MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Dwu-sekcyjna pompa wspomagania - przeciek wewnętrzny
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=67002
Strona 1 z 1

Autor:  oress [ ndz sie 16, 2015 9:52 pm ]
Tytuł:  Dwu-sekcyjna pompa wspomagania - przeciek wewnętrzny

Jest sobie dwu-sekcyjna pompa wspomagania przy silniku m103 w W126.
Oryginalnie była jednosekcyjna bo owy 126 nie posiada ani nivo ani ASD.
Do tej dwusekcyjnej pompy został też dołożony zbiorniczek na płyn ZHM tak, że płyn ZHM w tej sekcji swobodnie krąży.

Dwusekcyjna pompa jakiś czas temu była regenerowana i wspomaganie działa wyśmienicie, ale ...
pojawił się przeciek wewnętrzny, olej ATF przecieka do sekcji ZHM.
Wzrasta poziom w zbiorniku na płn ZHM a gdyby doszedł do max to będzie wyciekać (narazie do tego nie dopuściłem) i oczywiście olej ATF w układzie wspomagania ubywa.
Ubywa z prędkością około 100ml na 20km.

Pytanie co z tym można zrobić? Zupełnie nie zależy mi na sekcji ZHM i póki co chcę zrobić tak, że wywalę zbiornik ZHM i zamknę ten obieg krótkim wężykiem i niech olej ATF wypełni obie sekcje. Obawiam się, że w tym rozwiązaniu, ciśnienie rozerwie wężyk a może sytuacja po prostu się ustabilizuje.
Czy to dobre rozwiązanie, czy nie lepiej zaślepić po prostu wejście i wyjście płynu ZHM?

Autor:  oress [ pn sie 17, 2015 8:24 pm ]
Tytuł:  Re: Dwu-sekcyjna pompa wspomagania - przeciek wewnętrzny

Zrobiłem jak napisałem - zamknąłem obieg sekcji ZHM krótkim wężykiem, pojeździłem kilka km, pokręciłem wielokrotnie kiera do końca w lewo i prawo i narazie wsio OK.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/