MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 10, 2013 12:51 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 18, 2010 4:17 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Szczecin
Witam
Mam problem z moim W124 coupe. Auto dużo pali (ok. 16 litrów w mieście przy normalnej jeździe), traci moc (nie przyspiesza źle ale 2.3 powinno iść trochę lepiej, czasem przy mocniejszym przyspieszaniu czuć bardzo delikatne szarpanie), niekiedy zaraz po odpaleniu przyspiesza normalnie ale po przejechaniu kilkuset metrów traci moc. Z wydechu czuć zapach niedopalonych spalin, oraz wolne obroty czasami lekko falują i delikatnie trzęsie budą. Mierzyłem wypełnienie i na zapłonie wyszło 70%, a na odpalonym 50% czyli chyba ok. Próbowałem odczytać błędy diodą ale na wyłączonym silniku dioda świeci się cały czas po wpięciu się do złącza 3 lub 5 i do + (nie podłączając trzeciego przewodu do masy). Na odpalonym w 3 pinie jest tak samo, natomiast w pinie 5 jest jedno mignięcie. Mam rozumieć, że jest ok i nie ma błędów? Silnik na pewno dostaje lewe powietrze, bo po zatkaniu szmatą wlotu na filtrze powietrza silnik dalej chodzi praktycznie tak samo jak przed zatkaniem. Czy lewe powietrze może dawać w/w objawy? Jeśli nie to co to może być innego?

Pozdrawiam

_________________
C124 m102
W202 m104
W201 m102

EX: W201 2.3E, W201 2.0 D


Na górę
Post: czw lip 11, 2013 12:09 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 18, 2010 4:17 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Szczecin
Dzisiaj zauważyłem że auto traci moc po nagrzaniu powyżej 50 C. Poza tym zmierzyłem napięcie na potencjometrze klapy spiętrzającej i wyszło 0,04 V. Jak ją wciskam to napięcie rośnie i przy maksymalnie wciśniętej jest ok. 4,5 V

_________________
C124 m102
W202 m104
W201 m102

EX: W201 2.3E, W201 2.0 D


Na górę
Post: czw lip 11, 2013 10:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ile parchatych KE tyle problemów. Nie ma wróżki co poda rozwiązanie, musisz sam badać od stanu wtrysków poprzez wydatki rozdzielacza aż do elektronicznego strojenia. Jak umiesz analizować dane to w tym wątku jest suma sumarum więcej info niż potrzeba do naprawy i zestrojenia do stanu poprawnego.
viewtopic.php?f=25&t=34349

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl