |
Tytuł: | |
Dobre,dobre, widocznie moja morda do niego nie pasuje.To jest 1999 rok sedan 2,0 130 KM 69000 km a zrobiłem już:łaczniki stabilizatorów,zawór wolnych obrotów(niektórzy nazywaja to silniczkiem krokowym a nie wiem czemu bo on tylko działa w jedna stronę a nie w dwie)czujniki temperatury ,wąż mi pękł od wspomagania,duzo by pisac. Juz muszę zregenerowac listwę od wspomagania ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Artur 4x4 [ pn lis 22, 2004 11:38 am ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Che ja tez nie chciałem nic pisac złosliwie co Fokusa i Forda-ale nie byłem pewien czy dobrze wiesz co sie stanie jak sie do Forda da Gaz-nie kazdy o tym wie i niektorzy montuja tam gaz! nawet druga generacja!.Niektorzy nasi gazownicy nie maja litosci za grosz! A co ta biedna Foczka nawywijała ze Masz taki negatywny stosunek do Forda
![]() ![]() ![]() w mojej firmie są fordy Tranzity na obsudze i dowożą ludzi do pracy tak po krótce to: Bardzo ciezko pali w niskich temperaturach silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa bardzo hałasliwy przestarzałej konstrukcji z popychaczami zaworów i nieszczesnym paskiem rozrządu max przebieg gwarantowany przez producenta to 800 000tyś km zawieszenie dośc odporne przód na wzór merca 124 tył resory , słabe podzespoly łożyska itd. Ale nie taki najgorszy wsród busów. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn lis 22, 2004 11:48 am ] |
Tytuł: | |
No prace to transit ma extra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | MMM [ pn lis 22, 2004 3:54 pm ] |
Tytuł: | |
Ja miałem Escorta z 1997r na gaziku. Od nowości u moich rodziców, a później u mnie. Wersja tzw "polska", czyli nic ![]() ![]() Silnik 1.6 16v 90KM. Rodzice najeździli na nim 60k km na Pb, a ja jeszcze 220k km na LPG = 280k km. Przy takim przebiegu robione były luzy w zawieszeniu, wymianiane amorki raz przód i raz tył. W silniku nigdy nic nie było robione z wyjątkiem tego ![]() ![]() Jak go sprzedawałem do zrobienia była maglownica. Auto sprzedałem gościowi, który jest z niego bardzo zadowolony. Do tej pory silnik bierze olej w normie i wyrabia się w stanie między kreskami na bagnecie od przeglądu do przeglądu czyli 15k km. Złego słowa nie powiem na to auto. Poza tym ma najlepsze zawieszenie w swojej klasie. Żaden Golf, czy Astra mu na pewno nie dorówna. Podobne opinie słyszałem o Focusie. |
Autor: | elvis [ pn lis 22, 2004 4:46 pm ] |
Tytuł: | |
Ford focus ma takie świetne zawieszenie, że jadąc 100km/h po łuku strasznie wynosi do zewnętrznej. |
Autor: | Olo [ pn lis 22, 2004 5:40 pm ] |
Tytuł: | |
Dziękuję wszystkim za opinie, mam jeszcze pytanie: czy oprócz VSI Prins. o którym słyszałem wiele dobrego, jest może jakiś inny system IV gen. podobnej jakości? Wiem, że IV gen. IV gen. nierówna - sąsiad ma OMVL w renault thalia i nie jest zadowolony - był już 7 razy w warsztacie w celu regulacji i nadal nie może dojść do ładu z autem. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |