MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 15, 2025 5:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 21, 2012 6:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, czy ktos ma wiedze na temat tych automatow? Z wygladu tyl tych skrzyn wyglada tak samo. Czy roznia sie tylko kielichem, za pomoca ktorego przykreca sie ja do silnika i dlatedo jest ich tak wiele rodzajow. Patrzylem w EPC i skrzyn z rodziny 722.6 jest chyba z piecdziesiat. Oczywiscie wiem, ze sa skrzynie przystosowane do roznych momentow obrotowych ale np takich, ktore wytrzymuja 580 Nm jest chyba 10 :-?

Kolejne pytanie to sterowanie tej skrzyni. Jest ona elektroniczna, prawda? Czyli potrzebny jest sterownik i cala wiazka... A jakie informacje zbiera ten sterownik, zeby sterowal skrzynia?
Odpowie ktos, podpowie?? Nie ukrywam, ze mam zamiar przejsc w mojej W140 V12 z IV na V ;)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 10:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Moim zdaniem bez szans. Elektronika sterująca skrzynią .6 jest zintegrowana ze wszystkimi komputerami w aucie łącznie chyba ze sterowaniem spryskiwacza szyby ;-)
To nie czasy sygnałów sterujących, tu jest cała magistrala informacyjna która gada o wszystkim co się dzieje z samochodem. Musiał byś dokonać rzeźby nad rzeźbami i zamienić się w óśrodek badawczo rozwojowy. Dużo magików z miłą chęcią poszło by w odwrotnym kierunku bo jak się psuje .6 to uderzenie w portfel powoduje lekkie mdłości.
Czy to nie te skrzynki miały problemy w 400CDI?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 11:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ukaniu mowisz tak, bo grzebales cos przy tych skrzyniacz, czy mowisz tak, bo gdzies tam cos slyszales?? Patrzac zdrowym umyslem i rozumujac logiczne to po co skrzynia mialaby byc zintegrowana ze wszystkim, nawet jak napisales "ze spryskiwaczami?? Troche chyba Cie ponioslo.. :) Patrzylem na schemat elektryczny do takiej skrzyni w W140 i widzialem tam tylko jedno powiazanie, a mianowicie z ABS em, bo w koncu musi ona wiedziec z jaka predkoscia auto sie porusza, prawda. Co do powiazania ze wszystkimi "komputrami" w samochodzie to chyba jakas bajka wymyslona przez polskich magikow, ktorzy tak naprawde na niczym sie nie znaja. Po to chyba jest sterownik , ktory jest jakos zaprogramowany i analizuje sytuacje kiedy moze zmienic bieg, przy jakiej predkosci, cisnieniu oleju, kiedy nie wlaczy kick downu, kiedy zredukuje i o ile, nie mam racji troche ;) .
Mowimy o W140, ktory nie ma za bardzo skomplikowanych "wspomagaczy jazdy". ABS nie wplywa wogole na prace silnika, ASR steruje tylko gazem, tempomat to zwykly silownik, ktory steruje ciegnem od gazu, a co ma do tego skrzynia biegow to nie mam pojecia.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 11:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie zniechęcam Cię bo wszystko jest możliwe a Ty masz dużo samozaparcia to zdziałasz i takie cuda mam nadzieje.
Sterowniki w V12 gadają po magistrali CAN więc drutów łączących je pomiędzy sobą za dużo nie zobaczysz :-).
Możesz przyjąć, że się mylę, bo w sumie bardzo dużo razy się mylę, w sumie to nawet chciałbym bo będziesz miał łatwiej, hmm a może faktycznie to nie jest takie skomplikowane?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn lut 27, 2012 4:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Koncern D-Ch od ~2004 wprowadził zintegrowany sterownik silnika ze skrzynia a już we wcześniejszych rozmawiały po magistrali cyfrowej dość intensywnie.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw mar 08, 2012 6:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Czytalem wiele ostatnio o tym CAN i musze przyznac, ze ktos wpadl na genialny pomysl tworzac taki system komunikacji. Ale pytanie jest teraz takie, jak zareaguja sterowniki, kiedy wsrod nich pojawi sie nowy "kolega" Wiadomo skrzynia 722.6 z sieci CAN pobiera jakies informacje, a dokladniej 11 informacji np polozenie pedalu gazu, obroty silnika, obciazenie silnika, predkosc obrotowa tylnych kol i takie tam inne ciekawostki ale czy moje sterowniki wysylaja te niezbedne informacje, i to w takim "jezyku", ze beda zrozumiale przez sterownik skrzyni? I czy informacje przesylane do CAN przez sterownik skrzyni nie beda powodowalu haosu w magistrali?
Ukaniu przez Ciebie nie moge spac spokojnie a ten CAN to "tylko dwa kabelki" :)
Pozdrawiam.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw mar 08, 2012 7:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Sam jestem ciekaw takiej adaptacji 5-biegowej ASB, tez o tym myslałem, ale wybito mi to z głowy na forum.
Pewien handlarz częsci do MB zapewniał mnie ze sprzedał już kilka kpl. takich skrzyń, wraz z pierwsza częscią wału napędowego, wybierakiem biegów i wiązką do ASB, podobno działa taka zamianka

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: czw mar 08, 2012 7:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Zapewne chodzilo mu o skrzynie 5-cio biegowa ale sterowana podcisnieniem, czyli taka z rodziny 722.5. Czyli ktos np. w W124 E320 chce przejsc ze skrzyni czworki na piatke i odwrotnie to nie ma problemu. Wklada ta , ktora mu pasuje i jezdzi. My myslimy o przejsciu ze starej skrzyni 722.3, na nowsza, sterowana elektronicznie 722.6

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw mar 08, 2012 8:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Nie, chodził o 5, ale sterowana elektronika, zresztą nawet oglądałem ta skrzynie.
Pozatym na rynku wtórnym coraz mniej takich skrzyń 4-biegowych, do S500, a 5-biegowych jest od zatrzesienia.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: pt gru 23, 2016 1:56 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 28, 2008 1:41 pm
Posty: 32
Lokalizacja: koszalin
mam pytanko jaki olej do takiej skrzyni
mam w140 500l 1998 rok

_________________
mercedes W116 280S 156KM S-klasa 1978r.
mercedes W140 500L 320KM S-klasa 1998r.
mercedes C140 CL500 320KM 1997r.


Na górę
Post: ndz sty 08, 2017 8:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
ukaniu pisze:
Moim zdaniem bez szans.

Jest sposób i to nie jeden, ale tanio nie jest, np https://ofgear.dk/

Ze znanych mi jest jeszcze Megashift,
Na forum superturbodiesel ludzie robią niesamowite swapy tych skrzń do starszych MB, tylko sporo szukania i czytania po angielsku.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: wt sty 10, 2017 9:57 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
oress pisze:
Na forum superturbodiesel ludzie robią niesamowite swapy tych skrzń do starszych MB, tylko sporo szukania i czytania po angielsku.


W moim projekcie M103 turbo będzie właśnie .6 - jestem na etapie rozmyślań nad sterownikiem. To w zasadzie prosta sprawa z punktu widzenia elektronicznego. Mam chęć poeksperymentować z tym, pytanie tylko jak znaleźć czas ?
Najłatwiej by było zebrać dane co do sterowania zaworów w fabrycznym sterowniku za pomocą logowania danych. Wtedy można by odtworzyć te sekwencje jako bazę do dalszych działań. Od czasu do czasu zerkam co tam nowego wymyślają na świecie, najważniejsze kruczki i konkrety to jednak tajemnice szefów kuchni.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob sty 14, 2017 6:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
http://mbturbo.com/new-722-6-gearbox-in-you-old-car/ Może pomoże , troche kosztuje ale ponoć skrzynia pancerna jest i możliwość dołożenia łopatek w kierownicy :)

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: pt sty 20, 2017 11:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja tam kupować nie chcę :-) A te wszystkie projekty najważniejsze mięso mają opisane opisowo ;-)
Mnie interesują czasy, częstotliwości, poziomy, szybkości - a o tym wszędzie cicho sza. To zrozumiałe - choć projekty oparte na otwartym kodzie i otwartej darmowej platformie niby powinny mieć to jawne. Szczegółów jednak nie znam i mogę się mylić.
Nie mam pod ręką auta z .6 co bym się mógł bezkarnie wpiąć z analizatorem stanów.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl