MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W124] Uklad kierowniczy
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=64570
Strona 1 z 2

Autor:  TReneR [ ndz cze 29, 2014 8:45 pm ]
Tytuł:  [W124] Uklad kierowniczy

Ostatniej zimy zauważyłem, ze auto zaczęło się prowadzić dosyć nerwowo przy większych prędkościach (na autostradzie). Przy bocznych podmuchach trzeba dosyć mocno kontrować, ciężko utrzymać kierunek jazdy.
Znachor (mechanik) nie znalazł podobno żadnych luzów w okładzie kierowniczym. Jedynie co autu dolegało to luz w łożysku tylnej piasty. Niestety nie miałem jeszcze okazji przejażdżki po tej naprawie, nie wiem czy jest poprawa.
Mi się jednak wydaje, ze coś jest nie tak z układem kierowniczym. Zauważyłem w zimie, ze przy jeździe na wprost kierownica jest lekko przekrzywiona na prawo. Stawiam na luzy na wsporniku drążków(?). Czy na coś jeszcze zwrocie szczególna uwagę?

Autor:  bary123ce [ pn cze 30, 2014 1:16 am ]
Tytuł:  Re: [W124] Uklad kierowniczy

amortyzator skrętu

Autor:  TReneR [ pn cze 30, 2014 12:24 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] Uklad kierowniczy

Wymieniony jakiś czas temu, ale sprawdzę.

Autor:  Omen [ śr lip 02, 2014 1:20 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] Uklad kierowniczy

Luz w przekładni ?

Autor:  ukaniu [ czw lip 03, 2014 1:14 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] Uklad kierowniczy

Takie objawy może też dawać luz w tylnym zawieszeniu. Tuleje pływające, poduszki ławy itd.

Autor:  TReneR [ czw lip 03, 2014 5:21 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] Uklad kierowniczy

ukaniu pisze:
Takie objawy może też dawać luz w tylnym zawieszeniu. Tuleje pływające, poduszki ławy itd.


Mam nadzieje, ze to było to, bo luz na łożysku tylnego kola był już spory, ale z drugiej strony przekrzywiona kierownica?

Luzu na przekładni kierowniczej wg mechanika nie ma (w normie). Oczywiście sam tez to zweryfikuje.

Autor:  Jawu [ wt lip 08, 2014 12:42 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] Uklad kierowniczy

Przekrzywiona kierownica - proponuję sprawdzić geometrię. Sama nie mogła się przestawić.

Autor:  TReneR [ wt lip 08, 2014 4:40 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] Uklad kierowniczy

To na pewno zrobię, ale geometria tez się sama nie przestawiła?!

Autor:  Jawu [ śr lip 09, 2014 2:28 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] Uklad kierowniczy

Ja widzę tylko jedną możliwość : uderzenie kołem w coś ( krawężnik, kamień ), skrzywienie drążka. Gdyby to była sprawa luzu na końcówkach drążków, to następowało by to w sposób płynny, wolno, a jak stało się nagle, to musiało zaistnieć zjawisko nagłe. Aha, kierownica na pewno nie jest przekręcona, tylko masz ją tak skręconą, żeby samochód jechał prosto, bo ściąga na jedną stronę.

Autor:  TReneR [ czw lip 10, 2014 10:13 am ]
Tytuł:  Re: [W124] Uklad kierowniczy

Czy nagle to nie wiem, bo w sierpniu było OK a już w grudniu kierownica była przekrzywiona. Nikt się nie przyznał do najechania na krawężnik :evil:
Ale pewnie jest to dobry trop [zlosnikz]

Autor:  TReneR [ czw lip 10, 2014 10:14 am ]
Tytuł:  Re: [W124] Uklad kierowniczy

Jawu pisze:
Aha, kierownica na pewno nie jest przekręcona, tylko masz ją tak skręconą, żeby samochód jechał prosto, bo ściąga na jedną stronę.


Wydawało mi się, ze to jest oczywista oczywistość ;)

Autor:  Jawu [ czw lip 10, 2014 12:11 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] Uklad kierowniczy

Przepytaj osobę, która się "opiekowała" samochodem podczas Twojej nieobecności - co się wtedy wydarzyło. Od zwykłego najechania na krawężnik tak się nie dzieje. To musiało być uderzenie z impetem i auto zaczęlo ściągać, a jadący nie mógł tego nie zauważyc.

Autor:  ukaniu [ czw lip 10, 2014 4:04 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] Uklad kierowniczy

Ja ma jeden komplet opon na których auto ciągnie do rowu jak osioł za marchewką.
Dokańczam je na dojazdy do PKP.
Z wierzchu nic nie widać są równe nie wibrują. Jak zakładam zimówki to przechodzi - więc to na 120% wina opon.

Autor:  TReneR [ czw gru 25, 2014 11:42 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] Uklad kierowniczy

Przejrzałem układ kierowniczy - mechanik miał racje; zero luzów, wszystko tak jak ma być. Amortyzator skrętu sprawny. Na letnich i na zimowych oponach odczucia podobne. Pozostała jeszcze geometria do sprawdzenia - może faktycznie było spotkanie z dziura lub krawężnikiem.

PS przy okazji zapytam - gdzie można dostać gumowe odpływy/korki progów (te ca są na samym początku progu)? Obrazek

Autor:  martinbbor [ śr sty 14, 2015 2:53 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] Uklad kierowniczy

ukaniu pisze:
Ja ma jeden komplet opon na których auto ciągnie do rowu jak osioł za marchewką.
Dokańczam je na dojazdy do PKP.
Z wierzchu nic nie widać są równe nie wibrują. Jak zakładam zimówki to przechodzi - więc to na 120% wina opon.


Tak jak kolega wyżej mówi - to mogą być po prostu opony. Jeśli posiadasz oponki symetryczne można w łatwy sposób to sprawdzić. Zamień lewe koło z prawym z przodu i sam oceń czy efekt się zmienił. Jeśli tak, będziesz miał winnego :) drążki, przekładnia.. To później bym sprawdzał. Najlepiej zacząć od najprostszych rzeczy - zwykle pod latarnią najciemniej ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/