MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 16, 2025 10:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 21, 2016 4:47 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob cze 16, 2012 11:58 pm
Posty: 9
Mój 500SEL zapalał i chodził idealnie aż któregoś pięknego dnia po odpaleniu trzymał bardzo wysokie obroty. Odpalałem go tylko celem przestawienia i było tak przy każdym odpaleniu aż do momentu gdy po odpaleniu od razu gasł. Zapalał wchodząc na obroty i schodząc z nich od razu gasł. Dodawanie gazu nie pomogło. Otworzenie wtrysku rozruchowego na krótko pozwoliło rozgrzać silnik i wtedy praca była już taka jak powinna. Auto przejechało parę metrów, pochodziło parę minut po czym zostało zgaszone. Dziś odpalony, zagrzany a jednak gasnie. Silnik gorący a więc każde podpięcie ponownie wtrysku rozruchowego kończy się zalewaniem natomiast nie ruszany zadusza się. Zapala, trzyma obroty od 10 do 30 sekund po czym w parę sekund schodzi w dół z obrotów, telepiąc się i gasnąc. Szukałem winy w podciśnieniu jednak wszystko wydaje się być szczelne. Zresztą problem pojawił się sam z siebie można powiedzieć - nagle.


Na górę
Post: śr gru 28, 2016 8:35 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob cze 16, 2012 11:58 pm
Posty: 9
Tak się zachowuje
https://youtu.be/YrHsecTjicQ

https://youtu.be/KGgMAh67kds


Na górę
Post: śr gru 28, 2016 6:16 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 28, 2016 5:32 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Łódź
Witam,
Niestety może być wiele przyczyn. Sprawdź ciśnienie paliwa to na rozdzielaczu. W zależności od typu m117i od rocznika i runku produkcji 5-5.6bara.
Jak jest ok to trzeba będzie posprawdzać po kolei elementy K-Jet i eliminowac kolejne możliwe przyczyny.
Silnik pracuje bardzo nierówno, proponuję nie dolewaj mu paliwa 9 wtryskiem. Jak sam nie zapala to znaczy że zepsuty - moza mu krzywde zrobić 9 wtryskiwaczem.

_________________
www.Benz-Service.pl
Specjalizacja W114 W107 W126 W116W108 W109 W123


Na górę
Post: czw gru 29, 2016 9:55 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob cze 16, 2012 11:58 pm
Posty: 9
Dziękuję za odpowiedź.
Iskra jest dobra bo układ zapłonowy cały nowy oraz chodzi ładnie od czasu do czasu.
Zgaduje że problem może być z lewym powietrzem lub ciśnieniem paliwa. Czy możesz proszę podpowiedzieć jeszcze co może być przyczyną nie równej pracy? Do tej pory w moim drugim m117 czy m103 zawsze wystarczała regulacja potencjometrem a tutaj wszystko dla mnie nowe. ...


Na górę
Post: czw gru 29, 2016 10:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Gdyby to w moim m103 się działo, to sprawdziłbym kalosz i rurki dochodzące do zaworu powietrza dodatkowego. Sam zawór pow. dod. też bym sprawdził i napięcia do niego dochodzące. Nie wiem jednak, czy to się również odnosi do m117.
Powodzenia.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: ndz sty 01, 2017 10:15 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob cze 16, 2012 11:58 pm
Posty: 9
Pasek się ślizgał bo był mokry od płynu chłodniczego.
Alternator został zregenerowany teraz na odpalonym napięcie wynosi 13.96v.
Wszystkie cylindry dostają iskrę - cały zapłon jest nowy.
Przy wyciągniętych na wierzch wtryskiwaczach podczas kręcenia zapłonem wtryski wcale nie podają paliwa - dopiero gdy ktoś fizycznie wciśnie głębiej klapkę wtryski się otwierają i to z za słabym ciśnieniem - nie ma tego specyficznego pisku- ciśnienie jest za niskie. Pompa jest nowa. Winny więc będzie regulator ciśnienia albo akumulator ciśnienia ?


Na górę
Post: pn sty 02, 2017 9:17 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 28, 2016 5:32 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Łódź
Witam,
Ok , jak zapłon jest cały i nie daje paliwa, sprawdź ciśnienie na rozdzielaczu. Ciśnienie powinno być ok5. bar. Jak dasz cały typ silnika M117.XXX lub to sprawdzę Ci dokładnie jakie.
Jak jest ciśnienie w układzie to akumulator możesz chwilowo zostawić w spokoju. Jak nie będzie ciśnienia to wtedy go sprawdzisz czy nie daje ogromnego przecieku.
PS masz manometr i złączki? Bez tego nie ruszaj regulatora ciśnienia, odradzam.

_________________
www.Benz-Service.pl
Specjalizacja W114 W107 W126 W116W108 W109 W123


Na górę
Post: wt sty 03, 2017 5:08 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
1-sprawdzamy czy w zbiorniku jest wystarczająca ilość paliwa,ciśnienie paliwa z pompy na układ,rurki obejściowe powietrza oraz kalosz
2-odkręcamy przewód zasilający paliwa od rozdzielacza nie ma prawa wylatywać powietrze z paliwem,sprawdzamy sitko na wlocie do rozdzielacza.
3-Jeśli był demontowany cały zestaw klapy sprawdzić łącznik gumowy klapy z kolektorem czy siedzi tak jak powinien.
4-zawór obejściowy pow.dodatkowego-tu wystarczy zacisnąć rurę i sprawdzić pracę silnika,jeśli jest otwarty na max to zaciskanie stabilizuje pracę silnika.
5-regulator termiczny ciśnienia paliwa do sprawdzenia i tu z reguły można zamknąć temat


Na górę
Post: czw sty 05, 2017 11:20 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob cze 16, 2012 11:58 pm
Posty: 9
Dobrzy ludzie problem rozwiązany. Lewe powietrze - ale gdzie ? Gniazda wtrysków.
Zgaduje, że nabroiłem tutaj myciem silnika (wymycie ogromnej ilości brudu uszczelniającego gniazda wtryskowe - na prawde był mocno zalepione) oraz wykręceniem wtrysków do czyszczenia (która apropo dało sporo). Zakupiłem dosyć sceptycznie nastawiony komplet nowych osadzeń wraz z uszczelkami i dopiero mając je w ręce i porównując z moimi wyrwałem pozostałe 7 ze swoich gniazd. Uszczelki przy naciśnięciu strzelały na 20kawałków i dwa metry tak były twarde - plastik.
Wtryski zamocowane w nowych gniazdach + nowe uszczelki gniazd + nowe uszczelki wtrysków - silnik zapalił na strzał i chodzi jak stół trzymając 1500obrotów - nie dałem mu się zagrzać ponieważ temperatura na zewnątrz odradzała mi otwieranie garażu a nie chciałem się zadusić.
Tak delikatna nieszczelność siała tak duże spustoszenie ... dla mnie osobiście lekki szok bo w m103 miałem zagięty kalosz więc dziura na cały palec i lekko telepało silnikiem.
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl