MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:04 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 11, 2019 5:02 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
A takie tam sezon ogórkowy to można :)
Ponad rok codziennie używam W220 320 cdi polift .
Czarny koła 18 amg hehehe .
Wbrew ogólnie panującym opiniom ten samochód nie jest taką katastrofą ekonomiczną jak to piszą i mówią .
Gdyby kogoś naszła chęc posiadania tego modelu to jest kilka tematów , których lepiej sie trzymać .
Koniecznie musi być polift , może być już druga połowa 2002 roku . Łatwo poznać , inne reflektory, lampy czy maska nie zachodząca pod atrapę chłodnicy . Tak na prawdę to są dwa różne samochody , mało części pasuje .
Mityczny i groźny jak demon airmatik :
tu nic się nie dzieje , na SD przy kupnie łatwo sprawdzić wydajnośc kompresora , na chińskim allegro za kilkanaście usd jest zestaw naprawczy . Kolumna amortyzująca ma amortyzator właściwy wewnątrz ,miech robi za spręzynę . Przednie da się regenerować , tylne podobno nie. Ja mam 330000km i przednie po regeneracji w 11 roku .
System jest bardzo łatwy w diagnostyce ale tylko na SD .
To , że rano wstajesz a samochód już nie to bzdura , albo prawda o sztukach za 5 tysięcy .
Komfort jest przyjemny , czy 90 czy 230 km /h. Utwardzenie to raczej bajer , podnoszenie się przydaje , choc słabo się wtedy prowadzi.
Przez rok i 30 000km wymieniłem końcówki drążków za 105zł kpl meyle plus geometria za 95 .
Wkład roczny w zawieszenie przebieg jw. to 200zł.
Elektronika:
Tu już potrafi być ciekawie .
Zapaliła się kontrolka srs , na SD trudno to rozkminić ale da się ja nie mam czasu .
Czasami bagażnik otwierał się całkiem po otwarciu samochodu , ale to wina zamka z wersji z key less go , powinien byc prawidłowy .
Padł przekaźnik świec , diagnoza i wymiana banalna .
To wszystko , żadnych innych dziwnych tematów z elektryką czy elektroniką .
Na pewno trzba mieć zdrowy akumulator w takim aucie
Korozja , to że polift to ok , ale jeśli już raz gdzieś lakierowany to wychodzi .
Trzeba szukac samochodu z miernikiem lakieru . Sam z siebie nie rdzewieje , tylko tam gdzie coś było grzebane.
Mój jest po naprawie w ASo po szkodzie parkingowej z 2007 roku i już trzeba to zrobic od nowa.
Z rzeczy eksploatacyjnych .
Olej 5w30 motul specjalny do tego silnika co 15 tysięcy km 220zł
Filtry są tanie nie pamiętam cen .
Bardzo szybko lecą opony z tyłu i tarcze z przodu .
Nowe tarcze ATE przód nie są tanie a mi wystarczyły na około 30 tysięcy i już widac rowki na nich .
Opony p zero nowe mi wystarczą na 4 sezony oś tył przednie dłużej .
Samochód musi byc kupiony w ekstra stanie za około 25 tysięcy w górę .
Wszystko tańsze będzie złomem nie do ogarnięcia .
330000km wszytsko mi działa , nic nie piszczy nic się nie dzieje .
Diagnostyka jest bardzo rozbudowana , nawet z panelu klimy .
W szybach folia nie przepuszczająca UV czy dach zamykający sie samoczynnie pod kroplami deszczu .
Dokładanie wyposażenie też bardzo proste .
Ogólnie polecam .
Silnik 648 204 koni ,ale 500Nm . Spalanie da się w trasie na bocznych drogach spalić około 6 litrów , w mieście 10 nie przekroczy .
Mi nigdy nie spalił więcej niż 11 , zimą na trasie 4 km do pracy.
Na zbiorniku do rezerwy spali 70 litrów na około 800km czasem na 900 .
Autostrada od 100 do 200 km/h 8-9 L .
To jest bardzo udany silnik ,przy takim przebiegu nie dolewam oleju nie dymi ,ma moc mało pali.
OC na rok zależy gdzie ale około 550zł .
Na pewn jest to lepszy samochód od 211 i 219 , które też miałem i nie byłem zadowolony .
Tłumiki po tylu latach i takim przebiegu mają jeszcze resztki czarnej farby na sobie , pod nia jest zwykła stal , żadnej rdzy itp.
Za to skrzynia już bez korka w konwerterze,a silnik bez bagnetu .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob lip 13, 2019 6:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 15, 2011 4:26 pm
Posty: 60
A z w211 co było nie tak?


Na górę
Post: ndz lip 14, 2019 11:17 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Miałem bardzo świeży egzemplarz z silnikiem 1.8 kompresor .Po 170 tys. przebiegu do wymiany cały rozrząd z wszystkimi kołami .
5 tysięcy około częsci.
Ok akurat taki silnik nie trafiony . Kolejny temat pompa sbc, kwestia czasu do wymiany , nowa po okazyjnych cenach około 3-4 tysiące.
Bardzo słaba skórzana tapicerka , była jasna , łapała barwniki z ciuchów bardzo szybko .
W ciągu pół roku, spalone wszytskie diody w 3 stop, ale 211 tak ma , spalona przetwornica bixenon.
Skrzypienie przednich wahaczy, do wymiany dwa około 1000zł ze wszytskim.
Mało miejsca wewnątrz i dośc głośno. Duże spalanie z maunualną VI. Od 7 do 12 .
To tylko subiektywne odczucia jazdy mercedesem 211 średniej klasy z naprawdę małym przebiegiem z jednych rąk i po ciągłym serwisie .
Jeździłem kolegi 211 z silnikiem 320 avantgarde. Za głośny i za twardy to odbierało przyjemność użytkowania .
jedynie, że te modele nie rdzewieją.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz lip 14, 2019 12:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 15, 2011 4:26 pm
Posty: 60
Pytam bo nie wiem co po e39. Myślałem o w 211.


Na górę
Post: ndz lip 14, 2019 1:12 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zależy jak masz budżet . Po e39 chyba najlepiej e61 lub f10 .
211 najlepiej po lift bez sbc , ale te się już cenią .
Silnik każdy poza M271 M272 czyli 200 kompresor i 350 v6 Pb.
Te małe diesle OM 651 juz mają takie przebiegi, że się zaczynają kończyć .
To zostaje 320 benzyna albo 320 cdi .
Albo 500 , ale tam juz zawsze siedzi pneumatyka :)
420 cdi to raczej słabo dlatego sa tanie .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz lip 14, 2019 2:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 15, 2011 4:26 pm
Posty: 60
A po lifcie były jeszcze R6 w cdi czy już tylko V?


Na górę
Post: pn lip 22, 2019 3:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Te małe diesle OM 651 juz mają takie przebiegi, że się zaczynają kończyć

W 211 nie było silników om651 tylko om646 konstrukcja tego silnika jest udana.

om651 był montowany w E klasie od w212. Konstrukcyjnie silnik już delikatniejszy pękające tłoki, cienki rozrząd od strony skrzyni itd...

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
Post: śr lip 24, 2019 8:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 28, 2009 9:01 pm
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Teraz rozrząd przy M271 to ok. 2,5tys. z robotą - biorąc pod uwagę częstotliwość można to przeżyć.

_________________
CL 500 W215 M113 2003; Boxster 986


Na górę
Post: śr lip 31, 2019 4:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Z silnikiem 651 kolega Grabekk ma rację .


lemur pisze:
A po lifcie były jeszcze R6 w cdi czy już tylko V?


Tylko V silnik 642.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz wrz 08, 2019 8:49 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
500tki nie miałeś czasem wcześniej?


Na górę
Post: ndz wrz 08, 2019 9:37 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Nie .
Ale może będę zmieniał 320 cdi na 500 ale w C215.
Silnik 3.5 M272 od któregoś numeru seryjnego jest już pozbawiony wady wałków wyrównoważających . Podobny problem jest w silniku montowanym w 221 550 nie pamiętam jego kodu ten 388 koni.

Jestem po przeglądzie i serwisie filtrowo olejowym.
Korozja przewodów hamulcowych w tylnej częsci auta , tego nie było przed rokiem .
Filtr paliwa 80 zł, oleju 30 zł, powietrza 80 zł , kabinowe 4 szt 130 zł , olej 220 zł , płyn hamulcowy 25zł , płyn chłodzący 100zł około 8 l.
Amortyzatory przód 80 i 88 % tył 70 i 67 % tylne sa od nowości .
reszta działa jak działała .
Teraz mam 335 000km .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw wrz 19, 2019 5:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
M273, druga połowa października 2006 (data produkcji) to orientacyjnie moment gdy zmienili wałki/zębatki, potem bywały jeszcze problemy z nastawnikami.

Kod:
https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=auto&tl=pl&u=https%3A%2F%2Fwww.drive2.ru%2Fo%2Fb%2F637403%2F&fbclid=IwAR2kPLEshD_c10XsYNq9NGaPYJFat5DgMLOsZUSGW5kxh2ztpe_qF8gKj4o


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl