MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 16, 2025 3:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 22, 2004 7:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Niedawno zakończyłem wątek z niedziałającym wskaźnikiem temperatury , który to udało mi się naprawić a tu nagle przestał działać obrotomierz. Skorzystałem już z waszych rad w innym wątku co do przekaźnika za akumulatorem. Oczywiście jest, bezpiecznik też jest (nieprzepalony) wszystko suche, styki OK.
Wyciągnąłem licznik i podłączyłem miernik pod ten kabel (2 żyłowy) który wchodzi do gniazda z tyłu obrotomierza i w miarę dodawania gazu napięcie wzrasta równomiernie co świadczyłoby że obrotomierz jakiś sygnał dostaje jednak wskazówka ani drgnie ;-(
Gdzie szukać przyczyny? A może ktoś ma taki obrotomierz od W124 albo cały licznik na pozbyciu...
Jeśli o czymś nie wspomniałem, pytajcie...postaram się uzupełnić opis problem...

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat
<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..
Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 22, 2004 8:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
napięcie nie może rosnąć!!

obrotomierz jest to urządzenie elektroniczne zliczjące impulsy elektryczne i obrazyjązy je w sposób analogowy na tarczy zegarowej!

to co mierzyłes ( błędnie, bo trzeba było uzyć częstotliwościomierza!!!! a nie voltomierza ) to było ilośc implusów w czasie, co razem dawało do uśrednieniu przez Voltomierz ( [szalone] ) pewną uśredniona wartośc napięcie które było zróżnicowane od ilości impulsów w jednosce czasu!

obrotomierz, jest podłączany pod cewke zaplonową ( lub czujnik na wale korbowym ) i dostaje on stałą wartośc napięcia tyle że w przebiegu zmiennym w czasie ( w przyblirzeniu przebieg piłokształtny, czasem podchodzący pod prostokątny ) i on tylko to przetwarza na wartośc analogową [zlosnik]


a teraz po ludzku: obrotomierz raczej musi działać ( jest banalny w budowie) , jak wszystkei styki są ok, obrotomierz dostaje zasilanie +12V i tzw mase ( poziom odniesianie o niższym potrencjale ) i dochodzą impulsy to proponował bym na chwile pożyczyć od kogoś taki obrotomierz ( oby miał 4 gary, choć inny tez będzie działał tylko będzie okłamywał ) i jeśli okarze się że to jednak Twoj obrotomierz, to albo zaniesiesz go do człowieka który naprawia takie rzeczy ( najczęsciej zajmują sie też tachografami i regulacjami przebiegów itp ) jak zrobi Ci za 50zl to rób , jak dużo więcej to szroty, złomy, giełda , w Słomczyn- city ok 200zł całe zegary ( ale można upolowac też za 100zł , całe)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 22, 2004 9:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Dzięki za ten obszerny opis [cool]
Też właśnie tak pomyślałem tylko musze znaleźć jakiegoś kumpla który będzie tak dobry i pozwoli mi wyciągnąć jego zegary i sprawdzić u mnie...wtedy przynajmniej będzie wiadomo w którą stronę szukać przyczyny, czy w zegarze, czy zagłębiać się pod maskę :roll:
Czekam również na dalsze sugestie...

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat

<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..

Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 22, 2004 9:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
albo kup na szrocie obrotomierz od poloneza za 15zł i też musi działać ( tylko że zasilanie musisz podłączyć )


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 23, 2004 12:55 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Mam panel obrotomierz + zegarek, prawie nieużywany (ale do diesela)
Pzdr. Gerri


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 23, 2004 12:59 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jeżeli chodzi o pomiary, to zasilanie samej wskazówki (kiedyś w miernikach analogowych nazywało się "ustroju") następuje poprzez dwa kabelki wychodzące z płytki. Można tam podać rozsądnie mały prąd, i zobaczyć, czy wskazówka się ruszy, można również pomierzyć oporność ceweczki. Czasami przyczyna nieruchliwości jest prozaiczna - między bieguny dostaje się jakiś metaliczny śmieć.
Pzdr. Gerri


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 24, 2004 11:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Cytuj:
napięcie nie może rosnąć!!

Napięcie będzie rosło(na mierniku) bo większość multimetrów cyfrowych to mierniki wartości średniej. Wraz z obrotami zmienia się współczynnik wypełnienia czy też częstotliwość(zależyaki przebieg) i miernik wskazuje większą wartość napięcia.Oczywiście wartość napięcia impulsów nie ulega zmianie w fukcji prędkości obrotowej silnika.Do takich pomiarów służy oczywiście oscyloskop, a nie miernik, ale nie każdy ma do niego dostęp.


Doktorze Stein a może spieprzył pan coś podczas kombinacji alpejskich ze wskaźnikiem temperatury.
P.S.Rozbierałem wskaźniki W124 E300 diesel z 1995r.(klasyczna cofka przebiegu :roll: ). Nity od wskaźnika temperatury są przylutowane.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 27, 2004 5:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
No i jest odpowiedź...
Znalazłem w końcu kogoś z 2.0 benzyna, przełożyliśmy liczniki i obrotomierz zadziałał...Wniosek z tego że mój jest uszkodzony.
Szukam teraz takiego obrotomierza w rozsądnej cenie, ostatecznie całego licznika ale ze sprawnym obrotomierzem [zlosnik]
Może ktoś z Was ma na pozbyciu??

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat

<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..

Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 27, 2004 7:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Czyli jednak obrotomierz.Tak myślałem

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 3:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
dr_FranekStein. pisze:
No i jest odpowiedź...
Znalazłem w końcu kogoś z 2.0 benzyna, przełożyliśmy liczniki i obrotomierz zadziałał...Wniosek z tego że mój jest uszkodzony.
Szukam teraz takiego obrotomierza w rozsądnej cenie, ostatecznie całego licznika ale ze sprawnym obrotomierzem [zlosnik]
Może ktoś z Was ma na pozbyciu??


A jednak to nieprawda!!!

Otóż tak ja piszę wyżej "przełożyliśmy liczniki" (te dwa słowa są ważne).
Niedawno udało mi się kupić od pewnego gościa sam obrotomierz, sprawdziliśmy go razem przekładając całe liczniki tuż przed zakupem,okazał się sprawny więc wykręciłem go z jego zegarów, zakładam go do siebie i...o dziwo nie działa...Juz pomyslalem ze założyłem przez pomyłkę drugi raz ten mój pierwszy uszkodzony bo są identyczne a kilka razy je przekładałem z miejsca na miejsce, przekładam jeszcze raz i znów nic...
Zdesperowany pomyślałem że coś tu nie gra...ale przecież kabel (+ i TD) jest OK, +12V też jest ok więc czego może jeszcze brakować...
Podpowiem że ostatecznie okazało się że oba obrotomierze są sprawne : i ten mój niby zepsuty i ten właśnie kupiony ;-)
Kto zgadnie czego brakowało?
PS. Antoni proszę nie brać udziału,wiesz dlaczego [zlosnik]

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat

<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..

Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 4:30 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Dwa druty to trochę mało żeby działało. Ale skoro rozszyfrowałeś wtyczkę połączeniową, to co ci się na oczy rzuciło? :o


[zlosnikz] Pzdr.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl