Dobry wieczór,
zostałem szczęśliwym posiadaczem silnika M110.926 (gaźnikowy, z W126 280S). Próbuję go wpakować do mojej beczki i jestem na etapie odbudowy układu zapłonowego.
Mam aparat zapłonowy o numerze 0237 301 011.
Stąd moje pytania:
- czy ktoś jest w posiadaniu bezstykowego aparatu zapłonowego i może się wypowiedzieć o jego awaryjności po tylu latach? Czy warto odbudowywać układ na nim, czy lepiej od razu iść w jakieś "nowoczesne" rozwiązanie?
- jeśli nowoczesne, to co wybrać? Chcę pozostać przy gaźniku i też najlepiej nie wydawać za dużo na jakiś drogi elektroniczny system. Ale chyba mając ten aparat nie jestem w stanie zamontować tych najtańszych rozwiązań opartych na czujnikach halla/optycznych, bo na wałku nie będzie wypustek jak w układzie z przerywaczem?
- a jeśli to rozwiązanie jest ok, to mam kilka zagadek...
- wg epc występują dwie jednostki sterujące, starsza A0005457632 i nowsza A0015458632. Każda z nich ma dedykowaną cewkę - niebieską dla starszej (A0001582803) i z żółtą etykietą dla nowszej (A0001584003).
- epc podaje do tego adnotacje po vinie, którego nie posiadam, więc nie mogę ustalić która wersja powinna być u mnie
- aparat zapłonowy podaje jeden, taki jak mam
- a manual wspomina, że są różne aparaty z różnymi charakterystykami i każda miała swój.
- jedyny trop to palec z rezystorem 1k ohm, który sugeruje nowszą wersję.
Ale nie chciałbym uszkodzić aparatu czy modułu - więc pytanie do was: czy ten aparat będzie pracował prawidłowo z obydwoma wersjami?
- kolejny problem to palec - ma wbudowany rezystor 1kohm i tak na pierwszy rzut oka nie bardzo jest jak go kupić. Ale mam też 1kohm na przewodach - czy więc na pewno potrzebuję takiego, czy wystarczy zwykły?
- i ostatnia sprawa, dla nowszej wersji idzie kupić nowy moduł nieznanych mi firm w przyzwoitej cenie (link) - czy ktoś miał z nimi do czynienia? Czy lepiej używkę, która nie wiadomo ile pochodzi?
Na koniec dorzucam linka do dokumentacji:
https://handbook.w116.org/Engine/110/15-EngineElec/(jest od W116, ale poza ustawieniami kąta wyprzedzenia zapłonu reszta jest praktycznie identyczna. Dla W126 niestety posiadam tylko niemiecką)
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie
_________________
Przedni napęd... jest dla dziewczynek.
W123 240D 1977