MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 21, 2024 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 29, 2014 8:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ostatniej zimy zauważyłem, ze auto zaczęło się prowadzić dosyć nerwowo przy większych prędkościach (na autostradzie). Przy bocznych podmuchach trzeba dosyć mocno kontrować, ciężko utrzymać kierunek jazdy.
Znachor (mechanik) nie znalazł podobno żadnych luzów w okładzie kierowniczym. Jedynie co autu dolegało to luz w łożysku tylnej piasty. Niestety nie miałem jeszcze okazji przejażdżki po tej naprawie, nie wiem czy jest poprawa.
Mi się jednak wydaje, ze coś jest nie tak z układem kierowniczym. Zauważyłem w zimie, ze przy jeździe na wprost kierownica jest lekko przekrzywiona na prawo. Stawiam na luzy na wsporniku drążków(?). Czy na coś jeszcze zwrocie szczególna uwagę?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn cze 30, 2014 1:16 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
amortyzator skrętu

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn cze 30, 2014 12:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wymieniony jakiś czas temu, ale sprawdzę.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr lip 02, 2014 1:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Luz w przekładni ?


Na górę
Post: czw lip 03, 2014 1:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Takie objawy może też dawać luz w tylnym zawieszeniu. Tuleje pływające, poduszki ławy itd.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw lip 03, 2014 5:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ukaniu pisze:
Takie objawy może też dawać luz w tylnym zawieszeniu. Tuleje pływające, poduszki ławy itd.


Mam nadzieje, ze to było to, bo luz na łożysku tylnego kola był już spory, ale z drugiej strony przekrzywiona kierownica?

Luzu na przekładni kierowniczej wg mechanika nie ma (w normie). Oczywiście sam tez to zweryfikuje.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt lip 08, 2014 12:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Przekrzywiona kierownica - proponuję sprawdzić geometrię. Sama nie mogła się przestawić.


Na górę
Post: wt lip 08, 2014 4:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
To na pewno zrobię, ale geometria tez się sama nie przestawiła?!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr lip 09, 2014 2:28 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Ja widzę tylko jedną możliwość : uderzenie kołem w coś ( krawężnik, kamień ), skrzywienie drążka. Gdyby to była sprawa luzu na końcówkach drążków, to następowało by to w sposób płynny, wolno, a jak stało się nagle, to musiało zaistnieć zjawisko nagłe. Aha, kierownica na pewno nie jest przekręcona, tylko masz ją tak skręconą, żeby samochód jechał prosto, bo ściąga na jedną stronę.


Na górę
Post: czw lip 10, 2014 10:13 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Czy nagle to nie wiem, bo w sierpniu było OK a już w grudniu kierownica była przekrzywiona. Nikt się nie przyznał do najechania na krawężnik :evil:
Ale pewnie jest to dobry trop [zlosnikz]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw lip 10, 2014 10:14 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jawu pisze:
Aha, kierownica na pewno nie jest przekręcona, tylko masz ją tak skręconą, żeby samochód jechał prosto, bo ściąga na jedną stronę.


Wydawało mi się, ze to jest oczywista oczywistość ;)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw lip 10, 2014 12:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Przepytaj osobę, która się "opiekowała" samochodem podczas Twojej nieobecności - co się wtedy wydarzyło. Od zwykłego najechania na krawężnik tak się nie dzieje. To musiało być uderzenie z impetem i auto zaczęlo ściągać, a jadący nie mógł tego nie zauważyc.


Na górę
Post: czw lip 10, 2014 4:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja ma jeden komplet opon na których auto ciągnie do rowu jak osioł za marchewką.
Dokańczam je na dojazdy do PKP.
Z wierzchu nic nie widać są równe nie wibrują. Jak zakładam zimówki to przechodzi - więc to na 120% wina opon.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw gru 25, 2014 11:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Przejrzałem układ kierowniczy - mechanik miał racje; zero luzów, wszystko tak jak ma być. Amortyzator skrętu sprawny. Na letnich i na zimowych oponach odczucia podobne. Pozostała jeszcze geometria do sprawdzenia - może faktycznie było spotkanie z dziura lub krawężnikiem.

PS przy okazji zapytam - gdzie można dostać gumowe odpływy/korki progów (te ca są na samym początku progu)? Obrazek

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr sty 14, 2015 2:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
ukaniu pisze:
Ja ma jeden komplet opon na których auto ciągnie do rowu jak osioł za marchewką.
Dokańczam je na dojazdy do PKP.
Z wierzchu nic nie widać są równe nie wibrują. Jak zakładam zimówki to przechodzi - więc to na 120% wina opon.


Tak jak kolega wyżej mówi - to mogą być po prostu opony. Jeśli posiadasz oponki symetryczne można w łatwy sposób to sprawdzić. Zamień lewe koło z prawym z przodu i sam oceń czy efekt się zmienił. Jeśli tak, będziesz miał winnego :) drążki, przekładnia.. To później bym sprawdzał. Najlepiej zacząć od najprostszych rzeczy - zwykle pod latarnią najciemniej ;)

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl