MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Chcę manualną skrzynię w W126 380 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=8698 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Tcharec [ pt paź 29, 2004 1:40 am ] |
Tytuł: | Chcę manualną skrzynię w W126 380 |
Konkretnie Panowie to chciałbym połączyć do kupy jakiś manual z moim silniczkiem 3.8 (chyba M116 (961) - ten 218 konny). Możecie mi doradzić co mi tam potrzeba - czy zamach pozostaje w serii, z czego sprzęgło, z czego skrzynia, widełki cenowe skrzyni i gdzie tego szukać? Jak widać po ilości postów nowy jestem czyli zupełnie zielony w temacie. |
Autor: | Artur 4x4 [ pt paź 29, 2004 11:34 am ] |
Tytuł: | Re: Chcę manualną skrzynię w W126 380 |
Tcharec pisze: Konkretnie Panowie to chciałbym połączyć do kupy jakiś manual z moim silniczkiem 3.8 (chyba M116 (961) - ten 218 konny). Możecie mi doradzić co mi tam potrzeba - czy zamach pozostaje w serii, z czego sprzęgło, z czego skrzynia, widełki cenowe skrzyni i gdzie tego szukać?
Jak widać po ilości postów nowy jestem czyli zupełnie zielony w temacie. Podejżewam że nic takiego oryginalnego nie znajdziesz ale nie ręczę głową za to bo dla takiego momentu silnika tarcza sprzęgła i skrzynia to by musiała być od jakieś małej ciężarówki a automatyczna ma to do siebie ze jakiś poślizg jest na Hydrokinetyku i nic nie rozrywa. Pewnie musiał byś coś zmotać ale jak od osobówki to cos z takiego przedziału momentu /obr co ma 380tka |
Autor: | Tcharec [ pt paź 29, 2004 12:34 pm ] |
Tytuł: | |
No z 300 Nm to do ciężarówki daleko. Obecnie to Polo TDI tyle ma. No ale fakt, dzisiejsze Polo nijak ma się do tematu silników z lat 70/80. Cytuj: Pewnie musiał byś coś zmotać ale jak od osobówki to cos z takiego przedziału momentu /obr co ma 380tka no tak sobie właśnie pomyślałem i dlatego napisałem moje pytanko. Może jest wśród Was ktoś kto zna się na tyle na Mercach, żeby wiedzieć i powiedzieć co z czym można połączyć?
|
Autor: | Bukol [ pt paź 29, 2004 12:42 pm ] |
Tytuł: | |
W116 350 SE/SEL były standardowo z manualem. Parametry silnika podobne, tak więc może poszukać takiej skrzyni? Ewentualnie od M110 (280) - różnice w parametrach nie są powalające. Tylko po co? Automacik to taka cudowna rzecz... |
Autor: | _me: how_ [ pt paź 29, 2004 12:50 pm ] |
Tytuł: | |
Gdzieś na przełomie '80/'81 była zmiana skrzyń z początkowym oznaczeniem 116 na 126. Problem znany jest z W123. Różnią się nieznacznie dzwonem i jest problem z mocowaniem. Któraś jest kilka cm krótsza. Nie znam tematu na tyle, żeby powiedzieć czy da się to obejsć i jak, ale na pewno trzeba to wziać pod uwagę. |
Autor: | Tcharec [ pt paź 29, 2004 1:14 pm ] |
Tytuł: | |
O! To już jest jakiś ślad. Serdeczne dzięki Michał. A do SLa nie wsadzali takiego silnika lub jakiegoś z tej samej rodziny? Mercedes chyba robił kilka odmian silnika danego typu, które cechowała wspólna konstrukcja i które wsadzał do różnych modeli. 380 to jakaś pojedyncza konstrukcja czy są inne silniki mu pokrewne? |
Autor: | Tcharec [ ndz paź 31, 2004 8:02 pm ] |
Tytuł: | |
Oj, coś ciężko to widzę. Na serio nikt nic nie wie czy macie mnie za jakiegoś heretyka i dlatego nikt mi nie chce pomóc? |
Autor: | JareG [ pn lis 01, 2004 8:59 pm ] |
Tytuł: | |
Tcharec pisze: (...) macie mnie za jakiegoś heretyka i dlatego nikt mi nie chce pomóc?
A kto normalny wymienia automata na manual w V8..? ![]() |
Autor: | mycha [ pn lis 01, 2004 10:31 pm ] |
Tytuł: | |
hehehehehehehehehehehe ![]() |
Autor: | Tcharec [ wt lis 02, 2004 12:16 am ] |
Tytuł: | |
JareG pisze: A kto normalny wymienia automata na manual w V8..? A kto normalny zbiera Mercedesy?
Poza tym nigdzie nie napisałem, że coś wymieniam. Napisałem, że mam silnik i szukam doń skrzyni. A że przedkładam man. nad aut. to pytam czy skazany jestem użyć seryjnej skrzyni czy mam jakieś inne wyjście. Chyba jednak pozostaje opcja, że nikt nie wie. |
Autor: | JareG [ wt lis 02, 2004 8:32 am ] |
Tytuł: | |
Tcharec pisze: JareG pisze: A kto normalny wymienia automata na manual w V8..? A kto normalny zbiera Mercedesy?Ja na przyklad ![]() Cytuj: Poza tym nigdzie nie napisałem, że coś wymieniam. Napisałem, że mam silnik i szukam doń skrzyni. A że przedkładam man. nad aut. to pytam czy skazany jestem użyć seryjnej skrzyni czy mam jakieś inne wyjście. Wymieniasz/nie wymieniasz, wkladasz/nie wkladasz.. niewazne. Chodzi przeciez o sam fakt (manual w V8). Wstawianie manuala to bedzie rzezba, a wstawienie automata to przyjemnosc - i podczas wstawiana (bo rozwiazanie fabryczne, i najczesciej spotykane), i potem podczas uzytkowania (bo wygoda). Cytuj: Chyba jednak pozostaje opcja, że nikt nie wie.
E tam ![]() ![]() |
Autor: | Tcharec [ wt lis 02, 2004 9:48 am ] |
Tytuł: | |
A zatem idąc tym torem: JareG pisze: A kto normalny wymienia automata na manual w V8..? Ja na przykład ![]() Chodzenie utartymi szlakami mnie nie bawi. Nie jest to chyba jakiś objaw szaleństwa ![]() |
Autor: | Artur 4x4 [ wt lis 02, 2004 11:37 am ] |
Tytuł: | |
Tcharec pisze: No z 300 Nm to do ciężarówki daleko. Obecnie to Polo TDI tyle ma. No ale fakt, dzisiejsze Polo nijak ma się do tematu silników z lat 70/80.
Cytuj: Pewnie musiał byś coś zmotać ale jak od osobówki to cos z takiego przedziału momentu /obr co ma 380tka no tak sobie właśnie pomyślałem i dlatego napisałem moje pytanko. Może jest wśród Was ktoś kto zna się na tyle na Mercach, żeby wiedzieć i powiedzieć co z czym można połączyć?Troszkę bym polemizował z tym TDI ale nie ważne . Po to merce 3,8 4,2 itd. maja inna obudowę sprzęgła żeby żaden mądrala nie pasował tego z manuałem w 123. Ja zmotałem 4,2 ze skrzynia 123 w uazie i efekt był taki ze tarcze sprzęgła rozwalało. A musiałem motać z manuałem z tego względu ze skrzynia automat za długa a gdzie tu jeszcze zmieścić reduktor. Motałem 5,9 z granda z manuałem koło zamachowe star 660 to rozwaliło obudowę skrzyni biegów. I proszę nie porównywać przyspieszenia czy momentu TDI zV8 A jak kto nie wierzy to niech se zastąpi V8 na TDI 1,9 [zmoderowane - Bukol] |
Autor: | JareG [ wt lis 02, 2004 3:03 pm ] |
Tytuł: | |
Tcharec pisze: A zatem idąc tym torem:
JareG pisze: A kto normalny wymienia automata na manual w V8..? ![]() Chodzenie utartymi szlakami mnie nie bawi. Nie jest to chyba jakiś objaw szaleństwa ![]() W pewnym sensie jest ![]() Poza tym, te utarte szlaki to produkt ilusletniej niemieckiej mysli technicznej.. a ja np. jestem wygodny ![]() |
Autor: | Wookee [ wt lis 02, 2004 3:23 pm ] |
Tytuł: | |
A w Mustangu '65 nie biegał V8 z maulalem? W tym około 300 kucy. Tanio i bezproblemowo będzie. ![]() Jedyną opcją jaka widzę jest użycie skrzyni od starszego M116, bo w możliwości 4M os M110 jakoś wątpie w tym miejscu. Nie wiem zupełnie, jak wyglądało to w xniejszych MB, ale cena będzie wtedy nie do przyjęcia. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |