MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W129] -jak dobrze kupić?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=67407
Strona 1 z 1

Autor:  PiotrH [ śr gru 09, 2015 9:33 am ]
Tytuł:  [W129] -jak dobrze kupić?

Witam, jestem zainteresowany zakupem W129. Poszukuję samochodu w jak najlepszym stanie fabrycznym i zbliżonego do oryginału. Autko miałoby posłużyć parę lat, dlatego zwracam się z prośbą do użytkowników jaki model z V8 najlepiej wybrać. Przeglądając ogłoszenia widzę, że montowane były dwie jednostki M119 z czterobiegową skrzynią lub M113 z pięciobiegową. Macie może doświadczenia na temat eksploatacji tych jednostek? Czy trapią je typowe bolączki jaki napęd jest optymalny jeśli chodzi o koszty utrzymania?

Załącznik:
Komentarz: Ten jest teoretycznie najmocniejszy, ale czy łatwy w serwisowaniu?
Silnik1.jpg
Silnik1.jpg [ 42.36 KiB | Przejrzano 6211 razy ]


Załącznik:
Komentarz: Trochę słabszy, ale czy mniej kłopotliwy?
Silnik2.jpg
Silnik2.jpg [ 57.3 KiB | Przejrzano 6211 razy ]


Załącznik:
Komentarz: M113 występował w wielu autach młodszej generacji, ze skrzynią 5 - warto?
Silnik3.jpg
Silnik3.jpg [ 73.31 KiB | Przejrzano 6211 razy ]


Będę wdzięczny za uwagi i przemyślenia. Nie śpieszy mi się ale chciałbym dobrze wybrać. Budżet to około 40tys. Biorę pod uwagę też inne samochody bez dachu (Porsche 911, Corvette), ale Mercedes jakoś najbardziej mi pasuje [zlosnikz]

Autor:  Bukol [ śr gru 09, 2015 10:19 am ]
Tytuł:  Re: [W129] -jak dobrze kupić?

No 911 w tym budzecie to odpusc na starcie. Nawet jak sie cos trafi to bedzie podpudrowana padaka w nadwoziu 996 (przednie lampy w ksztalcie rozlanego jajka sadzonego). Vettke juz predzej upolujesz, aczkolwiek przy kursie $ bliskim 4pln moze byc ciezko cos sprowadzic. Raczej trzeba szukac na miejscu. Trafiaja sie fajne sztuki z LT1 pod maska (o LS w tym budzecie tez chyba nie ma co myslec). Jezeli podoba Ci sie C4 to jest to niezly wybor.

Co do 129 - ja mialem z M119. Nie mam wlasnego porownania do M113. Spodziewam sie nizszego spalania przy zestawie M113 + automat 5B. Ale czy to wazne przy takim aucie? Ja bym sie sugerowal jedynie stanem, przebiegiem i kolorystyka auta. W koncu nie oszukujmy sie, to ma sie podobac. Z osiagow M119 bylem zadowolony, a prowadzic sie beda oba tak samo. Na pewno lepiej od Vetty :) I znacznie gorzej od 911 kazdej wersji (tu mam porownanie).

Autor:  szymon.dziawer [ śr gru 09, 2015 2:44 pm ]
Tytuł:  Re: [W129] -jak dobrze kupić?

Taki może fajnie się odpychać.
Kolega zanabył z Japonii z nakleją, że nie świeci, "radioactive free", czy jakoś tak.
M119 chyba w najmocniejszej wersji 6.0. Jeszcze nie jeździliśmy na poważnie, bo się rejestruje.

Załączniki:
SL60.jpg
SL60.jpg [ 25 KiB | Przejrzano 6186 razy ]

Autor:  KarolS1988 [ śr gru 09, 2015 3:17 pm ]
Tytuł:  Re: [W129] -jak dobrze kupić?

szymon.dziawer pisze:
M119 chyba w najmocniejszej wersji 6.0. Jeszcze nie jeździliśmy na poważnie, bo się rejestruje.


były jeszcze 7.2 ale to już totalny rodzynek jest, swoją drogą był w PL do sprzedania rok dwa temu taki 7.2

Autor:  szymon.dziawer [ śr gru 09, 2015 3:35 pm ]
Tytuł:  Re: [W129] -jak dobrze kupić?

KarolS1988 pisze:
były jeszcze 7.2

Ale to był już z M120, nie M119. M119 jeszcze Brabus chyba rozkręcał ponad 6.0 (6.2, czy 6.3), ale to Brabus.

Autor:  Bukol [ śr gru 09, 2015 4:19 pm ]
Tytuł:  Re: [W129] -jak dobrze kupić?

szymon.dziawer pisze:
Taki może fajnie się odpychać.
Kolega zanabył z Japonii z nakleją, że nie świeci, "radioactive free", czy jakoś tak.
M119 chyba w najmocniejszej wersji 6.0. Jeszcze nie jeździliśmy na poważnie, bo się rejestruje.


Podaj gdzie to mozna kupic do 40k PLN :) wezme kilka :)

A na powaznie - jakis taki byl na zakonczeniu YTW na Zeraniu, ale nie przygladalem sie zbytnio. Na bank powyzej 6.0 mial napisane.

Autor:  PiotrH [ pt gru 11, 2015 2:52 pm ]
Tytuł:  Re: [W129] -jak dobrze kupić?

Nie jestem ścigantem. Jak dla mnie te zwyczajne 300 koników wystarczy. Oczywiście jak trafi się coś ciekawego budżecik trzeba będzie zwiększyć, ale celuję w fabryczną 500. Porsche 911 w tej cenie oczywiście raczej będzie padłem, ale o kilka (dziesiąt) tysiączków więcej coś z jajecznicą z przodu można trafić. Dla mnie to mało wygodne i głośne auto, ale frajda z jazdy owszem znaczna :) . Vetka trzeszczy plastikami i po mocnym dociśnięciu gazu nie wiadomo dokąd jedzie. Za to pięknie ryczy i dewastuje asfalt.

Ktoś mówił o kłopotach z ASB, dotyczy to wszystkich skrzyń 4 biegowych? Który silnik M117 łatwiej wyregulować? Bo M113 to pewnie tylko laptopem?

Autor:  Bukol [ ndz gru 13, 2015 9:14 am ]
Tytuł:  Re: [W129] -jak dobrze kupić?

PiotrH pisze:
Vetka trzeszczy plastikami i po mocnym dociśnięciu gazu nie wiadomo dokąd jedzie. Za to pięknie ryczy i dewastuje asfalt.

Ktoś mówił o kłopotach z ASB, dotyczy to wszystkich skrzyń 4 biegowych? Który silnik M117 łatwiej wyregulować? Bo M113 to pewnie tylko laptopem?


Vettka wymaga nakladow. Mozna to zrobic tak aby jezdzilo gdzie chce kierowca :) Tylko to kosztuje. Ale ile by przy 129 nie dlubac, dzwieku amerykanskiej V8 nie wycisniesz.

Autor:  Andrzejo [ ndz gru 13, 2015 12:08 pm ]
Tytuł:  Re: [W129] -jak dobrze kupić?

Regulujesz tylko silnik m119 na wtrysku KE - Ten na drugim zdjeciu. W dwoch pozostalych nic sie nie ustawia. Skrzynie 722.3 nie sa awaryjne - meczy je czas. Te nowsze 722.6 juz nie byly tak bezawaryjne - to skrzynia nowej generacji ze sterowaniem elektronicznym.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/