Wtyczka wypieta, poza delikatnym wzrostem obrotów nie ma zmian. Sytuacja wyglada tak, ze silnik ok 2sek chodzi równo po czym cos go dusi ok 1 sek i znow 2 sek rownej pracy i znów 1 sek telepania, sinusioda obrotów z obcietym jednym garbem- mysle ze dobrze obrazuje zachowanie silnika. Pozatym ciezko zapala i musi miec wcisniety gaz. Zarówno przegazówka w miejscu jak i dodanie gazu w czasie jazdy najpierw powoduje ze silnik drobi jak gejsza w miejscu a dopiero po sekundzie wchodzi na obroty, w czasie jazdy jak juz przejdzie przez ten punkt głupawki to idzie dosc dobrze. Jak chodzi na wolnych to czuc nie do konca przepalone paliwo mimo ze auto ma katalizator. Tak wyglada sytuacja jak silnik cierpi na swoje dolegliwosci. Teraz opisze sytuacje z soboty dwa tyg temu i z wczoraj. Szukajac zrodła problemu ryłem troche przy silniku, zarówno w tamta sobote jak i wczoraj i to były dwa dni gdy silnik nagle zaczal chodzic jak powinien. Bylo równo i płynnie. Wczoraj zaczalem od wyjecia srebrnego przekaznika i jego profilaktycznego przelutowania- nie bylo zmiany , nastepnie przekaznik pompy paliwa wyjalem i postapiłem analogicznie jak ze srebrnym, nadal bez zmian. Gdzies na forum wyczytałem ze podobne objawy moze dawac konczaca sie cewka WN, podmieniłem na inna 100% sprawna, bez poprawy Nastepnie wciagnałem ZPD, ale aby go wydobyc musialem odrecic EHA, no i co oczywiste z obu nich odpiac przewody, po zalozeniu innego ZPD i złozeniu calosci do kupy , auto odpaliło pieknie i chodzilo równo( nie jestem pewnien czy to wina ZPD czy poprostu poruszania wiazka tu i ówdzie ). Sprawdzilem i wyregulowałem nieco wypelnienie. Dzis poranny rozruch tez bez wiekszych zastrzezen( poza troche niskimi obrotami na poczatku- tak jakby sterownik mu wzbogacania nie robil, bo z tego co sie orientuje przy obecnych temperaturach wtrysk rozruchowy nie powinien pylic jak tylko auto zapali) chodzil równo i plynnie wchodzil na obroty, pojechalem z rodzina na przejazdzke, po przejechaniu ok 20 km zauwazylem ze problem powrócił, nie łacze tego momentu z niczym co wskzywałoby na przyczyne. Dwa tyg temu sytuacja wygladała podobnie z tym ze nie robilem przelutowywania a jedynie mialem wyciagniete wszystkie sterowniki i przekazniki i sytuacja była podobna do tej z wczoraj z tym ze dodatkowo dzialało wzbogacanie przy rozruchu. Co mu jest? W innym poscie napisałem prosbe o podanie numerów sterowników wynikajacych z Vinu :WDBDA28D3JF451101. Moze tu ktos pomoze?
_________________ W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D, EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,
|