MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 27, 2013 11:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Witam
Dzisiaj spotkała mnie przykra niespodzianka.
Wracałem ze sklepu (~5km) i przy dynamiczniejszym ruszaniu (aby ominąć stojący) autobus coś huknęło z tyłu, poszedł ciemny dym, samochód przestał jechać. Siłą rozpędu przejechałem 5m i udało mi się zaparkować na poboczu.
Silnik chodzi cichutko, nic nie wali, żadne kontrolki się nie świecą. Biegi można przełączać, jednak ani na R ani na D auto nie jedzie. Pod autem nieduży wyciek i delikatny ślad oleju począwszy od miejsca gdzie huknęło.
Auto świeżo (max 30 km) po wymianie oleju w ASB, filtra i uszczelki. Wymiana odbyła się w serwisie.

Kolega mnie sholował (~3km). Holowanie z prędkością 30 km/h na włączonym silniku. Dojechałem do garażu. Wbijam D- auto rusza. Wbijam R-auto rusza. Jednak nie odważyłem się przejechać więcej niż 2m.

Czy wymiana oleju w ASB może mieć wpływ na powyższe zachowanie samochodu?

Auto: S211, 2003r, ASB 5 biegowa, diesel 220CDI

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
Post: sob kwie 27, 2013 1:43 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Podobny objaw byl, gdy Tomkowi strzelil wezyk od turbo.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: sob kwie 27, 2013 2:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Dzieki za odpowiedź, jednak chyba to nie wężyk.
Wjechałem na kanał i na moje oko cieknie z łączenia lewej półosi.
W maluchu jak ściąłem półoś to chrobotało. A tu cisza. Poza tym auto wjechało do garażu o własnych siłach zupełnie normalnie.
W załączniku zdjęcia.
https://picasaweb.google.com/darekrosik ... ufMr87X8wE


Obrazek

Obrazek

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
Post: pn kwie 29, 2013 6:55 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Kolego a nie trzeba wrócić do tych co wymieniali olej morze coś nie tak z tą wymianą, czy to był zgrzyt czy tylko uderzenie ?


Na górę
Post: pn kwie 29, 2013 7:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Auto wstawilem do tych co wymieniali olej. Dojechalem tam na kolach. Na wszelki wypadek jechalem powoli. Najgorsze jest to ze serwisant jezdzil autem i wszystko dziala. Naped jest przenoszony prawidlowo. Gdyby nie wyciek, ktory zalaczylem na fotach to sam bym pomyslal, ze moze mi sie cos przysnilo.
Jutro maja go podlaczyc pod Star Diagnostik. Oby cos odczytali bo samo naprawienie wycieku nie usunie przyczyny.

Odnosnie dzwieku, po ktorym wszystko sie zadzialo to byl huk, cos jak glosny korek od szampana. Nie zgrzyt, nie dzwiek mielenia czegos.

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
Post: pn kwie 29, 2013 8:07 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
To morze trzeba sprawdzić olej w mechanizmie różnicowym oraz w dyferencjale tym bardziej że auto sie zatrzymało >>


Na górę
Post: pn kwie 29, 2013 8:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Nie wiem, to może głupio zabrzmi ale może po prostu półoś się ukręciła i ukręcona/urwana podczas holowania "zablokowała się" od strony dyferencjału i masz teraz po prostu jakby "napęd na jedno koło". Jak próbowałeś go na D i R gdy nie chciał jechać, to widziałeś może czy wał napędowy się kręcił, albo słyszałeś czy od strony tego wycieku coś szura albo chrobocze? I tak jeszcze całkiem paląc głupa to czy nie miałeś wrażenia, że auto jest jakby trochę szybsze na poszczególnych biegach teraz podczas jazdy do warsztatu..?

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: pn kwie 29, 2013 8:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Myslalem, ze sie polos ukrecila, ale nie bylo kompletnie zadnego niepokojacego dzwieku. Silnik odpalal normalnie, terkotal sobie po cichutku.
Do warsztatu jechalem muskajac tylko pedal gazu, wiec o spadku mocy nie jestem w stanie nic powiedziec.
Dziwi mnie fakt ze jak na D wcisne hebel i otworze drzwi to auto trabi na mnie i wszystko swieco sie na czerwowo. A jak strzela z hukiem, siejac poploch na przystanku i przestaje jechac, to nawet kontrolka sie nie zapalila.

Licze ze cos wyjdzie po podpieciu pod komputer.

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
Post: pn kwie 29, 2013 8:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Marian-m110 pisze:
To morze trzeba sprawdzić olej w mechanizmie różnicowym oraz w dyferencjale tym bardziej że auto sie zatrzymało >>


[totalszok] Mechanizm różnicowy i dyferencjał to to samo... tylny most akurat w tym przypadku...


DJ MAKU pisze:
Nie wiem, to może głupio zabrzmi ale może po prostu półoś się ukręciła i ukręcona/urwana podczas holowania "zablokowała się" od strony dyferencjału i masz teraz po prostu jakby "napęd na jedno koło".


Głupio zabrzmiało...
Jakby półoś się ukręciła napędu by nie było w ogóle, z tego prostego względu ze wlasnie mechanizm różnicowy powoduje ze kreci sie ta strona co ma "lżej"...

Jak macie tak doradzać to lepiej nic nie piszcie [zlosnikhihi]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pn kwie 29, 2013 8:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
trocin w większości przypadków pewnie tak by było.
Ale czasem ukręci się tak, że przy okazji się zablokuje totalnie i wtedy jak to Ty mówisz "lżej" ma ta strona która się nie ukręciła i auto jeszcze jakoś jeździ.

Mało przypadków jeszcze widziałeś dlatego myślisz że głupio gadam, ale czasem i tak bywa jak pisałem ;)

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: wt kwie 30, 2013 6:17 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Dwa razy ukręciłem półoś i napędu nie było ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: wt kwie 30, 2013 9:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Posty: 197
Lokalizacja: Poznań
Chyba że jest ASD to pojedzie ale będzie świecić na liczniku.

_________________
Suzuki Liana 1.6 '2004
[u]Mazda Premacy 2.0 DiTD '1999[/u]
124 300 TDTurbo '1991 - ex
Daihatsu Move L601 '1997 - ex
‘DEMON PRĘDKOŚCI’ W123’ 200D - ex


Na górę
Post: wt kwie 30, 2013 9:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Auto po podłączniu pod Star Diagnostic nie pokazało żadnego błędu.
Mechanik odesłał mnie do warsztatu od skrzyn automatycznych, aby oni poszukali przyczyny. Najgorsze ze wszystko działa jak należy, a za miesiąc jadę na urlop za granicę.

A czy na takie zachowanie nie mogła mieć wpływu wymiana oleju w ASB, która miała miejsce 20km wcześniej?
Może coś się zapowietrzyło przy wymianie w ASB, nie miało jak ujść i pierdyknęło?

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
Post: wt kwie 30, 2013 10:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Moze wysunął się trzpień planetarek i zablokował dyferencjał?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt kwie 30, 2013 11:06 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Trzpień wątpię bo on jest blokowany kołem talerzowym.
Jak poszedł ciemny dym to raczej z wydechu? chyba że zablokowało tylne koła ale to by kolega z pewnością zauważył?
Ten olej z wyjścia na półoś jakiś taki faktycznie świeży i za dużo go tam. Może warto wyjąć most i zdjąć dekiel?
Simering na wyjściu trzeba tak czy siak wymienić. Jak wszystko będzie ładnie to nie ruszać simeringu na ataku choć będzie na wierzchu. To tak czy siak trzeba moim zdaniem zdemontować i zobaczyć.
Wszystkie znane mi awarie mostów w ktrzych coś "stuknęło" kończyły sie śmiercią tego elementu i to spektakularną ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl