MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[w124] M111 - 470 tyś przelotu - czy to już tykająca bomba?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=68237
Strona 1 z 1

Autor:  jakub_gozdzik [ wt sie 16, 2016 10:17 pm ]
Tytuł:  [w124] M111 - 470 tyś przelotu - czy to już tykająca bomba?

Witam, postanowiłem poznać wasze opinie. Moj 124 w M11.940 ma już 470k na blacie. Auto przejechało ten dystans beż żadnej poważnej awarii, bez remontu silnika i bez wymiany łańcuchan nawet sprzęgło nie było wymieniane!. Zaczynam się zastanawiać ileż on jeszcze będzie jeżdził? Czy dłuższe podróże planować już innym autem.
Macie jakąś udokumentowaną wiedzę ile te silniki tak naprawdę wytrzymują? Póki co nie ma żadnych niepokojących objawów, jedynie osiągi już wyraźnie nie te, co dziesięć lat temu :)
Jedyną czynnością serwisową jest tylko regularna wymiana oleju. Wiadomo, porobiłem wiązki, świece, kable, paski i inne pierdoły ale czy reszta będzie wieczna [zlosnikz] ??
Ile mają najechane wasze M111?

Autor:  alexxander [ wt sie 16, 2016 10:43 pm ]
Tytuł:  Re: [w124] M111 - 470 tyś przelotu - czy to już tykająca bomba?

Niestety nie zaskoczę Cię, mój 210 z M111.942 ma przejechane "tylko" 306k z czego jakieś 250k na LPG ponieważ italiano założyli mu podtlenek w 2002 roku to była jakaś 3 generacja Tartarini ale później ktoś (w Italii) to wywalił i wrzucił BRC sequent. Nie odczuwam żadnych negatywnych skutków wieloletniej eksploatacji na LPG, co prawda nie jeździłem drugim takim samochodem bez LPG ale do przyspieszenia i ogólnie osiągów nie mam zastrzeżeń.
Przy 470k z ciekawości sprawdziłbym czy łańcuch rozrządu nie jest zbyt mocno rozciągnięty i tyle.
A co mogę o nim napisać? No w tej chwili chodzi idealnie na obu paliwach, ubytki oleju są ledwo zauważalne przez nieszczelności które powoli eliminuje. Kiedyś czytałem artykuł o VW Passacie B4 1.8 na LPG że ktoś przejechał nim 900k no cóż sądzę że M111 gorszy napewno nie jest. Śmiem twierdzić że to jest najlepszy 4 cylindrowy benzynowy silnik MB w całej ich historii.
Ciekawi mnie podatność na tuning tego silnika - gdyby np. wsadzić turbo to ile mocy by było i jak trwałe by to było rozwiązanie.

Autor:  voytas [ śr sie 17, 2016 1:57 pm ]
Tytuł:  Re: [w124] M111 - 470 tyś przelotu - czy to już tykająca bomba?

> Ciekawi mnie podatność na tuning tego silnika - gdyby np. wsadzić turbo to ile mocy by było i jak trwałe by to było rozwiązanie.

Przynajmniej tyle mocy i przynajmniej tak samo trwałe ile w fabrycznej wersji z mechanicznym doładowaniem ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/