MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Czy ktoś z forumowiczów ma silnik 102.963 (200 E) z gazem? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=6634 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | whitemagic [ pt cze 11, 2004 2:07 pm ] |
Tytuł: | Czy ktoś z forumowiczów ma silnik 102.963 (200 E) z gazem? |
Witam, Zastanawiam się nad założeniem LPG do mojej Merci, ze względu na koszty paliwa. Słyszałem, że wtrysk KE-Jetronic to trudna sprawa jeśli chodzi o założenie gazu. Jestem na etapie zbierania informacji. Znalazłem warsztat z dobrą opinią i referencjami, w którym twierdzą, że nie raz już montowali gaz w takim silniku jak mój i przy regularnych przeglądach nie ma żadnych problemów, ale wtrysku gazu niestety nie da się zamontować, tylko instalację z mikserem. Montują BRC. Czy ktoś z Was założył gaz do silnika 102.963? Jaką instalację? Jak się sprawuje? Czy to w ogóle ma sens? (antygazowników proszę o zachowanie umiaru ![]() Pozdrawiam wm |
Autor: | jarecki [ pt cze 11, 2004 2:16 pm ] |
Tytuł: | |
ja mam zalozony do tego silnika... wszystko jest OK. instalacja mieszana czyli nie jednego producenta chociaz dzisiaj wystarczy ze masz np 2 elementy lovato i juz firmują taką instalacje jako lovato wiec na to nie patrz. Jedyny problem jaki wystepuje po zalozeniu gazu to tego silnika to znaczne zmniejszenie mocy silnika na benzynie poprzez ograniczenie dolotu powietrza w obudowie filtra przez mikser. Ale na gazie jest wszystko OK. Tylko trrzeba sie liczyc z tym ze nawet na benzynce juz nie bedzie mial mocy "fabrycznej". A jesli chodzi o typ wtrysku to nie ma znaczenia gdyz gaz jest podawany wraz z powietrzem i caly uklad wtrysku w tym przypadku nie pracuje |
Autor: | whitemagic [ pt cze 11, 2004 7:01 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za odpowiedź. Spodziewam się utraty mocy - coś za coś. A miałeś jakieś problemy ze "strzałami"? Jeśli tak, to czy było to b. dotkliwe? Pozdr wm |
Autor: | jarecki [ pt cze 11, 2004 9:48 pm ] |
Tytuł: | |
problemy byly tylko na poczatku jak byl gaz zle wyregulowany... odbylo sie na zasadzie jednego strzalu i holowania bo spadl jakis króciec spod filtra i łapał "lewe" powietrze i nie mial sily nawet odpalic... kwestia tylko wyregulowania... A ta sytuacja miala mijsce jak byl za mocno "zduszony" gaz czyt. na jak najbardziej ekonomiczny... nie mogl rozpedzic sie wiecej jak 80km/h a jak mu dusilem to wystrzelil hehe... wystarczylo odtlumic troche wiecej gaziku i szedl jak ta lala ![]() |
Autor: | jarecki [ pt cze 11, 2004 9:50 pm ] |
Tytuł: | |
tak ze bez obaw!!!! zakladaj i ani sie nie zastanawiaj... 10l gazu w trasie i okolo 12-14l gazu w miescie w zaleznosci od ciezkosci buta... a liczby sobie policz i rachunek prosty ![]() |
Autor: | Marcino [ pt cze 11, 2004 11:09 pm ] |
Tytuł: | |
Podzielam opinie Jareckiego ![]() ![]() ![]() Pozdrwiam |
Autor: | whitemagic [ pn cze 28, 2004 5:13 pm ] |
Tytuł: | No to już mam gaz |
Po wielkich bólach egzystencjalnych... w sobotę zainstalowałem gaz BRC. Jak na razie nie ma żadnych problemów. Wczoraj już pojechałem w trasę ok. 400km i wszystko w porządeczku. Tylko, że spalił ok 12l/100km - przy dosyć szybkiej i dynamicznej jeździe - 140km/h, szybkie wyprzedzanie. Jak Wam się widzi to spalanie? Nie za duże? Bo mi się wydaje trochę przyduże - benzyny palił ok. 9l Mam się udać na regulację po przejechaniu ok. 1000km - zobaczymy, co spec powie... Za to mam problem z silnikiem/zapłonem, ale to jest nie związane z instalacją LPG, bo już miałem wcześniej. Otworzę nowy wątek. Dzięki za wcześniejsze info. Przyczyniło się do mojej decyzji o założeniu lpg. pozdrawiam |
Autor: | Antoni Janikowski [ wt cze 29, 2004 2:01 pm ] |
Tytuł: | |
Wiesz mój palił 12l benzyny po mieście a gazu pali 14,5l.Ale jakoś i tak taniej wychodzi.Nie ma co się martwić! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |