MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
W124 - Obrotomierz...przestał działać ;-((( https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=7208 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dr_FranekStein. [ czw lip 22, 2004 7:32 pm ] |
Tytuł: | W124 - Obrotomierz...przestał działać ;-((( |
Niedawno zakończyłem wątek z niedziałającym wskaźnikiem temperatury , który to udało mi się naprawić a tu nagle przestał działać obrotomierz. Skorzystałem już z waszych rad w innym wątku co do przekaźnika za akumulatorem. Oczywiście jest, bezpiecznik też jest (nieprzepalony) wszystko suche, styki OK. Wyciągnąłem licznik i podłączyłem miernik pod ten kabel (2 żyłowy) który wchodzi do gniazda z tyłu obrotomierza i w miarę dodawania gazu napięcie wzrasta równomiernie co świadczyłoby że obrotomierz jakiś sygnał dostaje jednak wskazówka ani drgnie ;-( Gdzie szukać przyczyny? A może ktoś ma taki obrotomierz od W124 albo cały licznik na pozbyciu... Jeśli o czymś nie wspomniałem, pytajcie...postaram się uzupełnić opis problem... |
Autor: | Marcin S [ czw lip 22, 2004 8:35 pm ] |
Tytuł: | |
napięcie nie może rosnąć!! obrotomierz jest to urządzenie elektroniczne zliczjące impulsy elektryczne i obrazyjązy je w sposób analogowy na tarczy zegarowej! to co mierzyłes ( błędnie, bo trzeba było uzyć częstotliwościomierza!!!! a nie voltomierza ) to było ilośc implusów w czasie, co razem dawało do uśrednieniu przez Voltomierz ( ![]() obrotomierz, jest podłączany pod cewke zaplonową ( lub czujnik na wale korbowym ) i dostaje on stałą wartośc napięcia tyle że w przebiegu zmiennym w czasie ( w przyblirzeniu przebieg piłokształtny, czasem podchodzący pod prostokątny ) i on tylko to przetwarza na wartośc analogową ![]() a teraz po ludzku: obrotomierz raczej musi działać ( jest banalny w budowie) , jak wszystkei styki są ok, obrotomierz dostaje zasilanie +12V i tzw mase ( poziom odniesianie o niższym potrencjale ) i dochodzą impulsy to proponował bym na chwile pożyczyć od kogoś taki obrotomierz ( oby miał 4 gary, choć inny tez będzie działał tylko będzie okłamywał ) i jeśli okarze się że to jednak Twoj obrotomierz, to albo zaniesiesz go do człowieka który naprawia takie rzeczy ( najczęsciej zajmują sie też tachografami i regulacjami przebiegów itp ) jak zrobi Ci za 50zl to rób , jak dużo więcej to szroty, złomy, giełda , w Słomczyn- city ok 200zł całe zegary ( ale można upolowac też za 100zł , całe) |
Autor: | dr_FranekStein. [ czw lip 22, 2004 9:02 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za ten obszerny opis ![]() Też właśnie tak pomyślałem tylko musze znaleźć jakiegoś kumpla który będzie tak dobry i pozwoli mi wyciągnąć jego zegary i sprawdzić u mnie...wtedy przynajmniej będzie wiadomo w którą stronę szukać przyczyny, czy w zegarze, czy zagłębiać się pod maskę ![]() Czekam również na dalsze sugestie... |
Autor: | Marcin S [ czw lip 22, 2004 9:18 pm ] |
Tytuł: | |
albo kup na szrocie obrotomierz od poloneza za 15zł i też musi działać ( tylko że zasilanie musisz podłączyć ) |
Autor: | Gerri [ pt lip 23, 2004 12:55 am ] |
Tytuł: | |
Mam panel obrotomierz + zegarek, prawie nieużywany (ale do diesela) Pzdr. Gerri |
Autor: | Gerri [ pt lip 23, 2004 12:59 am ] |
Tytuł: | |
Jeżeli chodzi o pomiary, to zasilanie samej wskazówki (kiedyś w miernikach analogowych nazywało się "ustroju") następuje poprzez dwa kabelki wychodzące z płytki. Można tam podać rozsądnie mały prąd, i zobaczyć, czy wskazówka się ruszy, można również pomierzyć oporność ceweczki. Czasami przyczyna nieruchliwości jest prozaiczna - między bieguny dostaje się jakiś metaliczny śmieć. Pzdr. Gerri |
Autor: | Antoni Janikowski [ sob lip 24, 2004 11:15 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: napięcie nie może rosnąć!!
Napięcie będzie rosło(na mierniku) bo większość multimetrów cyfrowych to mierniki wartości średniej. Wraz z obrotami zmienia się współczynnik wypełnienia czy też częstotliwość(zależyaki przebieg) i miernik wskazuje większą wartość napięcia.Oczywiście wartość napięcia impulsów nie ulega zmianie w fukcji prędkości obrotowej silnika.Do takich pomiarów służy oczywiście oscyloskop, a nie miernik, ale nie każdy ma do niego dostęp. Doktorze Stein a może spieprzył pan coś podczas kombinacji alpejskich ze wskaźnikiem temperatury. P.S.Rozbierałem wskaźniki W124 E300 diesel z 1995r.(klasyczna cofka przebiegu ![]() |
Autor: | dr_FranekStein. [ wt lip 27, 2004 5:09 pm ] |
Tytuł: | |
No i jest odpowiedź... Znalazłem w końcu kogoś z 2.0 benzyna, przełożyliśmy liczniki i obrotomierz zadziałał...Wniosek z tego że mój jest uszkodzony. Szukam teraz takiego obrotomierza w rozsądnej cenie, ostatecznie całego licznika ale ze sprawnym obrotomierzem ![]() Może ktoś z Was ma na pozbyciu?? |
Autor: | Antoni Janikowski [ wt lip 27, 2004 7:59 pm ] |
Tytuł: | |
Czyli jednak obrotomierz.Tak myślałem |
Autor: | dr_FranekStein. [ ndz sie 15, 2004 3:52 pm ] |
Tytuł: | |
dr_FranekStein. pisze: No i jest odpowiedź...
Znalazłem w końcu kogoś z 2.0 benzyna, przełożyliśmy liczniki i obrotomierz zadziałał...Wniosek z tego że mój jest uszkodzony. Szukam teraz takiego obrotomierza w rozsądnej cenie, ostatecznie całego licznika ale ze sprawnym obrotomierzem ![]() Może ktoś z Was ma na pozbyciu?? A jednak to nieprawda!!! Otóż tak ja piszę wyżej "przełożyliśmy liczniki" (te dwa słowa są ważne). Niedawno udało mi się kupić od pewnego gościa sam obrotomierz, sprawdziliśmy go razem przekładając całe liczniki tuż przed zakupem,okazał się sprawny więc wykręciłem go z jego zegarów, zakładam go do siebie i...o dziwo nie działa...Juz pomyslalem ze założyłem przez pomyłkę drugi raz ten mój pierwszy uszkodzony bo są identyczne a kilka razy je przekładałem z miejsca na miejsce, przekładam jeszcze raz i znów nic... Zdesperowany pomyślałem że coś tu nie gra...ale przecież kabel (+ i TD) jest OK, +12V też jest ok więc czego może jeszcze brakować... Podpowiem że ostatecznie okazało się że oba obrotomierze są sprawne : i ten mój niby zepsuty i ten właśnie kupiony ![]() Kto zgadnie czego brakowało? PS. Antoni proszę nie brać udziału,wiesz dlaczego ![]() |
Autor: | Gerri [ ndz sie 15, 2004 4:30 pm ] |
Tytuł: | |
Dwa druty to trochę mało żeby działało. Ale skoro rozszyfrowałeś wtyczkę połączeniową, to co ci się na oczy rzuciło? ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |