MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kupno G
Post: pt wrz 23, 2011 2:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
witam,
kumpel takie cudo sobie upatrzył - co Wy na to?
Tylko szczerze poproszę [zlosnikz]

http://otomoto.pl/mercedes-benz-g-500-v8-310-km-klima-C19683062.html

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł: Re: Kupno G
Post: pt wrz 23, 2011 2:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 30, 2009 1:56 pm
Posty: 244
Lokalizacja: Katowice
Wskocz tu: http://gelenda.pl a tam już szpece wsio rozkminią 8)

_________________
R 107 450 SL '77
W 126 560 SEL '89 - ex
R 129 SL 500 '98 - ex
W 211 270 CDI '03
W 221 500 4Matic - ex
W 140 500 SE '95 - ex
W 126 560 SEC '87 - ex
W 126 560 SE '90 - ex
W 124 300 CE '90 - ex

...a pozdrówcie mi tam!


Na górę
 Tytuł: Re: Kupno G
Post: sob wrz 24, 2011 8:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Na gelenda.pl był chyba omawiany. Cena jest masakrycznie niska, a to podejrzane. Ładna 500-tka 463 pierwszej serii kosztuje 2x tyle. Z tego co pamiętam to 500-tki miały w standardzie lakierowane zderzaki. Przedni zderzak bez nakładek. Progi boczne z biedronki. Dość długo wisi to ogłoszenie, gdyby to auto było super to by już poszło ... ale jechać, opukać i dać nam znać co i jak.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł: Re: Kupno G
Post: sob paź 01, 2011 9:59 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
I co? Ogladaliscie ta Gele?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł: Re: Kupno G
Post: sob paź 01, 2011 10:52 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Kolega jest mocno zainteresowany nabyciem G, ale jak to wszystko poczytał to trochę mu przeszło. Dodatkowo w naszym rejonie sprzedawcy z Międzychodu nie mają najlepszych notowań, także chyba sobie odpuścił. Ale rozgląda się dalej..
Dzięki za porady !!!

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł: Re: Kupno G
Post: sob paź 01, 2011 11:47 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Z tymi autami nie jest latwo. W Niemczech czy Szwajcarii sa bardzo drogie. W USA byly dopiero chyba od 2003 roku oferowane, zatem najtanszy rynek odpada. G500 w USA zaczynaja sie od jakis 25k$. Innych nie bylo na tamtym rynku (poza G55AMG). W DE cena takiego diesla jak ma Sebian czy ja tez od 25kEUR, 500-tki zazwyczaj drozej. Jezeli 463 i ma byc taniej to proponuje poszukac 300GE. Silnik dobrze znany, a auta znacznie tansze niz G300TH czy G500.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł: Re: Kupno G
Post: czw maja 02, 2013 7:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Tema podnoszę, bo wrócił temat zakupu przez kolegę G.
Tym razem wyszukał coś takiego:
http://allegro.pl/mercedes-463-gd-zamiana-na-tanszy-i3195058306.html

Może ktoś coś powie ze zdjęć od razu, jak się uda, to w niedzielę che jechać go obejrzeć.
Aha, ponoć "problem z elektryką, nie działają blokady" ???

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł: Re: Kupno G
Post: czw maja 02, 2013 10:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Kibel. Do tych 113 koni będzie musiał dokupić byczy spinaker.
Te rzeczy co nie działają są droższe w naprawie od całego tego auta.
Za takie pieniądze nie kupi w miarę dobrego egzemplarza-minimum 50 parę tysięcy.
Mniej to tylko 460 z reguły zajechane i wolfy.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł: Re: Kupno G
Post: czw maja 02, 2013 11:22 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Kuba, co to znaczy "problemy z elektryka"? Niedzialajace blokady moga byc drobiazgiem, jak nie byly uzywane to wystarczy rozruszac. To nie problem. Ale jak rozwalone na debowo to mosty do wymiany, ale to sie praktycznie nie zdarza.
Ten silnik jest istotnie dosc slaby do tej ciezkiej budy, ale za to znany i bezawaryjny, zero elektroniki. W zasadzie jedyny sensowny, budzetowy diesel w 463. Ale z ta slaboscia, a zwlaszcza spinakerem, to bym nie przesadzal - najmocniejszy diesel w 460 mial wszak prawie 20KM mniej i daje rade. Na cwierc mili G i tak sie nie jezdzi ;)
Zderzak przedni nie ma nakladki z jednej strony, wnetrze zmeczone itp. Ale moze warto podjechac?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł: Re: Kupno G
Post: ndz maja 05, 2013 7:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Za twoją Maciek sugestią kumpel się wybrał i auto ma na podwórku !
Rama i blacha ok, bez rdzy i uszkodzeń, lakier wymaga polerki ale wygląda na oryginalny, silnik ładnie pracuje i wygląda. Zawieszenia tez ok. Po naciśnięciu guzików od blokad zapalają się z lewej strony, a powinny jeszcze chyba migać z prawej? Poza tym był automat, a jest manual, ale jak mam wybierać to już wolę zmianę w tą stronę niż odwrotnie :lol: Wnętrze wymaga trochę dopieszczenia. Koła też niczego sobie.
Kumpel zadowolony bardzo bo upiekł dwie pieczenie - ma auto na polowania, a że nabył G drogą zamiany, to pozbył się jeszcze busa i to bardzo korzystnie.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł: Re: Kupno G
Post: pn maja 06, 2013 8:47 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Przyciski blokad maja dwie kontrolki: zalaczenia i zadzialania. Po lewej jest kontrolka zalaczenia, zapala sie zaraz po nacisnieciu. Blokada zalaczy sie dopiero jak bedzie potrzebna, czyli na pewno nie na postoju. Niech zrobi test: wjedzie gdzies na miekkie, zapnie reduktor i uruchomi blokade, najpierw centralna. I niech ruszy tak aby kola stracily przyczepnosc. Dopiero wtedy blokada powinna zadzialac. Potem niech stopniowo dolacza pozostale, zaczynajac od tylnej, na przedniej konczac. Tylko niech pamieta: calosc na miekkim.
Jak sie nie zalacza, to do mechanika, na 99% zastane.

Ale zamiana ASB na manual... Trzeba to przejrzec czy skrzynia nie jest od plaskacza albo busa.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł: Re: Kupno G
Post: pn maja 06, 2013 10:04 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Blokady sprawdzi się w terenie, a co się tyczy skrzyni - rozumiem, że od osobówek i busów wyglądają tak samo jak od G, ale różnią się środkiem? Spróbujemy znaleźć numer na obudowie, może to coś powie.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł: Re: Kupno G
Post: pn maja 06, 2013 1:22 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
kubol pisze:
Blokady sprawdzi się w terenie, a co się tyczy skrzyni - rozumiem, że od osobówek i busów wyglądają tak samo jak od G, ale różnią się środkiem? Spróbujemy znaleźć numer na obudowie, może to coś powie.


Obudowy tez moga byc inne. Zobaczcie na numery. I sprawdzcie jak wspolpracuje z reduktorem. Reduktor w G jest synchronizowany, sprobujcie zapiac terenowe podczas jazdy - skrzynie na luz, wrzucic terenowe i skrzynie na bieg, ale odpowiednio wyzszy, bo bedzie zajebiste hamowanie silnikiem :)

Skrzynie koniecznie trzeba sprawdzic, bo jak ma inne przelozenia nic fabryczna do 300GD to moze zle wspolgrac z mostami. Auto bedzie za wolne, albo za malo momentu w terenie itp. Przelozenia sa w dziale technicznym na klubowej, 300GD jest uwzgledniona. Zaraz rzuce okiem czy mosty w automacie mialy takie same przelozenia co w manualu.

Edit:

tak jak myslalem, inne przelozenia mostow dla automata i manuala:

Getribe 5-Gang-Schaltgetriebe
Verfügbarkeit Serie
Schaltung Mittelschaltung
Kupplung Einscheiben-Trockenkupplung
Getriebeart Zahnrad-Wechselgetriebe
Symchronisierte Gänge I - V
Getriebe-Übersetzung I. 3,86; II. 2,18; III. 1,38; IV. 1,0; V. 0,80; R. 4,22
Achsantriebsübersetz. vorn/hinten 5,29; Verteilergetriebe: Strabe 1,05 / Gel„nde 2,16
Höchstgeschwindigkeit 141 km/h (Gel„nde 71 km/h)
Beschleunigung ==========
Bemerkung ==========
Kraftstoffverbrauch 10,9/16,0/14,7 l
nach Richtlinie 80/1268/EWG; Werte fr 90 km/h / 120 km/h / Stadtzyklus
* * *
Getribe 4-Gang-Automatikgetriebe
Verfügbarkeit auf Wunsch
Schaltung W„hlhebel in Wagenmitte
Kupplung hydraulischer Drehmomentwandler im Automatikgetriebe
Getriebeart Planetengetriebe
Symchronisierte Gänge ==========
Getriebe-Übersetzung I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59
Achsantriebsübersetz. vorn/hinten 4,11; Verteilergetriebe: Strabe 1,05 / Gel„nde 2,16
Höchstgeschwindigkeit 141 km/h (Gel„nde 72 km/h)
Beschleunigung ==========
Bemerkung ==========
Kraftstoffverbrauch 10,8/15,9/12,5 l
nach Richtlinie 80/1268/EWG; Werte fr 90 km/h / 120 km/h / Stadtzyklus

Szczerze powiem, ze wiedzac o wymianie skrzyni nigdy bym nie kupil tego auta.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł: Re: Kupno G
Post: pn maja 06, 2013 8:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Test współpracy z reduktorem wypadł ok, pełna synchronizacja. Na razie trzeba poregulować wodziki w kasetce, bo biegi słabo wchodzą, zwłaszcza 5. Jutro oględziny skrzyni.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł: Re: Kupno G
Post: wt maja 07, 2013 9:47 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
460 260 1801 717 420 00 001 370 spisane ze skrzyni

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl