MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 6:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: pytanko o gazie
Post: ndz lis 14, 2004 10:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 10, 2002 2:00 am
Posty: 345
Lokalizacja: Sulechów-Polska
czy takie umiejscowienie parownika jest dobre czy złe ? chodzi mi o to ,że niektórzy montują go bardzo nisko . ja długo muszę jechać na benzynie bo nie chce mi dobrze przyśpieszać na gazie - gdy sie rozgrzeje ( temp.drgnie na wskazniku temperatury ) to wszystko jest ok i chodzi nawet lepiej niż na benzynie.
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11004 ... CT9137.jpg

_________________
W 124 230 TE 89


Na górę
Post: ndz lis 14, 2004 11:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
ZBIGOL pisze:
czy takie umiejscowienie parownika jest dobre czy złe ? chodzi mi o to ,że niektórzy montują go bardzo nisko . ja długo muszę jechać na benzynie bo nie chce mi dobrze przyśpieszać na gazie - gdy sie rozgrzeje ( temp.drgnie na wskazniku temperatury ) to wszystko jest ok i chodzi nawet lepiej niż na benzynie.
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11004 ... CT9137.jpg


Ja mam u siebie zamontowany na prawej podłużnicy.
Niżej niż Twój.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
Post: ndz lis 14, 2004 11:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
ZBIGOL pisze:
czy takie umiejscowienie parownika jest dobre czy złe ? chodzi mi o to ,że niektórzy montują go bardzo nisko . ja długo muszę jechać na benzynie bo nie chce mi dobrze przyśpieszać na gazie - gdy sie rozgrzeje ( temp.drgnie na wskazniku temperatury ) to wszystko jest ok i chodzi nawet lepiej niż na benzynie.
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11004 ... CT9137.jpg


Więc tak naprawdę to nie powinieneś przełączyć na gaz poniżej 50 stopni (w MB to jest ta pierwsza kreska na wskaźniku), reduktor tego nie lubi, a poziom musi być OK bo jak zamarznie reduktor to nie pojedziesz!

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 15, 2004 9:04 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
najlepsze umiejscowienie parownika, to jak najblizej miksera :) im krótsza droga LPG tym lepiej. im wyzej to oczywiscie tez lepiej

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 15, 2004 7:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Jak nie bedziesz rozgrzewał silnika na benzynie to każę Ruskom zakręcić gaz :evil: !!!ZAWSZE silnik odpalaj na Pb(nawet ciepły) i rozgrzewaj na Pb.
Reduktor masz założony dobrze. Silniczek krokowy obróć lekko do góry bo masz chyba poziomo. Nie wolno montować reduktora wpoprzek kierunku jazdy.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 15, 2004 8:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
A'propos gazu.
Wczoraj zalałem do pełna na jednej z przydrożnych stacji jakich dużo w Polsce na trasie Wawa-Lublin.
Weszło tak jak zwykle 45l.
Zrobiłem na tym SYFIE :evil: 260km w trasie i trochę po mieście!!!
Ale gówno, nigdy już tam nie zaleję!!!
Teraz wlałem na BP weszło 46l i już mam zrobione 320km. :lol:

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 15, 2004 9:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Gaz gazowi nierówny. To się zgadza. Odkręć ostojniki i sprawdź jaki syf sie zebrał

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 15, 2004 9:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Mam głupie pytanie czemu parownik ma byc zawsze zamontowany zgodnie z kierunkiem jazdy??????? nigdy nie zwracałem nawet uwagi jak sa zamontowane reduktory w autach...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 16, 2004 4:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Chodzi o to zeby membrana nie była ustawina poprzecznie do kierunku jazdy. Membrana ma masę a zatem posiada bezwładność. Jeżeli zachamujesz lub gwałtownie przyspieszysz to będzie się poruszała, a jej niewielki ruch powoduje znaczną zmianę składu mieszanki.Niekiedy
(kręcenie bączków na śniegu itp.) silnik potrafi sie zalać albo przydusić, bo na membranę działa siła odśrodkowa bezwładności, czyli nie jest dobrze pomimo prawidłowego ustawienia reduktora. No, ale ile bączków się kręci w roku? ;) [zlosnik]

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 16, 2004 5:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Antoni Janikowski pisze:
Chodzi o to zeby membrana nie była ustawina poprzecznie do kierunku jazdy. Membrana ma masę a zatem posiada bezwładność. Jeżeli zachamujesz lub gwałtownie przyspieszysz to będzie się poruszała, a jej niewielki ruch powoduje znaczną zmianę składu mieszanki.Niekiedy
(kręcenie bączków na śniegu itp.) silnik potrafi sie zalać albo przydusić, bo na membranę działa siła odśrodkowa bezwładności, czyli nie jest dobrze pomimo prawidłowego ustawienia reduktora. No, ale ile bączków się kręci w roku? ;) [zlosnik]


Ja już dziś kręciłem [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Zaje.....ście!!!

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 6:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Antoni Janikowski pisze:
Chodzi o to zeby membrana nie była ustawina poprzecznie do kierunku jazdy. Membrana ma masę a zatem posiada bezwładność. Jeżeli zachamujesz lub gwałtownie przyspieszysz to będzie się poruszała, a jej niewielki ruch powoduje znaczną zmianę składu mieszanki.Niekiedy
(kręcenie bączków na śniegu itp.) silnik potrafi sie zalać albo przydusić, bo na membranę działa siła odśrodkowa bezwładności, czyli nie jest dobrze pomimo prawidłowego ustawienia reduktora. No, ale ile bączków się kręci w roku? ;) [zlosnik]

Czyli na śnieg/lód w poprzek, a na suchy/mokry asfalt wzdłuż [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 7:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 18, 2004 10:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Łódź
ja sie spodkalem ze zdaniem, ze okolo 5 do 10 stopni odchylony od osi samochodu, zeby zmniejszyc wplyw sily odsrodkowej na zakretach, ale nie daje sobie nic uciac za prawdziwosc tej opinii ;)
natomiast jazda na gazie ponizej 50 stopni to zabojstwo dla auta... w nowoczesnych instalacjach (na przyklad montownych przez dilerow skody), przelaczanie na gaz nastepuje dopiero po uzyskaniu przez silnik prawidlowej temperatury pracy, tj. 90 stopni.

_________________
'80 mb w123 200d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 7:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
bolec pisze:
ja sie spodkalem ze ..... przelaczanie na gaz nastepuje dopiero po uzyskaniu przez silnik prawidlowej temperatury pracy, tj. 90 stopni.


Nie istnieje żaden problem, żeby w układ chłodzenia włożyć czujnik, który załącza gaz przy określonej temperaturze.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 8:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
A z tego co ja się oriętuje ta temperatura to 30 stopni a nowoczesne uklady zasilania montowane przez autoryzowane salony/serwisy nie potrzebują temperatury aby poprawnie działać polecam lektórke wydawaną przez Elpigaz (ze szczecina lub koszalina niepamiętam)

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 8:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 18, 2004 10:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Łódź
znaczy, znajomy sie dowiadywal w skodzie jak wyglada sprawa instalacji gazowej, ktora zakladaja w salonie (nie chcial tracic gwrancji na nowe ato), i powiedzieli mu, ze bedzie sie przelaczac dopiero przy 90 stopniach. stanelo na tym, ze kupil disela ;)

_________________
'80 mb w123 200d


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl