MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Szukam wiadomości o W126 380SE https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=7898 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | CCCP [ ndz wrz 05, 2004 11:14 pm ] |
Tytuł: | Szukam wiadomości o W126 380SE |
Czołem. Jak temat głosi poszukuje wiadomości o w/w aucie, a najbardziej o silniku, tzn. co jest z nim ewentualnie nie tak, co lubi szwankować itd. Bo mam już daną zaliczke za taki samochód, ma LPG, automat, jest już troche podjechany, przez to też zwracam sie z prośbą o informacje. Z góry dziękuje za odpowiedzi... |
Autor: | Wookee [ pn wrz 06, 2004 8:15 am ] |
Tytuł: | |
Jego podstawowym problemem jest pojedynczy łańcuch rozrządu. W cześci (większości?) aut został wymieniony na podwójny, ale warto sprawdzić, bo inaczej co około 100-150 kkm jest do wymiany. Drugą są dość słabe jak na V8 z tego okresu osiągi, przy apetycie po mieście rzędu 19 literków. Rreszta jak w każdym M116, czyli lac paliwo i jeździć ![]() Sprawdź VIN, bo 380 SE wyszło poniżej 100. |
Autor: | georem [ pn wrz 06, 2004 9:10 am ] |
Tytuł: | |
A ja słyszałem, że te pierwsze modele niezabardzo, właśnie dużo palą, ale za to te późniejsze są BDB do gazu, podobno więcej niż 16 litrów gazu nie pali, obojętnie jakbyś nie jeździł, to wiadomość z wiarygodnego źródła, a łańcuch to nieduży koszt i łatwo wymienić, to może potwierdzić KLUCHA. |
Autor: | JareG [ pn wrz 06, 2004 11:23 am ] |
Tytuł: | |
georem pisze: A ja słyszałem, że te pierwsze modele niezabardzo, właśnie dużo palą, ale za to te późniejsze są BDB do gazu, podobno (...)
380 w w126 to I seria, nie ma wczesniejszych czy pozniejszych.. po '85 zastapila go 420ka |
Autor: | Wookee [ pn wrz 06, 2004 12:50 pm ] |
Tytuł: | |
JareG pisze: georem pisze: A ja słyszałem, że te pierwsze modele niezabardzo, właśnie dużo palą, ale za to te późniejsze są BDB do gazu, podobno (...) 380 w w126 to I seria, nie ma wczesniejszych czy pozniejszych.. po '85 zastapila go 420ka Za http://macmerc.netium.com.pl/index0.html Total displacement 3818 ccm (tax 3776 ccm); ab 10.81: 3839 ccm (tax 3793 ccm) Compression ratio 9,0; since 10.81: 9,4 Output 218 hp / 160 kW at 5500 /min; since 10.81: 204 hp / 150 kW at 5250 /min Maximum torque 305 Nm at 4000 /min; since 10.81: 315 Nm at 3250 /min |
Autor: | JareG [ pn wrz 06, 2004 12:54 pm ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: JareG pisze: 380 w w126 to I seria, nie ma wczesniejszych czy pozniejszych.. po '85 zastapila go 420ka Za http://macmerc.netium.com.pl/index0.html Total displacement 3818 ccm (tax 3776 ccm); ab 10.81: 3839 ccm (tax 3793 ccm) Compression ratio 9,0; since 10.81: 9,4 Output 218 hp / 160 kW at 5500 /min; since 10.81: 204 hp / 150 kW at 5250 /min Maximum torque 305 Nm at 4000 /min; since 10.81: 315 Nm at 3250 /min OK. Jakies roznice sa.. ![]() |
Autor: | CCCP [ pn wrz 06, 2004 3:21 pm ] |
Tytuł: | |
aby zmienić łańcuch trzeba dokonać zmian w silniku, a mianowicie wymiany kół zębatych na podwójne, a na wale też jest tylko pojedyńcza zębatka (czy się myle?) , czy ktoś wie kto coś takiego przerabiał? a poza tym są jakieś zmiany bo pompa wodna z 380 ale z 84r. nie pasuje do tego silnika z roku 82, więc jakieś zmiany zostały przeprowadzone... tak sądze. |
Autor: | Antoni Janikowski [ pn wrz 06, 2004 4:03 pm ] |
Tytuł: | |
Do gazu będzie dobre. Kolega ma 420SEC i pali mu 15l LPG po mieście, a to też silnik M116 więc nie będzie problemu. Tylko musi mieć dobrą instalkę, inaczej się nie da ![]() |
Autor: | Wookee [ pn wrz 06, 2004 4:30 pm ] |
Tytuł: | |
CCCP pisze: aby zmienić łańcuch trzeba dokonać zmian w silniku, a mianowicie wymiany kół zębatych na podwójne, a na wale też jest tylko pojedyńcza zębatka (czy się myle?) , czy ktoś wie kto coś takiego przerabiał? a poza tym są jakieś zmiany bo pompa wodna z 380 ale z 84r. nie pasuje do tego silnika z roku 82, więc jakieś zmiany zostały przeprowadzone... tak sądze.
Informację o zmianie pojedynczego badziewia na podwójny łańcuch (na koszt MB) znalazłem na jednej z amerykanskich stron. Autorem artykułu był człowiek, który zajmuje się takimi gwiazdkami jak 107 zawodowo. Jak kupiłem tak sprzedaję. ![]() |
Autor: | georem [ pn wrz 06, 2004 8:54 pm ] |
Tytuł: | |
JareG pisze: OK. Jakies roznice sa.. ![]() Te jakieś miałem na myśli. ![]() http://mercedes500.de/technik_380.htm Ale na spalanie chyba głównie to przełożenie ma wpływ które się zmieniło. Oczywiście razem z silnikiem stworzyły ładny zestaw. ![]() |
Autor: | JareG [ wt wrz 07, 2004 8:38 am ] |
Tytuł: | |
georem pisze: Ale na spalanie chyba głównie to przełożenie ma wpływ które się zmieniło.
Oczywiście razem z silnikiem stworzyły ładny zestaw. ![]() Tak czy siak, ja bym w 380 nie wchodzil - to stary silnik. Lepiej poszukac czegos po '85. Ew. jesli juz cos sprzed, to 500 ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |