MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Szukam wiadomości o W126 380SE
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=7898
Strona 1 z 1

Autor:  CCCP [ ndz wrz 05, 2004 11:14 pm ]
Tytuł:  Szukam wiadomości o W126 380SE

Czołem.
Jak temat głosi poszukuje wiadomości o w/w aucie, a najbardziej o silniku, tzn. co jest z nim ewentualnie nie tak, co lubi szwankować itd. Bo mam już daną zaliczke za taki samochód, ma LPG, automat, jest już troche podjechany, przez to też zwracam sie z prośbą o informacje. Z góry dziękuje za odpowiedzi...

Autor:  Wookee [ pn wrz 06, 2004 8:15 am ]
Tytuł: 

Jego podstawowym problemem jest pojedynczy łańcuch rozrządu. W cześci (większości?) aut został wymieniony na podwójny, ale warto sprawdzić, bo inaczej co około 100-150 kkm jest do wymiany.
Drugą są dość słabe jak na V8 z tego okresu osiągi, przy apetycie po mieście rzędu 19 literków.
Rreszta jak w każdym M116, czyli lac paliwo i jeździć ;)

Sprawdź VIN, bo 380 SE wyszło poniżej 100.

Autor:  georem [ pn wrz 06, 2004 9:10 am ]
Tytuł: 

A ja słyszałem, że te pierwsze modele niezabardzo, właśnie dużo palą, ale za to te późniejsze są BDB do gazu, podobno więcej niż 16 litrów gazu nie pali, obojętnie jakbyś nie jeździł, to wiadomość z wiarygodnego źródła, a łańcuch to nieduży koszt i łatwo wymienić, to może potwierdzić KLUCHA.

Autor:  JareG [ pn wrz 06, 2004 11:23 am ]
Tytuł: 

georem pisze:
A ja słyszałem, że te pierwsze modele niezabardzo, właśnie dużo palą, ale za to te późniejsze są BDB do gazu, podobno (...)

380 w w126 to I seria, nie ma wczesniejszych czy pozniejszych.. po '85 zastapila go 420ka

Autor:  Wookee [ pn wrz 06, 2004 12:50 pm ]
Tytuł: 

JareG pisze:
georem pisze:
A ja słyszałem, że te pierwsze modele niezabardzo, właśnie dużo palą, ale za to te późniejsze są BDB do gazu, podobno (...)

380 w w126 to I seria, nie ma wczesniejszych czy pozniejszych.. po '85 zastapila go 420ka

Za http://macmerc.netium.com.pl/index0.html
Total displacement 3818 ccm (tax 3776 ccm); ab 10.81: 3839 ccm (tax 3793 ccm)
Compression ratio 9,0; since 10.81: 9,4
Output 218 hp / 160 kW at 5500 /min; since 10.81: 204 hp / 150 kW at 5250 /min
Maximum torque 305 Nm at 4000 /min; since 10.81: 315 Nm at 3250 /min

Autor:  JareG [ pn wrz 06, 2004 12:54 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
JareG pisze:
380 w w126 to I seria, nie ma wczesniejszych czy pozniejszych.. po '85 zastapila go 420ka

Za http://macmerc.netium.com.pl/index0.html
Total displacement 3818 ccm (tax 3776 ccm); ab 10.81: 3839 ccm (tax 3793 ccm)
Compression ratio 9,0; since 10.81: 9,4
Output 218 hp / 160 kW at 5500 /min; since 10.81: 204 hp / 150 kW at 5250 /min
Maximum torque 305 Nm at 4000 /min; since 10.81: 315 Nm at 3250 /min

OK. Jakies roznice sa.. [zlosnik][hehe]

Autor:  CCCP [ pn wrz 06, 2004 3:21 pm ]
Tytuł: 

aby zmienić łańcuch trzeba dokonać zmian w silniku, a mianowicie wymiany kół zębatych na podwójne, a na wale też jest tylko pojedyńcza zębatka (czy się myle?) , czy ktoś wie kto coś takiego przerabiał? a poza tym są jakieś zmiany bo pompa wodna z 380 ale z 84r. nie pasuje do tego silnika z roku 82, więc jakieś zmiany zostały przeprowadzone... tak sądze.

Autor:  Antoni Janikowski [ pn wrz 06, 2004 4:03 pm ]
Tytuł: 

Do gazu będzie dobre. Kolega ma 420SEC i pali mu 15l LPG po mieście, a to też silnik M116 więc nie będzie problemu. Tylko musi mieć dobrą instalkę, inaczej się nie da [zlosnik] .

Autor:  Wookee [ pn wrz 06, 2004 4:30 pm ]
Tytuł: 

CCCP pisze:
aby zmienić łańcuch trzeba dokonać zmian w silniku, a mianowicie wymiany kół zębatych na podwójne, a na wale też jest tylko pojedyńcza zębatka (czy się myle?) , czy ktoś wie kto coś takiego przerabiał? a poza tym są jakieś zmiany bo pompa wodna z 380 ale z 84r. nie pasuje do tego silnika z roku 82, więc jakieś zmiany zostały przeprowadzone... tak sądze.

Informację o zmianie pojedynczego badziewia na podwójny łańcuch (na koszt MB) znalazłem na jednej z amerykanskich stron. Autorem artykułu był człowiek, który zajmuje się takimi gwiazdkami jak 107 zawodowo. Jak kupiłem tak sprzedaję. ;)

Autor:  georem [ pn wrz 06, 2004 8:54 pm ]
Tytuł: 

JareG pisze:

OK. Jakies roznice sa.. [zlosnik][hehe][/quote]

Te jakieś miałem na myśli. [oczko]

http://mercedes500.de/technik_380.htm

Ale na spalanie chyba głównie to przełożenie ma wpływ które się zmieniło.
Oczywiście razem z silnikiem stworzyły ładny zestaw. [zlosnikz]

Autor:  JareG [ wt wrz 07, 2004 8:38 am ]
Tytuł: 

georem pisze:
Ale na spalanie chyba głównie to przełożenie ma wpływ które się zmieniło.
Oczywiście razem z silnikiem stworzyły ładny zestaw. [zlosnikz]

Tak czy siak, ja bym w 380 nie wchodzil - to stary silnik. Lepiej poszukac czegos po '85. Ew. jesli juz cos sprzed, to 500 [usmiech]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/