MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wytrzymalość 250D https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=7525 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Marcino [ pt sie 13, 2004 11:30 pm ] |
Tytuł: | Wytrzymalość 250D |
Witam Mam okazje niedrogo kupic w124 kombi z silnikiem 250TD..niedrogo bo auto jest troszke poobijane i ma kilka pare, wydaje mi sie nietrudnych do usuniecia defektow technicznych (szyberdach, abs itd...). Ale do rzeczy-auto ma przejechane prawie 500tkm..jazda probna wypadla bardzo dobrze-silnik zapala bez problemu, rowno i cicho pracuje i nie dymi ![]() Jednak czy aby warto kupowac auto z tak duzym przebiegiem? Jaka jest przecietna zywotnosc diesli w 124? Prosze Was o rady, bo nie chcialbym wpakowac sie w jakis remont silnika ![]() Z gory dziekuje i pozdrawiam Marcin |
Autor: | laudan [ sob sie 14, 2004 7:53 am ] |
Tytuł: | Re: Wytrzymalość 250D |
Zrob pomiar cisnienia sprezania i bedziesz wiedzial wiecej. Co do zywotnosci nie ma regul. 200tkm, 500tkm, 1mln w zaleznosci kto jak uzytkuje samochod i jak jezdzi. |
Autor: | Sebian [ sob sie 14, 2004 11:59 am ] |
Tytuł: | Re: Wytrzymalość 250D |
Marcino pisze: Witam
Mam okazje niedrogo kupic w124 kombi z silnikiem 250TD..niedrogo bo auto jest troszke poobijane i ma kilka pare, wydaje mi sie nietrudnych do usuniecia defektow technicznych (szyberdach, abs itd...). Ale do rzeczy-auto ma przejechane prawie 500tkm..jazda probna wypadla bardzo dobrze-silnik zapala bez problemu, rowno i cicho pracuje i nie dymi ![]() Jednak czy aby warto kupowac auto z tak duzym przebiegiem? Jaka jest przecietna zywotnosc diesli w 124? Prosze Was o rady, bo nie chcialbym wpakowac sie w jakis remont silnika ![]() Z gory dziekuje i pozdrawiam Marcin Witam, Żebyśmy mieli jasność: chodzi Ci o silnik 250D, czy o silnik 250D z turbodoładowaniem? Po tej informacji udzielę Ci odpowiedzi ![]() Ukłony |
Autor: | gorex [ ndz sie 15, 2004 9:03 am ] |
Tytuł: | |
cze obecnie używam 124 T - model z 2,5 diesel (bez turbiny) auto jest po taxi z niemiec. na liczniku mialo 460 tys. jak kupowalem. nie wiem czy nie przekrecany. we wtorek bede robil pomiar ciśnienia sprezania - zapodam info. jak na razie jestem zadowlony przejechalem jakies 5 tys. bez awarii mysle ze da rade |
Autor: | Bukol [ ndz sie 15, 2004 2:35 pm ] |
Tytuł: | Re: Wytrzymalość 250D |
Marcino pisze: Mam okazje niedrogo kupic w124 kombi z silnikiem 250TD..
Chodzi o 250 turbodiesel, czy o model 250TD? Bo oznaczenie 250TD oznacza model kombi z wolnossącym dieslem, a nie jak większość sądzi, turbodiesla. |
Autor: | Marcino [ ndz sie 15, 2004 7:18 pm ] |
Tytuł: | |
Przepraszam najmocniej za nieścisłość ...Chodzi o 250D w nadwoziu kombi ![]() ![]() |
Autor: | Sebian [ wt sie 17, 2004 8:23 pm ] |
Tytuł: | |
Marcino pisze: Przepraszam najmocniej za nieścisłość ...Chodzi o 250D w nadwoziu kombi \
![]() ![]() Silnik 250D typoszeregu W124 jest uznawany za najlepszą jednostkę diesla, jaka wtedy była produkowana przez MB. Charaktewryzuje się bezproblemową i kulturalną pracą zapewniając przy tym długie przebiegi bez remontu. Dodatkowo silnik ten nie należy do paliwożernych - przy ekonomicznej jeździe w trasie będzie Ci palił max 6l/100km. Zastanawiasz się, czy warto kupić auto z takim motorem o przebiegu 500 tys. km. Jeśli silnik nie był katowany, a kompresja jest prawidłowa, to może mieć przed sobą drugie tyle kilometrów, zanim będzie się kwalifikował do remontu, o ile nie więcej. Żywotność silnika będzie na pewno dłuższa w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów - najlepiej szukać W124 250D/TD wyposażonego włąśnie w tego typu skrzynię. Generalnie odradza się zakup W124 z silnikiem diesla turbodoładowanym. Przy dużycg przebiegach turbinka będzie raczej w stanie fatalnym, a i sam silnik może byc w gorszej kondycji. Używam auta z tym motorem od 2 lat i nie zamieniłbym na żaden inny. No i to byłoby na tyle plotek oraz spostrzeżeń własnych ![]() ![]() |
Autor: | JareG [ wt sie 17, 2004 8:32 pm ] |
Tytuł: | |
Sebian pisze: (..)
Używam auta z tym motorem od 2 lat i nie zamieniłbym na żaden inny. No i Na 300D tez nie..? ![]() |
Autor: | Sebian [ wt sie 17, 2004 8:36 pm ] |
Tytuł: | |
JareG pisze: Sebian pisze: (..) Używam auta z tym motorem od 2 lat i nie zamieniłbym na żaden inny. No i Na 300D tez nie..? ![]() No wyobraź sobie, że nie ![]() |
Autor: | laudan [ wt sie 17, 2004 8:37 pm ] |
Tytuł: | |
Sebian pisze: w trasie będzie Ci palił max 6l/100km
A udalo Ci sie taki wynik osiagnac Sebian? |
Autor: | Sebian [ wt sie 17, 2004 8:40 pm ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Sebian pisze: w trasie będzie Ci palił max 6l/100km A udalo Ci sie taki wynik osiagnac Sebian? Ja mam ciężką nogę, zatem 6,7l/100km mi wyszło. Jak odbiorę Eminencję, wymienię linkę gazu i dokonam małych regulacji, a do tego zmuszę się do pojeżdżenia 90km/h, to pewnie taki wynik osiągnę, o czym nie zapomnę poinformować ![]() |
Autor: | JareG [ wt sie 17, 2004 8:44 pm ] |
Tytuł: | |
Sebian pisze: JareG pisze: Sebian pisze: (..) Używam auta z tym motorem od 2 lat i nie zamieniłbym na żaden inny. No i Na 300D tez nie..? ![]() No wyobraź sobie, że nie ![]() Mientka faja jestes, 6 garkow to jest to.. poza tym, spalanie wcale nie jest koszmarnie wieksze ![]() |
Autor: | Sebian [ wt sie 17, 2004 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
JareG pisze: Sebian pisze: JareG pisze: Sebian pisze: (..) Używam auta z tym motorem od 2 lat i nie zamieniłbym na żaden inny. No i Na 300D tez nie..? ![]() No wyobraź sobie, że nie ![]() Mientka faja jestes, 6 garkow to jest to.. poza tym, spalanie wcale nie jest koszmarnie wieksze ![]() Nie powiedziałem, że nie będę miał 6 garów ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | laudan [ wt sie 17, 2004 8:50 pm ] |
Tytuł: | |
A 6,7 przy jakiej predkosci? |
Autor: | Sebian [ wt sie 17, 2004 9:11 pm ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: A 6,7 przy jakiej predkosci?
130-150km/h, jednak najbardziej w pamięci utkwił mi wynik 7,3l/100km przy 120-140km/h i pod pełnym obciążeniem ![]() ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |