MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 13, 2013 9:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Witam

Jak w temacie mógłby mi ktoś rozszyfrować nr mostu R1263510308 i przełożenie ?

Szukałem w EPC ale tylko jest podobny numer od 380 SE z przełożeniem 2.47 (A 1263500803), ale chce aby ktoś to sprawdził może źle szukałem .

Pozdrawiam

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: śr mar 13, 2013 10:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
To jest numer dekla.

http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 45_/35_015

Element 107. I był
Cytuj:
FROM MODEL YEAR82




bo:

Cytuj:
The case part number is R1263510308
and the stamp on the gear box is 443594 2.24
I przełożenie by nagle było 2,24?

http://www.peachparts.com/shopforum/279261-post1.html

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: śr mar 13, 2013 11:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
kamikadze pisze:
Jak w temacie mógłby mi ktoś rozszyfrować nr mostu R1263510308 i przełożenie ?

Rozumiem, że to jakiś konkurs na wiedzę z zakresu, co to za część i do czego pasuje? Przełożenie jest zawsze wybite pod numerem seryjnym z tyłu na obudowie mostu.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Post: śr mar 13, 2013 12:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Nie nie jest to konkurs na najlepszego znawce MB czy coś w tym stylu, chodzi mi tylko o to jakie ten most ma przełożenie , gdyż gość który go sprzedaje nie może odczytać żadnych innych numerów poza tym jaki umieściłem.

Pytam po to aby nie kupić złego mostu , wiem tyle że to pierwsza seria .

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: śr mar 13, 2013 12:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
kamikadze pisze:
gość który go sprzedaje nie może odczytać żadnych innych numerów poza tym jaki umieściłem...

To taka nasza polska rzeczywistość. Każdy coś rozkręca i sprzedaje często nie potrafiąc nawet właściwie nazwać tego, co sprzedaje i posługując się przy tym Narodowym Cennikiem Wszystkiego, czyli Allegro. Uważam, że skoro sprzedawca nie potrafi odczytać właściwych numerów wybitych na moście to nie ma sensu go kupować. Oczywiście to Twój wybór, ale w tym momencie kupujesz most po numerze jednego z jego elementów obudowy. Każdy most ma wybity swój indywidualny numer i podane przełożenie chyba, że nasi już tam byli wcześniej z tzw. gumówką.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Post: śr mar 13, 2013 12:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Zgadzam sie z Tobą w 100% kolego Mirmur jeszcze zadzwonię zapytam , czy będzie uprzejmy zdjąć dekiel i odczytać przełożenie z przekładni różnicowej (z wieńca ) .

Jeżeli nie to niestety szukam dalej .

Z góry dzięki i pozdrawiam

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: śr mar 13, 2013 12:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak nie ma wybitego znacznikami na obudowie to jest to jakiś pasztet i niech on go lepiej nie otwiera ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr mar 13, 2013 12:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Dekla się nie zdejmuje do odczytania tych numerów. Są wybite na moście poniżej dekla patrząc od tyłu auta chyba na dole po prawej stronie. Zwykle do odczytu potrzebna jest szczotka druciana.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Post: śr mar 13, 2013 12:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Tak zgadza się kolego mirmur, tłumaczyłem mu przez tel , ale nic z tego , nie znalazł.

A takie pytanie jeszcze , nie chce otwierać nowego tematu mianowicie :

Wsadziłem OM603A(300D Turbo) z ASB do W123 wszystko jeździ i ma się dobrze , tylko teraz kwestia przełożenia mostu, mianowicie myślałem nad 2.47 od W126 380se I seria , lecz znalazłem też 2.24 od 500se też I seria i teraz pytanie czy ten od 500 se nie będzie za "długi " do OM603A z ASB .

P.S
Fabrycznie ten silnik w budzie W124 ma most o przełożeniu 2.65.

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: czw mar 14, 2013 9:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
kamikadze pisze:
.. myślałem nad 2.47 od W126 380se I seria.

Ja bym szukał przełożenia najbliższego do 2.65, więc 2.47 to chyba lepszy dobry wybór niż 2,24. Były też mosty 2.88, ale nie wiem czy mechanicznie pasują do tego modelu.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Ostatnio zmieniony czw mar 14, 2013 7:23 pm przez Mirmur, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw mar 14, 2013 6:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Tu masz foto gdzie powinien być wybity numer z przełożeniem mostu !
Załącznik:
most asd.jpg
most asd.jpg [ 32.98 KiB | Przejrzano 2200 razy ]

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw mar 14, 2013 9:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Dzięki za pomoc .

Temat do zamknięcia.

Pozdrawiam :)

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: pt mar 15, 2013 8:50 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Miedzy 2,47 a 2,65 w przypadku 300DT i w126 jest "ogromna" róznica. naprawde. Auto przy 2,65 'zyje". Na 2,47 jest w polowie niezywe. W 1-2 osoby jeszcze jakos jest ok, ale w 3 albo z bagazem trzeba deptac i mimo nizsych obr spala więcej. W123 jest lzejsze, wiec moze byc lepiej [zlosnikok]


Na górę
Post: pt mar 15, 2013 1:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Wiem właśnie , że W123 jest lżejsze także powinien sobie radzić , bo na owym moście 3.69 to jest moc :D ale na dłuższe trasy to jest katorga dla motoru bo przy 100km/h ma ok. 3000 obr./min. i spalanie od razu w górę , a chce zejść w okolice 2000 obr./min. zobaczymy jaki będzie rezultat .

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: pt mar 15, 2013 3:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
kamikadze pisze:
... zobaczymy jaki będzie rezultat .

Rezultat powinien być lepszy przy przełożeniu, które podałem wcześniej. Auto będzie trochę mniej zrywne, ale na trasie silnik będzie miał mniejsze obroty = oszczędność paliwa. Ten silnik jest elastyczny i ma duży moment obrotowy, więc nie powinieneś odczuwać, że to jakiś muł. 2000 obr/min jest przy moście 2.65 i przy prędkości 90km/h, więc chyba uzyskasz obroty w okolicach 2000 obr/min przy 100km/h.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl