MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=66822
Strona 1 z 2

Autor:  ukaniu [ pn cze 29, 2015 11:48 pm ]
Tytuł:  Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam

Nigdy nie ma właściwego momentu aby zacząć coś co pochłonie i czas i pieniądze a efekt będzie, może będzie, jaki?
Tak czy siak, mądrze czy nie - stało się, wkurzony brakiem ruchu w interesie kupiłem turbosprężarkę. A jak już jest to będę i śrubę dokręcać i rury rżnąć.
Turbina: chinolska, kupiłem od gościa co ma dobre opinie o swoim towarze (K64). Do tego doszedł W-G 60 mm bo przy niskim (na początek) ciśnieniu doładowania zawór musi mieć możliwość solidnego upustu spalin.
Parametry "suszarki" GT35-30 z dość ciasną (małe AR) muszą wydechową.
"łozyska: jorurnal b. - 360 . chlodzenie olej, strona zimna: AR/ 70, strona goraca: AR/ 63 ,wymiary wirników: przód (ssanie 61/83), tyl (wirnik spalin): 57/64,4 mm wydech wylot: 58mm, dolot: na 63mm
"
Barany: inox 42 mm. Rura wydechowa od turbo do świata: inox 90 mm. Tłumiki wyspawam sam bo chcę mieć cicho. Nie będzie przelotu - ostatni tłumik chcę zrobić 3 komorowy.

IC powietrze - woda z 400CDI leżący na silniku - muszę zastanowić się i przespawać króćce wodne aby go dać radę odpowietrzyć i właściwie chłodzić. Chłodnice IC w nadkolach z elektrycznymi wentylatorami.

Paliwo - MSQ 3 już jest wtryski z saaba 400cm3/min przy 4 atm na listwie z 104.

To tyle na dziś, jak zrobię przegląd - bo zaraz mija - stawiam na kołki i demontuję wydech.
Martwi mnie sprawa IC, teraz to w zasadzie największy problem. Nie ma lekko, nie chcę dziur w zderzakach. A może na początek kupię zderzak ze szrotu i mu wrąbię IC powietrze-powietrze jak u jakiegoś japońca na sterydach.

Załączniki:
Komentarz: GT35-30 i WG 60mm
turbo1.jpg
turbo1.jpg [ 198.13 KiB | Przejrzano 4195 razy ]

Autor:  Wojtek [ wt cze 30, 2015 6:30 am ]
Tytuł:  Re: Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam

Trzymam kciuki :) ja bym jednak kombinował jak schować IC przed oczami postronnych :)

Autor:  mark2222 [ wt cze 30, 2015 7:44 am ]
Tytuł:  Re: Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam

Zapowiada się dobrze [palacz]
ukaniu pisze:
Nigdy nie ma właściwego momentu aby zacząć coś co pochłonie i czas i pieniądze a efekt będzie, może będzie, jaki?

banan na twarzy będzie ;)
ukaniu pisze:
IC powietrze - woda z 400CDI leżący na silniku

a zwykły powietrze- powietrze coś jak ten:
http://fmic.pl/uniwersalne/197-intercoo ... x65mm.html
i pod belke zderzaka wepchać??

Autor:  ukaniu [ wt cze 30, 2015 9:18 am ]
Tytuł:  Re: Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam

mark2222 pisze:
a zwykły powietrze- powietrze coś jak ten:
http://fmic.pl/uniwersalne/197-intercoo ... x65mm.html
i pod belke zderzaka wepchać??


Być może tak będzie ale raczej przejściowo, na jakimś szrotowym zderzaku. W 201 z M103 nie ma zbyt wiele miejsca, to jest mocno upakowany samochód, trudno prowadzić rury, trzeba by wyciąć wszystko pod odbojnikiem zderzaka. IC p.-p. to najprostsze układowo rozwiązanie, najmniej awaryjne i najlżejsze. Tylko brzydkie jak cholera.
Ja jak kol. Wojtek nie chcę zewnętrznych zmian. No może nowy lakier na koniec :-)

Autor:  Wit [ wt cze 30, 2015 10:30 am ]
Tytuł:  Re: Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam

Mam taki sam silnik i nie mam pojęcia jak to tam wszystko upchasz. Ale trzymam kciuki [zlosnikok] Jaką moc planujesz osiągnąć? Skrzynia i tylny most wytrzyma? A półośki? Zegary będą nowe? Heh nazbiera się tego nazbiera... :P

Autor:  ukaniu [ śr lip 01, 2015 11:28 am ]
Tytuł:  Re: Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam

Wit pisze:
Mam taki sam silnik i nie mam pojęcia jak to tam wszystko upchasz. Ale trzymam kciuki [zlosnikok]


Jak ja bym miał 126 gdzie pod maską można wydać przyjęcie to był bym szczęśliwy! Aż się prosi aby je lekko zabudować...
[zlosnikok]

Wit pisze:
Jaką moc planujesz osiągnąć? Skrzynia i tylny most wytrzyma? A półośki? Zegary będą nowe? Heh nazbiera się tego nazbiera... :P


Ty masz skrzynie 722.3 z tego co piszą zdrowa przenosi 400-500 KM bez zająknięcia... 2x tyle niutonów ile mają silniki.
Ja mam .4 ona nie jest tak mocarna, na początek zostaje aż się zmieli bo roboty było by za dużo. Na końcu albo wymienię na .3 ale korci mnie elektroniczna .6 i amatorski sterownik pozwalający na dowolne zmiany biegów, dowolne charakterystyki, zwykły lewar ale bez sprzęgła, ma blokadę konwertera, wyższą "stall-speed" ... cudo!
Most mam 185 on powinien wytrzymać, Twój też wytrzyma ;-) A jak się zmieli to dostanie największą główkę z 129 i wał z 4 uszami do przegubów.
Półosie już kiedyś kupiłem nówki z jakiegoś 16V są grubsze jak w 2,6 i 250D - dadzą radę.
Zegary zostają, przy wymianie na .6 potrzeba było by przejść na elektroniczny licznik.

Autor:  jakub_gozdzik [ śr lip 01, 2015 8:04 pm ]
Tytuł:  Re: Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam

sterownik do .6 brałbyś od PCS? Ja chciałem takowy zakupić żeby zamontować .6 w moim v12 ale jakoś nikt nie chciał mnie wesprzeć...

Autor:  Wit [ pt lip 03, 2015 9:57 am ]
Tytuł:  Re: Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam

ukaniu pisze:
Jak ja bym miał 126 gdzie pod maską można wydać przyjęcie to był bym szczęśliwy! Aż się prosi aby je lekko zabudować...[zlosnikok]

O kusisz, kusisz [zlosnik] Ale poczekam na sprawdzone rozwiązania czyli jak skończysz i wszystko będzie działało [zlosnikok]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lip 05, 2015 5:33 pm ]
Tytuł:  Re: Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam

https://www.youtube.com/watch?v=roh1s774-9E
Ukaniu a czerpiesz jakąs inspiracje od tego niezbyt normalnego pana? Wiadomo ze jak to Ruski -normalny nie jest ,ale wyniki i to co on wyprawia tymi swoimi 124 to jednak robi wrażenie.Silniki mercedesa z tamtych lat są niezniszczalne.

Autor:  ukaniu [ pn lip 06, 2015 12:28 am ]
Tytuł:  Re: Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam

[strzalka] Kuba, apropos skrzyni .6 to ja w zimę zacząłem maglować jak ona działa i jeszcze nie wiem jaki sterownik do niej - w razie gdyby - trafi. Mega shift? im bardziej otwarty soft tym lepiej, elektronikę to sobie dam doszlifuje.

[strzalka] Wit - niestety w sprawie turbo to moim zdaniem nie ma sprawdzonych rozwiązań, wszystko to rzeźba i beczka prochu w silniku. [jezyk5] Tylko że strasznie przyjemne efekty podobno są...

[strzalka] MERCEDES 4 EVER - Od niego się u mnie w głowie wszystko zaczęło! Cały Megasquirt, turbo... Z 6 czy 7 lat temu (jak ten czas leci) trafiłem na film gdzie pokazywał jakąś instalację. Roman to mój guru! [oczko] czytam sobie wątki w których się udziela jako Pumpish.

Wczoraj wywaliłem cały wydech, dziś przymierzałem jak by spawać barany i rure za turbo.
No jest to wyzwanie, oj jest. Trzeba przed spawaniem to wszystko poskładać na żywym organizmie bo inaczej to bez doktoratu z CAD 3D praktycznie niewykonalne by się zmieściło. Da się (wierzę), zmieści się (musi) ale... Jutro wystrugam z poliuretanu model turbiny, manewrowanie 10 kg klocem jest trudne. Problematyczne są ostatnie cylindry koło grodzi i rura odprowadzająca wraz z w-g.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn lip 06, 2015 3:13 pm ]
Tytuł:  Re: Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam

No Roman jest niezły.Co prawda jego styl bycia jest "Rosyjski" ale jego praca robi wrażenie.1000KM w W124 jak widac na filmiku kładzie na łopatki E63 czy Ferrari....Wiesz cos wiecej o nim ? gdzie on urzęduje? wygłupia sie sam dla siebie czy robi dla ludzi?

Autor:  voytas [ pn lip 06, 2015 3:20 pm ]
Tytuł:  Re: Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam

http://turbobandit.com/

Z tego co się orientuję to robi dla ludzi oraz sprzedaje gotowe komponenty.
http://turbobandit.com/en/mercedes-tuni ... m103-m104/

Autor:  ukaniu [ pn lip 06, 2015 11:27 pm ]
Tytuł:  Re: Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam

Ja jak Gaudi robię najpierw model [oczko]

Duże rury świetnie się klei taśmą pakową, mnijesze rury doskonale się łączy opaskami zaciskowymi wyklejonymi od wewnątrz izolacją, kolana do kolektora przymocowałem opaskami zaciskowymi wiercąc jedną dziurkę.
Model spreżarki :lol: wykonałem z poliuretanu traktując go brzeszczotem.

Wracając do Romana ja pamiętam jak ta strona miała charakter takiej mocnej rzeźby a potem to już lawina aż pojawiły się turbo z ich logo i inne cuda. Bardzo dobrze żyje się z zabawek dla dużych chłopców i oni to chyba zrozumieli.

Załączniki:
model1.jpg
model1.jpg [ 41.62 KiB | Przejrzano 3848 razy ]
model_turbo.jpg
model_turbo.jpg [ 88.44 KiB | Przejrzano 3848 razy ]

Autor:  Soltysrsz [ śr lip 08, 2015 2:32 pm ]
Tytuł:  Re: Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam

wow pięknie, powiedz mi jak robisz kolektor to specyficznie go wyliczasz ?? Bo w przyszłości chciał bym wyspawać kolektor pod siakiegoś holseta na twinscrollu. Co do skrzyni to znalazłem inną opcję sterowania tą skrzynją :
Gościu o niku olefejer stworzył swój kontroler :

https://www.youtube.com/watch?v=aBVhhyFkYG8
http://www.superturbodiesel.com/std/sho ... p?tid=3701

z tego co się doczytałem to goście jeszcze robią szczep skrzyni bmw i merca, a dokładnie obcinają dzwon ze skrzyni mercedesa i wspawują go do skrzyni bmw ( jeśli chodzi o skrzynie manualne).
Nad takim rozwiązaniem się zastanawiam, bo nie wiem ile zniesie 717.450 ale to się okaże myślę w następnym miesiącu jak złoże cały samochód i ogarnę z mechanikiem całe zawieszenie, przeniesienie napędu jak i heble :)

Autor:  ukaniu [ czw lip 09, 2015 12:19 am ]
Tytuł:  Re: Turbo w W201 M103 - Powoli zaczynam

Kolektor w zasadzie spawam pod zastany porządek pod maską. Staram się zachować w miarę równe długości rur ale to niemożliwe w przypadku ostatniego cylindra tzn. zabawy aby minąć rurę odprowadzającą a do tego zmieścić zawór w-g. Tu nie ma za bardzo jak robić doktoratu w probówce.
Co się widzi to chłopy biorą zwykłe kolektory skrzynkowe adaptowane z 603 czy wspólne rury do wszystkich cylindrów i sobie chwalą ;-)
Skrzyni manualnej nie przewiduję to ślepa uliczka ;-)
Kontroler automatu dobrze jak ma otwarty soft abym mógł dokonać swoich modyfikacji ale co będzie i za ile zobaczymy jak zobaczymy ;-) Ten który pokazałeś chyba wygląda b. przyzwoicie ale nie doczytałem nic więcej.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/