MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 12:06 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lip 09, 2004 12:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
Jak w temacie.Chciałem wyciągnąć cały licznik z W124 i podejżeć czy jakiś kabelek nie jest luźny czy urwany bo w dalszym ciągu nie działa mi obrotomierz.Nie chciał bym jednak czegoś uszkodzić przy okazji czy niechcący złamać więc prosze o info jak się do tego zabrać.W moim poprzednim W123 wystarczyło go popchnąć i wyszedł. Czy tu jest może tak samo czy trzeba to jakoś rozkręcić ? Może jakiś opis na WWW ?

Pozdrawiam
Darek

124 2500D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 09, 2004 12:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Tutaj też trzeba popchnąć tyle, że mocniej po są takie spinki.Musisz zdjąć lewe niebo:
-osłona stacyjki
-pokrętło wyłącznika świateł
-regulator świateł
-nakrętka przełącznika świateł
-osłona przełączników(trza lekko ją przesunąć w lewo)
-dźwignia od ręcznego(2 śruby pod spodem+linka)
-wajcha od maski(jedna sruba praz dziurę)
-wkręty na górze(te co były pod osłonami na klucz 8) i osłona ląduje na glebie.
Można wyjąć zedary przy pomocy wygiętego cinkiego druta ale można sobie deskę pop******lić jak się nie wie jak to zrobić poza tym niektore budziki wychodzą dość ciężko, np.moje.
Jak nie działa obrotomierz to może masz majonez w takim przekaźniku za akumulatorem (aluminiowy z bezpiecznikiem na górze obudowy), tam często śniedzieje, tylko nie mogę sobie przypomnieć czy w dieslach one są.
Nie stawiałbym na zegary
Pozdrawiam

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 09, 2004 8:09 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Antoni Janikowski pisze:
Tutaj też trzeba popchnąć tyle, że mocniej po są takie spinki.Musisz zdjąć lewe niebo:
-osłona stacyjki
-pokrętło wyłącznika świateł
-regulator świateł
-nakrętka przełącznika świateł
-osłona przełączników(trza lekko ją przesunąć w lewo)
-dźwignia od ręcznego(2 śruby pod spodem+linka)
-wajcha od maski(jedna sruba praz dziurę)
-wkręty na górze(te co były pod osłonami na klucz 8) i osłona ląduje na glebie.
Można wyjąć zedary przy pomocy wygiętego cinkiego druta ale można sobie deskę pop******lić jak się nie wie jak to zrobić poza tym niektore budziki wychodzą dość ciężko, np.moje.
Jak nie działa obrotomierz to może masz majonez w takim przekaźniku za akumulatorem (aluminiowy z bezpiecznikiem na górze obudowy), tam często śniedzieje, tylko nie mogę sobie przypomnieć czy w dieslach one są.
Nie stawiałbym na zegary
Pozdrawiam


W dieslach są - ja mam. I faktycznie może coś śniedzieć, bo zdarzało mi ise, że obrotomierz w trakcie jakiegoś kursu nagle przestawał działać [szalone] Co do wyciągania zegarów - sma się musze nauczyć. W warsztatach robią to generalnie za pomocą ww. wspomnianego drutu czy blaszek wsuwając je od frontu.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 09, 2004 10:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
Antoni Janikowski pisze:
Tutaj też trzeba popchnąć tyle, że mocniej po są takie spinki.
Jak nie działa obrotomierz to może masz majonez w takim przekaźniku za akumulatorem (aluminiowy z bezpiecznikiem na górze obudowy), tam często śniedzieje, tylko nie mogę sobie przypomnieć czy w dieslach one są.Nie stawiałbym na zegary Pozdrawiam


Dzięki za opis wyjmowania licznika.Sprawdzę jednak jak radzisz w pierwszej kolejności ten przekaźnik i może to załatwi sprawę.Pytałem już jak napedzany jest obrotomierz w dieslu i jak tego szukać ale nie wiem do dzisiaj.Podobno były napędy od alternatora ale nie u mnie .Teraz zasłyszałem że od pompy wtryskowej dlatego macam to w ciemno.

Pozdrawiam
Darek

124 2500D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 09, 2004 10:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
Sebian pisze:
W dieslach są - ja mam. I faktycznie może coś śniedzieć, bo zdarzało mi ise, że obrotomierz w trakcie jakiegoś kursu nagle przestawał działać [szalone] Co do wyciągania zegarów - sma się musze nauczyć. W warsztatach robią to generalnie za pomocą ww. wspomnianego drutu czy blaszek wsuwając je od frontu.


A jak u Ciebie jest napędzany obrotomierz ? Gdzie masz czujnik który mierzy obroty i podaje na obrotomierz ?

Pozdrawiam
Darek

124 2500D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 09, 2004 10:47 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Darko pisze:
Sebian pisze:
W dieslach są - ja mam. I faktycznie może coś śniedzieć, bo zdarzało mi ise, że obrotomierz w trakcie jakiegoś kursu nagle przestawał działać [szalone] Co do wyciągania zegarów - sma się musze nauczyć. W warsztatach robią to generalnie za pomocą ww. wspomnianego drutu czy blaszek wsuwając je od frontu.


A jak u Ciebie jest napędzany obrotomierz ? Gdzie masz czujnik który mierzy obroty i podaje na obrotomierz ?

Pozdrawiam
Darek

124 2500D


Podejrzewam, że tak jak u Ciebie, bo mamy te same modele [zlosnik] A jak, to nie wiem - jestem użytkownikiem. Ale pewnie się przy okazji dowiem - człowiek uczy się wszak całe życie [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 09, 2004 10:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
Sebian pisze:
Podejrzewam, że tak jak u Ciebie, bo mamy te same modele [zlosnik] A jak, to nie wiem - jestem użytkownikiem. Ale pewnie się przy okazji dowiem - człowiek uczy się wszak całe życie [cool]


OK Ide luknąć na ten przekaźnik z bezpiecznikiem.Może to zadziała (oby) bo już trace nadzieję powoli :cry:

Pozdrawiam
Darek

124 2500D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 09, 2004 11:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
Antoni Janikowski pisze:
Jak nie działa obrotomierz to może masz majonez w takim przekaźniku za akumulatorem


Jeszcze jedno.Za akumulatorem znaczy że nie widać go kiedy jest włożony akumulator ? Oblukałem i nie widzę takiego przekaźnika.Mam wyjąć akumulator i tam gdzieś bedzie ?

Pozdrawiam
Darek

124 2500D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 09, 2004 7:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Tak jak wyjmmiesz akumulator to powinna być za nim taka plastikowa osłona pod którą kryje się sterownik ABS (jak masz) i sterownik silnika (w benzynach).Osłonę wyciągniesz do góry. Przekaźnik jest aluminiowy ma na górze bezpiecznik z pokrywką z plexi.
Obrotomierz nie jest napędzany z alternatora tylko z alternatora jest brany sygnał pomiarowy. Z jednej fazy alternatora pobierany jest sygnał sinusoidalny który jest formowany na prostokąt, a póżniej steruje takim silnikiem co napędza wskazówkę. Tak obrazowo tłumacząc. I we wszystkich starych dieslach tak jest.
Dla pewności sprawdź jeszcze kostkę przy alternatorze.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 10, 2004 11:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
Antoni Janikowski pisze:
Przekaźnik jest aluminiowy ma na górze bezpiecznik z pokrywką z plexi.Dla pewności sprawdź jeszcze kostkę przy alternatorze.


No to się wq....em. Nie mam tego przekażnika. Jest taka duża kwadratowa pucha z wiązką przewodów (chyba od ABS-u jak wspomniałeś) a dalej w stronę środka auta wiązka przewodów zakończona kostką.Jest też mocowanie metalowe do jakiegoś przekażnika.Jestem przekonany że to o ten przekaźnik chodzi którego ja nie mam.Poprzedni właściciel go raczej nie wyjął skoro to auto do końca eksploatował.Pewnie jakiś nieuczciwy mechanik potrzebował i przy okazji robienia jakiejś usługi skroił go.
Brrrrr.Przy okazji.Kupię przekaźnik obrotomierza do mercedesa 124 2500D.

Pozdrawiam
Darek

124 2500D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 10, 2004 5:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Już pisałem że nie jestem pewien czy ten przekaźnik w dieslach jest, ale chyba jest. Szukaj po szrotach. W ASO pewno będzie drogi.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 11, 2004 1:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
Antoni Janikowski pisze:
Szukaj po szrotach. W ASO pewno będzie drogi.


Kumpel jedzie w tygodniu do niemcowa rozejżeć się za autem dla siebie więc mu zapodałem o co mi biega i powinien mi to przywieść.

Pozdrawiam
Darek

124 2500D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 11, 2004 1:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
Antoni Janikowski pisze:
Tutaj też trzeba popchnąć tyle, że mocniej po są takie spinki.Musisz zdjąć lewe niebo:


A ten opis wyjmowania zegarów też mi się bardzo przyda juz w poniedziałek bo strzeliła mi dzisiaj linka od licznika. Jakieś fatum chyba wisi nad moim nowym nabytkiem [zlosnik]

Pozdrawiam
Darek

124 2500D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 11, 2004 3:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Co się martwisz? Mi w zeszłym tygodniu walnęła sonda lambda i 400zł w plecy.Na to się nic nie poradzi. Wszystko się zużywa.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 12, 2004 1:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
Antoni Janikowski pisze:
Co się martwisz? Mi w zeszłym tygodniu walnęła sonda lambda i 400zł w plecy.Na to się nic nie poradzi. Wszystko się zużywa.


Nie martwię się tyle że beczunia 123 jeździła u mnie 9 miesięcy i nic się nie działo a tu auto 9 lat młodzsze i co chwila niespodzianki. Mam nadzieję że na tym się skończą usterki narazie :)

Pozdrawiam
Darek

124 2500D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl