MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
w126 280se olej w kolektorze dolotowym https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=68861 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | barpawel [ czw mar 16, 2017 9:28 pm ] |
Tytuł: | w126 280se olej w kolektorze dolotowym |
witam jak w temacie skąd któredy i jak to mozliwe nadmienie iz auto zaczeło kopcic i to o tyle dziwnie ze np. na zimnym nie kopci po rozgrzaniu kopci i to jeszcze w taki sposób ze jak jezdze jest w miare ok ale jak stane i pochodzi ze 2-5 min na wolnych i przygazuje nawet lekko to chmura ze swiata nie widac myslałem ze pierscienie ale wykreciłem swiece (nowe) i wszystkie okopcone i zaolejone wiec pomyslałem ze to nie mozliwe aby puszczał na wszytkie tłoki tym bardziej ze silnik chodzi równo odpala normalnie wyjąłem rozdzielacz wtrysku i tu szok otwarłem przepustnice a tam normalnie olej se pływa po dnie i to nie jest jakies opary czy lekki nagar normalnie swiezy olej pływa i wszystko jak wzrok siega az po przepustnice zaolejone pytanie skąd czy jakim podcisnieniem ? czy jakies kanały olejowe tam idą |
Autor: | Janfocus [ pt mar 17, 2017 10:29 am ] |
Tytuł: | Re: w126 280se olej w kolektorze dolotowym |
jak rurkę od odmy zdejmiesz na odpalonym to nie chlapie olejem? Może tędy idzie do dolotu... jeszcze inne tropy to podciśnienie do ASB i serva hamulcowego -temu bym się przyjrzał... Pozdrawiam js |
Autor: | voytas [ pt mar 17, 2017 12:13 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 280se olej w kolektorze dolotowym |
Tak jak pisze Janfocus... Mokro może być np. poprzez nieszczelny modulator ASB, ale wtedy byłby to ATF, a nie olej i najwyraźniej byłoby to widoczne na 6 cylindrze bo tam jest króciec podciśnienia... U mnie właśnie w ten sposób zalewało 6 świecę. |
Autor: | barpawel [ pt mar 17, 2017 2:04 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 280se olej w kolektorze dolotowym |
odma(mowa o tej co wychodzi z dekla) ok filtr powietrza czysty zero sladowych ilosci oleju odpalałem bez filtra a odma wisi se luzno i nic tam nie chlapie no myslałem o ATF i tym modulatorze ale niestety olej w dolocie jest czarny a swiece wszystkie zaolejone i sadzac po chmurze i wygladzie dna dolotu nie są to małe ilosci oleju jakie sie tam przedostają sewo co ma wspólnego z olejem? chyba ze sie myle nie znam sie ale ten silnik i kolektor nie posiada bezposredniego połączenia wezów gumowych którymi płynie olej miedzy deklem a dołem silnika? i jeszcze jedno pytanie do czego słuzy własnie pokretło(zawór) za aparatem zapłonowym które łączy wezyki z tymi kanałami olejowymi i wchodzi od dołu do rozdzielacza wtrysku? |
Autor: | Janfocus [ pt mar 17, 2017 2:21 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 280se olej w kolektorze dolotowym |
Dobrze tą odmę sprawdzić na wyższych obrotach i także na zimno, bo jeśli silnik ma przedmuchy to może zabierać olej... Servo nie ma nic do oleju ale ma do płynu hamulcowego, a ten czasem trudno odróżnić, szczególnie jak się usyfi w dolocie... Pozdrawiam js |
Autor: | voytas [ pt mar 17, 2017 2:41 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 280se olej w kolektorze dolotowym |
barpawel pisze: do czego słuzy własnie pokretło(zawór) za aparatem zapłonowym które łączy wezyki z tymi kanałami olejowymi i wchodzi od dołu do rozdzielacza wtrysku? Do regulacji obrotów biegu jałowego. Zlokalizuj wszystkie przewody gumowe które wchodzą do kolektora i wtedy znajdziesz źródło zasyfienia. Czy odma była sucha/czysta? Ten silnik odpowiertrzany jest z dołu do góry poprzez wolną przestrzeń wokół łańcucha rozrządu. Góra natomiast jest odpowiertrzana poprzez odmę i tylko tamtędy olej może się przedostać z silnika do dolotu... |
Autor: | barpawel [ pt mar 17, 2017 2:57 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 280se olej w kolektorze dolotowym |
odma tak jak pisałem czysta sucha odpalany na zimno ze zdjetą odmą z filtra jezdzony i przegazowywany równiez ze zdjetą odmą i zero chlapania a kopcenie nadal było |
Autor: | voytas [ pt mar 17, 2017 8:35 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 280se olej w kolektorze dolotowym |
A co z olejem w kolektorze? Wypalił się już, czy nadal tam siedzi? Ubywa go czy przybywa? |
Autor: | hruścik [ sob mar 18, 2017 3:10 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 280se olej w kolektorze dolotowym |
Modulator ASB. |
Autor: | barpawel [ sob mar 18, 2017 11:40 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 280se olej w kolektorze dolotowym |
hruścik pisze: Modulator ASB. mozesz jasniej i po czym to wydedukowałes? |
Autor: | voytas [ ndz mar 19, 2017 8:50 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 280se olej w kolektorze dolotowym |
Też bym obstawiał modulator. Czy tylko mi się wydaje że bardziej zaolejona jest tylna część kolektora (tam gdzie jest wpięty przewód idący do ASB)? Sprawdź 'czystość' wężyka idącego od modulatora w ASB do kolektora bo jest bardzo duża szansa że znajdziesz tam odpowiedź na swoje pytania Numer 3 to zawór termiczny zmniejszający dopływ powietrza dodatkowego w miare nagrzewania się silnika. ATF z modulatora zasysany jest przez przewód podciśnienia poprzez gumowe rurki do kanałów doprowadzających powietrze dodatkowe do zaworów ssących (te wyżłobienia w kolektorze na styku z głowicą). Cały ten system rurek zasyfiany jest ATFem - w tym także '2' o którą pytasz. W normalnej sytuacji powietrze do '4' doprowadzane jest z pominięciem przepustnicy poprzez '1' lub zawór regulacyjny z plastikową ze śrubą na płaski wkrętak o którą już pytałeś. Dodatkowym źródłem powietrza może być jeszcze metalowy 'grzybek' umieszczony pod kolektorem. Popatrz na poniższe schematy i wszystko stanie się jasne: http://www.benzworld.org/forums/attachm ... hutoff.jpg http://www.benzworld.org/forums/attachm ... w123-1.gif EDIT: Twój numer '3' to 96 na schemacie. Mój 'grzybek' to 11. Plastikowa śruba to 10. |
Autor: | barpawel [ pn mar 20, 2017 11:21 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 280se olej w kolektorze dolotowym |
wiec tak jedno co mnie niepokoi to bardzo duza ilosc tego oleju normalnie cały kolektor zasyfiony i same kanały juz w głowicy i naprawde jest go duzo (stoi w kanałach) druga sprawa to jest to czarny olej niczym nie przypomina czerwonego atf tym bardziej ze po wyciągnieciu bagnetu olej w skrzyni jest czysty i klarowny skrecilem dzisiaj kolektor odpaliłem z odpietym podcisnieniem od skrzyni i moim zdaniem nic sie nie zmieniło moze nie kopci jak wczesniej (moze powinienem sie przejechac bo tak pod obciazeniem było zawsze to bardziej widoczne)ale zapach z wydechu jest taki sam jak był a pojazd jest zagazowany i tak jak wczesniej wcale nie czuc typowego zapachu lpg zapach jest bardziej jakby jeszcze dopalał benzyne taka intensywna gryząca woń odepne weze od modulatora i tam sprawdze jak to wyglada myslalem jakos sie przejechac i zobaczyc co bedzie ale nie wiem czy mozna tak jezdzic z odpietym podcisnieniem od skrzyni i czy jest to bezpieczne |
Autor: | voytas [ wt mar 21, 2017 9:23 am ] |
Tytuł: | Re: w126 280se olej w kolektorze dolotowym |
barpawel pisze: myslalem jakos sie przejechac i zobaczyc co bedzie ale nie wiem czy mozna tak jezdzic z odpietym podcisnieniem od skrzyni i czy jest to bezpieczne Zmiany biegów będa twarde jak cholera. Trudno mi powiedzieć jak bardzo niszczy to skrzynię i gumy w ukłądzie napędowym, ale ja trochę tak jeździłem właśnie wtedy gdy mi modulator zaczął zalewać świece... |
Autor: | barpawel [ wt mar 21, 2017 2:36 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 280se olej w kolektorze dolotowym |
https://youtu.be/v7Rx27FgtlQ Niestety odpiecie modulatora nic nie dało kopci tak jak kopcil i tak jak myślałem jest to prawdopodobnie olej silnikowy i pomysły mi się kończą |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |