MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

OM603 gubi ciśnienie smarowania
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=69259
Strona 1 z 1

Autor:  hruścik [ ndz lip 30, 2017 10:12 am ]
Tytuł:  OM603 gubi ciśnienie smarowania

Silnik po przelocie ok 450tyś od niedawna zaczął niedomagać tj przy normalnej jeździe ciśnienie na zimnym 3atm. po rozgrzaniu do 80 stopni wg zegarów 1,5 ale po przegonieniu i osiągnięciu przez silnik 90 stopni ciśnienie smarowania potrafi zejść do zera na wolnych .Co za cholera? Czy wie ktoś gdzie siedzi zawór zwrotny w tym silniku bo obstawiam że się zawiesza.Olej ,filtr i czujnik ciśnienia nowe.

Autor:  ukaniu [ ndz lip 30, 2017 12:27 pm ]
Tytuł:  Re: OM603 gubi ciśnienie smarowania

Zawór obejściowy nadciśnieniowy masz w pompie.
Pompę będziesz miał na wierzchu jak zdejmiesz miskę.
Wtedy możesz odkręcić też stopy korb i zobaczyć w jakim stanie są panewki.

Autor:  hruścik [ pn lip 31, 2017 12:10 pm ]
Tytuł:  Re: OM603 gubi ciśnienie smarowania

I wszystko jasne ,otwór w którym siedzi zawór przelewowy na końcu bardzo porysowany wewnątrz małe okruchy chyba ślizgu a w misce oprócz plastikowych okruchów kawałki uzębienia któregoś koła rozrządu.Coś mi się wydaje że będzie grubsza sprawa.

Autor:  hruścik [ wt sie 01, 2017 6:35 pm ]
Tytuł:  Re: OM603 gubi ciśnienie smarowania

Dupa nic nie jasne.Wymieniłem pompę oleju,zalałem olejem silnik,odpalił,dobił ciśnienie do 3 atm. ale po rozgrzaniu znowu spadło do 1-1,5 i przy dodawaniu gazu zamiast rosnąc spada przy tym słychać luźny rozrząd i niemiłe szuranie.w miarę rozgrzewania ciśnienie podczas jazdy zaczęło spadać poniżej 3 atm i przy dodawaniu gazu nie idzie do góry.Co tam się mogło jeszcze zapchać .

Autor:  hruścik [ śr sie 02, 2017 8:12 am ]
Tytuł:  Re: OM603 gubi ciśnienie smarowania

[quote="hruścik"]Dupa nic nie jasne.Wymieniłem pompę oleju,zalałem olejem silnik,odpalił,dobił ciśnienie do 3 atm. ale po rozgrzaniu znowu spadło do 1-1,5 i przy dodawaniu gazu zamiast rosnąc spada przy tym słychać luźny rozrząd i niemiłe szuranie.w miarę rozgrzewania ciśnienie podczas jazdy zaczęło spadać poniżej 3 atm i przy dodawaniu gazu nie idzie do góry tylko w dół.Olej po 300km czarny jak sadza i ubyło go na bagnecie jedyna rzecz która nasuwa się na myśl-uszczelka pod głowicą.

Autor:  Marian-m110 [ ndz sie 06, 2017 9:19 am ]
Tytuł:  Re: OM603 gubi ciśnienie smarowania

W moim 500E po 500 tys kil ślizgi się rozsypały i zapchały smok to było powodem. Pod osłona gumową smoka były drobinki plastiku z prowadnic rozrządu . Jak z twoimi panewkami?

Autor:  hruścik [ sob sie 12, 2017 6:44 am ]
Tytuł:  Re: OM603 gubi ciśnienie smarowania

Winna okazała się uszczelka pod głowicą.

Autor:  Xytras [ wt sie 22, 2017 7:57 am ]
Tytuł:  Re: OM603 gubi ciśnienie smarowania

Strzeliła i przelewała w komorę łańcucha rozrządu?

Autor:  hruścik [ pn wrz 04, 2017 4:58 pm ]
Tytuł:  Re: OM603 gubi ciśnienie smarowania

Niestety to nie uszczelka.Zmieniona na nową + cały nowy rozrząd a on i tak głupieje z ciśnieniem jest chyba gorzej niż było bo po rozgrzaniu nie pokazuje nic na manometrze dodatkowym ani zegarach ale to już nie mój problem tylko właściciela i mechanika który uparł się uzdrowić graciucha.

Autor:  Andrzejo [ wt wrz 05, 2017 7:28 am ]
Tytuł:  Re: OM603 gubi ciśnienie smarowania

To turbo, czy wolnossacy? W doladowanym byla chlodnica oleju z termostatem na okolo 115 st temperatury oleju. Moze to jakis trop, skoro cisnienie ginie po mocnym zagrzaniu. Moze zalozyc podstawe filtra od wolnossacego i zobaczyc, co sie bedzie dzialo?

Autor:  hruścik [ wt wrz 05, 2017 7:43 pm ]
Tytuł:  Re: OM603 gubi ciśnienie smarowania

Silnik wolnossący.Odradzałem naprawę to się właściciel uparł- i ma za swoje.

Autor:  Nemo [ śr wrz 06, 2017 9:59 am ]
Tytuł:  Re: OM603 gubi ciśnienie smarowania

hruścik pisze:
Silnik wolnossący.Odradzałem naprawę to się właściciel uparł- i ma za swoje.

Tiaaa....Dlaczego tak mówisz?

Autor:  hruścik [ śr wrz 06, 2017 5:46 pm ]
Tytuł:  Re: OM603 gubi ciśnienie smarowania

Oprócz silnika usterki w aucie:
-skrzynia biegów rozwalone synchronizatory wyskakuje 3 bieg i szum z wnętrza
-luz na moście oraz na przegubach półosi
-siedzący tyłek auta na jednej stronie(kombi)
-fotel kierowcy tragedia
-tunel środkowy wraz z wybierakiem,gałką śmietnik
-przekładnia kierownicza już poza zakresem regulacji bez blokowania na max skręcie
Do tego amortyzator drgań paska,amortyzator ukł kierowniczego,gumy drążka przód i urwany uchwyt z jednej strony.

Autor:  Nemo [ czw wrz 07, 2017 8:28 am ]
Tytuł:  Re: OM603 gubi ciśnienie smarowania

Żal wyrzucać ale to rzeczywiście mogiła.Do naprawy potrzebny jest oprócz narzędzi worek pieniędzy. :(

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/