MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 04, 2013 5:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Prosze o informacje jak prawidlowo powinien byc ustawiony rozrzad w m119, wiem ze na kole pasowym powinno by 45 stopni, w kolach zebatych na walkach otwory powinny sie zgrywac, ale w ktorym momencie tak powinno byc, gdy tlok w pierwszym cylindrze bedzie na samej górze?
Który to pierwszy cylinder w m119?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: pt sty 04, 2013 6:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Łap tutorial:

http://www.w124-zone.com/downloads/MB%2 ... 5-2230.pdf


Na górę
Post: pt sty 04, 2013 6:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Dzieki :)
A skrot TDC wiesz co oznacza?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: pt sty 04, 2013 7:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
TDC to o ile się nie mylę Top Dead Center czyli po naszemu "GMP" albo "ZZP" jak to starzy fachowcy mawiali ;)

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: pt sty 04, 2013 11:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Okazuje sie ze przy wymianie ASB przestawil się rozrząd, jest mozliwe aby przez krecenie silnika w druga strone przeskoczyl łancuch.
Ustawie go ponownie bez rozpinania łancucha?
Dziwna troche sytuacja.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: czw sty 24, 2013 10:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
butek22 pisze:
jest mozliwe aby przez krecenie silnika w druga strone przeskoczyl łancuch.

Raczej mało prawdopodobne.

Żeby go ustawić nie trzeba rozpinać łańcucha, wystarczy wykręcić napinacz i może pójdzie, a jak nie to jeszcze trzeba będzie jedno kółko łańcuchowe odkręcić.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
Post: sob sty 26, 2013 9:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
butek22 pisze:
Okazuje sie ze przy wymianie ASB przestawil się rozrząd, jest mozliwe aby przez krecenie silnika w druga strone przeskoczyl łancuch.

Jeżeli przeskoczył to znaczy, że dogorywa łańcuch i/lub napinacz.
Dobrze napięty i niewyciągnięty nie ma prawa przeskoczyć, choćbyś kręcił 5 lat.

Nie jest tajemnicą, że łańcuch w M119 wytrzymuje około 250kkm.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: pn cze 10, 2013 11:47 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 01, 2007 3:04 pm
Posty: 12
Jak przebiegla operacja ustawienia rozrzadu ?


Na górę
Post: pt lip 05, 2013 8:30 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 01, 2007 3:04 pm
Posty: 12
Witam
Wczoraj udalo nam sie zrzucic cala przednia obudowe rozrzadu, takze wszystko jest na wierzchu. Mam pare pytan:

1) Nie udalo sie zablokowac wszystkich walkow przy kole ustawionym na 45 z powodu rozciagnietego lancucha. Walki zblokowaly sie przy kole ustawionym na ok 38 stopni, czyli lancuch mial ok 7stopni wyciagniecia. Czy jezeli wal jest ustawiony teraz na 38 stopni to mozemy bezkolizyjnie krecic walkami ?

2)Czy jezeli nalozymy nowy lancuch na zblokowane walki, to rozrzad bedzie dalej przestawiony o te 7 stopni i trzeba go bedzie ustawiac krecac walkami przy zalozonym lancuchu ?

3)Czy da rade krecic walem bez zalozonego kola pasowego zeby ustawic 45 stopni po zalozeniu nowego lancucha ?

4)Czy wymienic tez lancuch pompy oleju, ewentualnie jak sprawdzic czy kwalifikuje sie do wymiany ?

5) CO jeszcze warto sprawdzic/wymienic w takim stanie ? Obie miski zdjete, przednia obudowa zdjeta.

Pozdrawiam


Na górę
Post: pn lip 08, 2013 8:42 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Jak masz wszystko na wierzchu to poprostu blokujesz wałki, wał ustawiasz na 45 stopni i zakładasz łancuch, wałem przecierz mozesz lekko obrocic bez założonego łancucha.
Ja u siebie dodatkowo wymieniłem zestaw zaworków w obudowie filtra oleju, nową gume w smoku, łancucha pompy olejowej nie ruszałem, nie ma raczej takiej potrzeby, no i wymieniłem mase rurek gumowych bo wszystkie praktycznie pękały przy demontażu.
Jak masz wszystko na wierzchu to zmien sobie simeringi na wale z przodu i tyłu.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl