MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W124] M102 ustawienie rozrzadu
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=62490
Strona 1 z 2

Autor:  TReneR [ ndz lip 14, 2013 7:45 pm ]
Tytuł:  [W124] M102 ustawienie rozrzadu

Chyba mi przeskoczył łańcuch... potrzebuje potwierdzenia;
Jeżeli ustawie znaki na kole pasowym walu na T to znak na walku jest trochę ponad krawędzią głowicy (jak rozumiem ma się pokryć z ta krawędzią). Jak znowu ustawie znak na walku tak, żeby pokrywał się z krawędzią głowicy, na kole pasowym znacznik jest jakieś 1.5 kreski z lewej strony T.
Łańcuch był wymieniany (może z 30tys temu) - nie wierze, żeby się aż tak rozciągnął??

Rys poglądowy
Obrazek

Jeszcze pytanie odnosnie ustawienia rozdzielacza zapłonu - jakie jest nominalne wyprzedzenie zapłonu? Na jakim znaku na kole pasowym palec rozdzielacza powinien być na przeciw elektrody pierwszego cylindra? Teraz jak kolo pasowe jest na T to srodek palca jest na znaku na aparacie (chyba dobrze?)

Autor:  trocin [ ndz lip 14, 2013 11:32 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 ustawienie rozrzadu

Wymiana lancucha w M102 ? :o Po co ?

Autor:  TReneR [ ndz lip 14, 2013 11:41 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 ustawienie rozrzadu

Juz raz mi pękł łańcuch w M102 - wiec wiem po co.

Autor:  voytas [ pn lip 15, 2013 9:51 am ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 ustawienie rozrzadu

trocin pisze:
Wymiana lancucha w M102 ? Po co ?

Jak jest pojedynczy to się wyciąga i potrafi sobie pęknąć - po to...

TReneR pisze:
Juz raz mi pękł łańcuch w M102 - wiec wiem po co.

No właśnie...

TReneR pisze:
Chyba mi przeskoczył łańcuch... potrzebuje potwierdzenia;

Robiłeś test wkrętakiem w gnieździe pierwszej świecy? Powinieneś na spokojnie wyczuć GMP i wtedy możesz sprawdzić czy znacznik na wałku pokrywa się ze znacznikiem na podporze wałka...

Może faktycznie się wyciągnął?
Pytanie zaczepne: co Cię skłoniło do tego by się zainteresować tym łańcuchem? Silnik nie pracuje czy co?

Autor:  TReneR [ pn lip 15, 2013 11:39 am ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 ustawienie rozrzadu

Tak, robiłem test wkrętakiem - zgadza się z opisem na kole pasowym.
Silnik zaczął niedomagać (z miesiąca na miesiąc było coraz gorzej z kultura pracy), po rozgrzaniu teraz juz ciężko odpalić i chodzi bardzo nierówno. Zapłon i zasilanie paliwem jest OK. Sprężanie OK. Został do sprawdzenia rozrząd - no i łańcuch mimo młodego wieku wygląda na rozciągnięty :-( Wymieniał go jeszcze poprzedni właściciel i może wstawił jakieś badziewie??

PS Łańcuch IWIS a - jakieś opinie? Bo nie wiem czy brać SWAGa czy IWISa?

Autor:  ukaniu [ pn lip 15, 2013 12:06 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 ustawienie rozrzadu

Ja fabrycznie miałem IWISy.
Jak po wymianie łańcucha będzie nadal kiepsko z kątami to jest szansa, że po planowaniu głowica siedzi niżej. Wtedy trzeba kombinować z nowymi dziurami na kole zębatym. Pierwsze 103/2 miały fajne możliwości regulacji (kilka dziur fabrycznie) a później już nie.

Autor:  voytas [ pn lip 15, 2013 2:15 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 ustawienie rozrzadu

Czy w M102 nie jest tak jak w przypadku M110 że koła zebate na wałkach można obracać o jakiś tam minimalny kąt właśnie po to by zniwelować efekt splanowanej głowicy?
W M110 są koła zębate mocowane są na wałkach za pomocą takich małych metalowych klinów które występują w kilku wariantach i dzięki nim można zamocować koło w różnych położeniach.

Jak to się robi w M110:
http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... iming.html

Klucz do sukcesu to "offset woodruff key" (nie umiem tego przetłumaczyć).

EDIT:
Poszperałem i znalazłem serwisówkę do M102 a w niej numery części odpowiednich klinów ("woodruff key"):
http://media0.webgarden.name/files/medi ... l/M102.pdf

Autor:  ukaniu [ pn lip 15, 2013 4:41 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 ustawienie rozrzadu

Widać pomyliłem, że 102 i 103 mają tak samo

Autor:  TReneR [ czw lip 18, 2013 3:46 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 ustawienie rozrzadu

Kupiłem łańcuch i napinacz SWAGa... znaczy się na pudelku łańcucha SWAG nakleił swoja nalepkę ale pudełko i łańcuch są IWISa :-)
Łańcuch zmieniony, znaki ustawiłem bez problemu, silnik zagadał, chodzi równiutko, ładnie odpala.

PS zauważyłem, ze poprzednik rozklepał lekko nity na łączniku - wydawało mi się , ze wystarczy tylko wcisnąć mostek (jest bardzo ciasne pasowanie)?

Autor:  ukaniu [ czw lip 18, 2013 10:25 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 ustawienie rozrzadu

Musisz zaciąć lekko przecinakiem albo choć zaklepać młotkiem inaczej wypadnie.
Fabrycznie do tego jest taka praska ze śrubą.

Autor:  TReneR [ czw lip 18, 2013 10:57 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 ustawienie rozrzadu

OK - Stuknę małym przecinakiem parę razy.
Jeszcze jedno pytanie - śruba kola zębatego walka ma gwint lewy czy prawy?

Autor:  voytas [ pt lip 19, 2013 9:57 am ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 ustawienie rozrzadu

Nie wiem jak w M102, ale w M110 z tego co pamiętam to prawy.

BTW
Przeszedłeś przez serwisówkę do której link dałem pare postów wyżej?

Autor:  TReneR [ ndz lip 21, 2013 11:37 am ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 ustawienie rozrzadu

Niestety ani w tym pedofilu ani w książce która mam nie napisali jaka jest śruba. Pisza tylko, zęby ja odkręcić ale już w która stronę to nie. Na zdrowy rozum, jak by była z lewym gwintem to by chyba napisali?

Autor:  voytas [ pn lip 22, 2013 9:24 am ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 ustawienie rozrzadu

TReneR pisze:
Na zdrowy rozum, jak by była z lewym gwintem to by chyba napisali?

Zgadza się. Te angielskojęzyczne serwisówki są dla USA, a tam wszystko trzeba napisać na wszelki wypadek :)

Autor:  Wojtyla [ wt sie 06, 2013 7:32 am ]
Tytuł:  Re: [W124] M102 ustawienie rozrzadu

Witam,
nacięcie na aparacie zapłonowym z osią symetrii palca - 1 gar,
kąt wyprzedzenia zapłonu 13 +/- 3
kręcenie aparatem nic nie daje, przestawienie regulatora z rezystorami dopiero przyśpiesza lub opóźnia zapłon
pozdro

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/