MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 10:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 17, 2004 10:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Witam.Mój ojciec myśli o zakupie auta z silnikiem diesla. Rozważa kilka modeli m.in. Mercedesa W124. W związku z tym mam pytanie do doświadczonych użytkowników. Z jakim silnikiem kupić auto 2500ccm czy może 3000ccm, z turbo czy bez? Które są „bardziej udane”, mniej zawodne itp.? 200D ze względu na słabe osiągi raczej nie wchodzi w grę. I czy warto wyłożyć więcej kasy i kupić wersję E (oprócz wyglądu różni się jeszcze czymś?)? Poza tym chciałbym wiedzieć czy przy normalnym użytkowaniu (trochę w miecie, trochę na trasie z prędkościami granicach 100km/h) są znaczące różnice w spalaniu ON pomiędzy ww silnikami.

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 17, 2004 10:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Polecam 250D lub 300D ale najlepiej te z 4 zaworowa glowica!!
Wersja z Turbo jest gites, ale podejzewam ze zywotnosc tez mniejsza [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 17, 2004 10:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
E 300 diesel, albo 300D Turbo, ale w turbo głowice lecą.Jak diesel, to drei liter.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 17, 2004 11:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Antoni popieram!!!! [zlosnik] (patrz podpis)moim zdaniem nie opłaca sie mniejszych motorkow,zawsze te pare koni miec lepiej w zapasie-moj ma naprawde wystarczajace osiagi,co prawda nie jest jakos kosmicznie zrywny ale jest całkiem dobrze-słabszego diesla w W 124 bym nie chciał! teraz mi chodz po głowie jakis 300 24V........ tylko drogie pierony....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: ndz paź 17, 2004 11:29 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Kozmo1 pisze:
Poza tym chciałbym wiedzieć czy przy normalnym użytkowaniu (trochę w miecie, trochę na trasie z prędkościami granicach 100km/h) są znaczące różnice w spalaniu ON pomiędzy ww silnikami.


Jak macie zamiar tak jezdzic (miasto, trasa w granicach 100km/h) to 200D ma nie za slabe, a za dobre osiagi [zlosnik] Przy tym bedzie palil 6-7 litrow na 100km/h.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 12:36 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Tez sie zdziwilem jezdzac jednym takim 200D, ale jakos nie jestem przekonany, zeby wszystkie tak mialy. Ten silnik jest, przy ktorym sie zdziwilem wyglada naprawde ladnie, a jezdzi jak wiekszosc naszych 250D.

A jesli chodzi o 124 z pomieszana pozycja literki i to jeszcze niewiele mowiacej o silniku. Tam siedzi kolejna generacja motorkow, z wieksza iloscia zastawek... znaczy kurkow, znaczy zaworow [oczko]

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 8:01 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Ocet pisze:
Tam siedzi kolejna generacja motorkow, z wieksza iloscia zastawek... znaczy kurkow, znaczy zaworow [oczko]

Znaczy bardziej dziurawe i dlatego mniej trwałe [zlosnik]

Z mojego oglądu wynika, że osiągi 300D są do miasta lekką przesadą i proszę się nie nabijac, że sam mam V8 i takie tutaj.... bo to zupełnie inna sprawa ;) [zlosnik]
Jeżeli z kolei ważny jest komfort "prowadzenia się", a te parę (dwa?) litrów w spalaniu nie robi różnicy, to tylko 300.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 8:08 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Ja bym sie jeszcze skusił jak na 200 D to z manualem ale 5 biegowym,tam powinny byc troche krotsze biegi i troche lepiej to powinno jezdzic a w trasie powinno to starasznie mało palic,ma ktos doswiadczenia z taka konfiguracją silnika/skrzyni?...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 8:14 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
MERCEDES 4 EVER pisze:
Ja bym sie jeszcze skusił jak na 200 D to z manualem ale 5 biegowym,tam powinny byc troche krotsze biegi i troche lepiej to powinno jezdzic a w trasie powinno to starasznie mało palic,ma ktos doswiadczenia z taka konfiguracją silnika/skrzyni?...

Tylko do wyprzedzania trzeba zamówić kolegę z holem, a w mieście ta 5 to średnio przydatna ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 8:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Po przeczytaniu wszystkich postów wnioskuję, że:
- literka E przed liczbą np: 300 oznacza oprócz innego wyglądu silnik z 4 zaworami na cylinder,
- 300D spala na trasie 2l więcej niż 200D (przy takich samych prędkościach,
- najlepszy byłby 300D Turbo ale głowice nietrwałe i chyba do tego silnika były montowane tylko automaty, a ojciec chce tylko manual.

Cytuj:
Jak macie zamiar tak jezdzic (miasto, trasa w granicach 100km/h) to 200D ma nie za slabe, a za dobre osiagi

Podałem takie warunki jazdy tylko dla uzyskania informaji nt zużycia paliwa. Natomiast po mieście jeżdża rzadko (do najbliższego dużego miasta mam 80km), a w trasach (na dobrych drogach, np: A4 Kraków-Wrocław) zdaża się, że jedziemy 140-150km/h i więcej.

Najważniejsze jest dla mnie czas przyspieszenia 60-100km/h, 80-120km/h czyli w takim przedziale prędkości jaki występuje podczas wyprzedzania innych pojazdów na trasie. Chciałbym zapytać czy są duże różnice jeśli chodzi o silniki 2500, a 3000ccm.

Jeśli 300turbo jest tylko z automatem to raczej nie wchodzi w grę.

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 9:45 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Nie ma to jak automat w MB. Niech ojciec sprawdzi, a pozniej nie bedzie chcial manuala. 300D ma najwyzszy moment obrotowy i bedzie najbardziej elastyczny. Jak wybierzesz automat to bedziesz mial lepsze przyspieszenia od 60-100 i 80-120, bo przy mocnym nacisnieciu gazu sam zredukuje do optymalnego biegu.

Co do 200D, mam takiego z automacikiem i autem w trasie mozna wyprzedzac nawet z przyczepka. Hol jest niepotrzebny. Na autostradach predkosc podrozna to 140, a spalanie ponizej 7. W 5 biegowego manuala bym sie nie bawil, bo w 200D jest maly przekret. 4 i 5 biegowka maja inny most, jedyny plus to chyba troche krotsze biegi i przyspieszenie lepsze o 0,5s, za to spalanie wieksze w 5.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 10:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 31, 2004 8:54 am
Posty: 90
Lokalizacja: Piła
Jeżeli chodzi o 124kowe strucle w Dieslu to doświatczyłem 200D 5 biegów, 250 na automacie i 300D 5biegów. I tak w trzech słowach jak bym to wszystko podsumował to wszystkie palą tyle samo 6-7ON co prawda 200D potrafi najwięcej w mieście spalić. Jeżeli chodzi o 300D to fajowy moment ale jak to 300D ale przełożenie mostu zbyt szybkie jazda po mieście to obłęd czasem o 4 biegu można zapomnieć przez co buczenie w środku bo większość użytkowników na siłę jedzie 50km/h na 4,oraz ciężki silnik i mniej żywotne poduszki pod nim. Jeżeli chodzi o 250 w automacie to muł okropny przez co przesłania się 4stopniowa skrzynia i troszkę również szybszy most jak dla automatu . Wyprzedzanie na trasie to pedał cały czas w podłodze. Jeżeli przesiadałem sie z 200D manualna 5 biegów na 250 automat to miałem wrażenie jak bym se przesiadał z malucha 600 na 650. Różnicy prawie żadnej. A jeżeli chodzi o 200D w 5 biegach to do setki przyspiesza bez większych różnic niż jego poprzednicy z większymi silnikami różnica jest odczuwalna dopiero powyżej 100km/h na trasie prędkość przeciętna 120-140- 3000-3200obr na max 160. 200D w 124to nie taki muł jak w 123. 300D w 123 nie zawsze da rade wyprzedzić 124 200D.
Ale najbardziej optymalny to 250D w manualu tańszy troszkę eksploatacji..
Wady ich to gorsze wykonanie słabe mosty i skrzynie biegów klekotające samoregulatory , cieżko zmykające sie dzwi i rozklejajaca sie tapicerka w drzwiach.

_________________
www.uaz-frelki.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 1:05 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Tak jak mowilem, kolosalne naczenie ma stan silnika, bo w danych fabrycznych roznice mocy i momentow sa znacznie wieksze niz odczucia wielu z nas. Jesli chodzi o skrzynie, to jezeli auto ma sie poruszac po trasie to sie nie dziwie wyboru ojca. Automat jest nieco pozbawiony refleksu... Moze mercedesowy i tak jest najlepszy, ale nikt mi nie powie, ze jak juz jade na redukcji w oczekiwaniu i wciskam tylko gaz do akcji to automat mi tak samo poda moc...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 1:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Po przeanalizowaniu danych z macmerc stwierdzam, że:
- przy 90km/h silniki 200D, 250D i 300D pala praktycznie tyle samo;
- przy 120km/h jw
- miasto - różnica miedzy 200D a 300D to 1,5-2l/100km

Wynika z tego jednoznacznie, że najlepszym wyborem jest 300D (najlepiej w wersji E - 4 zawory/cyl.)

Ale czy rzeczywiście tak jest, że te różnice w spalaniu są takie?
Przy dzisiejszych cenach paliwa (stale rosnących), oprócz wielu czynników branych pod uwagę przy zakupie, jednymz ważniejszych są koszty ekspoaltacji, dlatego proszę o Wasze opinie.

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 4:20 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Kozmo1 pisze:
jednymz ważniejszych są koszty ekspoaltacji, dlatego proszę o Wasze opinie


Kazdy cylinder wiecej to i wieksze koszty naprawy i spalanie wieksze. Jesli chodzi o wybor samochodu to szukalbym w lepszym stanie.

Jasiu jesli chodzi o automat w trasie to tez sie sprawdza, bo nie trzeba sprawdzac elastycznosci silnika ;)

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl