MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzyni
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=61395
Strona 1 z 2

Autor:  Kubitus [ pn mar 11, 2013 11:59 am ]
Tytuł:  [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzyni

Witam,

wiem, nie powinienem zmieniać, ale zachciało mi się ....no i mam [smutne]
W moim w124 300TDT zmieniłem automat na manual....efektem ubocznym jest brak mocy.
Zidentyfikowałem już przyczynę - mianowicie elektrozawór odpowiedzialny za zwiększenie dawki paliwa w odpowiednim momencie nie otwiera się kiedy powinien.
Napięcie na nim jest, spięty na krótko powoduje zwiększenie dawki paliwa i silnik pracuje wyśmienicie....ale nie o to chodzi przecież.

2 Pytania:

1. Skąd przychodzi sygnał do tego elektrozaworu aby się otworzył ?
2. Poszukuję schematu elektrycznego do w124 300tdt (pewnie od sedana tez moze byc)

z góry dziękuję za pomoc

Autor:  krasuss młodszy [ pn mar 11, 2013 12:38 pm ]
Tytuł:  Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy

Gerri. Ale on się mało ujawnia ostatnio.

Autor:  Frytejro [ wt mar 12, 2013 8:19 am ]
Tytuł:  Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy

A pozbyłes sie ELR? On niema nic wspolnego z ASB, wiec i na manualu powinien działac..swoja droga ja jezdizlem z wypietym i nie bylo spadku mocy :-? albo o czym innym rozmawiamy..chociaz watpie, bo tylko ten element jest w pompie jest elektryczny..

Autor:  Kubitus [ wt mar 12, 2013 11:26 am ]
Tytuł:  Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy

Będę miał dziś foty tego urządzenia, podobno ten zawór znajduje się poza pompą, jest przykręcony gdzieś w komorze silnika.

Faktem jest że odpięcie od niego wtyczki powoduje dość drastyczny przyrost mocy. Pytanie czy spalanie też wzrasta ? :)

Autor:  Frytejro [ wt mar 12, 2013 11:36 am ]
Tytuł:  Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy

A moze Tobie chodzi o zawór na kolektorze.. cisneiniowo polaczony jest z pompą wtryskową i elektrycznie jest zasilany.. czekam na fory zatem,

PS jesli to ten na kolektorze to mam caly czas odpięty od prądu ;)

sterowanie ALDA : http://dieselgiant.com/mercedesaldaboostsystemservi.htm

Autor:  Kubitus [ wt mar 12, 2013 2:02 pm ]
Tytuł:  Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy

ALDA to inna historia, nie gmerałem przy niej jeszcze, ale pewnie przyjdzie czas (wtyczka od "ssania") przy pompie jest podpięta.

Oto fota zaworu:

Jak przekręcę stacyjkę w pozycję grzania świec, pojawia się napięcie zamykając zawór.

Obrazek

Załączniki:
zawor.jpg
zawor.jpg [ 39.65 KiB | Przejrzano 3203 razy ]

Autor:  Frytejro [ wt mar 12, 2013 2:28 pm ]
Tytuł:  Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy

E to ja wlasnie myslalem ze to jest zawór do ALDY, :D a wtyczka ssana to napewno jest ELR, nie ALDA. Tego zaworu nie posiadam. Mam jak w 2,5DT podpiete na krótko z pominieciem zaworu.

Autor:  Kubitus [ wt mar 12, 2013 3:49 pm ]
Tytuł:  Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy

Cytuj:
Mam jak w 2,5DT podpiete na krótko z pominieciem zaworu


I jak to wpływa na spalanie ? [hihi]

Autor:  Frytejro [ śr mar 13, 2013 7:30 am ]
Tytuł:  Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy

Ja mam ten motor w 126. W trasie licze 9 do 9,5 jak "szaleje", w miescie do 10 zimą (ale bardzo mało korków, raczej tylko swiatła). I nigdy mi nie brakło paliwa przy tych obliczeniach [zlosnikhihi] Z tarnowa do torunia na zlot wyszlo mi 9,28 przy jezdzie sredniej do 110 - dla mnie wynik [zlosnikok]

Autor:  Kubitus [ śr mar 13, 2013 1:01 pm ]
Tytuł:  Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy

Ok, odebrałem auto od mechanika.
Jak odepne moduł ELR to obroty spadają w okolice 450-500 i są zdecydowanie za niskie.

Jak odepnę wtyczkę z tego wyżej wspomnianego zaworu to samochód jeździ tak żwawo że aż miło W210 320CDI ma z nim problemy [zlosnikok]
Mimo wszystko wolał bym doprowadzić tą instalacje do należytego stanu, dlatego też będę wdzięczny za jakiekolwiek inne wskazówki mogące doprowadzić do naprawy tego ustrojstwa.

Autor:  Frytejro [ czw mar 14, 2013 8:55 am ]
Tytuł:  Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy

A masz schemat z sam naprawiam? jesli nie to taki posiadam moge podeslac Ci skan jak trzeba będzie [zlosnikok]

Autor:  WeebShut [ czw mar 14, 2013 10:14 am ]
Tytuł:  Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy

Kubitus pisze:
Jak odepnę wtyczkę z tego wyżej wspomnianego zaworu to samochód jeździ tak żwawo że aż miło W210 320CDI ma z nim problemy

Jeszcze napisz, że przez to przyspieszenie złamałeś fotel kierowcy jak Cię w niego wcisnęło [rollhehe]

Autor:  Mirmur [ sob mar 16, 2013 10:44 am ]
Tytuł:  Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy

Kubitus pisze:
W moim w124 300TDT zmieniłem automat na manual....efektem ubocznym jest brak mocy.

To dziwne, co piszesz, bo w tych autach skrzynia biegów nie ma żadnego elektrycznego powiązania z silnikiem za wyjątkiem blokady rozrusznika, świateł wstecznych i elektrozaworu kick-down. Wystarczy zaślepić wężyk podciśnienia sterujący modulatorem ASB i można śmigać.

Autor:  Kubitus [ czw mar 21, 2013 8:57 am ]
Tytuł:  Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy

Włeb-szuciku, ty jak zwykle byleś gdzieś w pobliżu i obserwowałeś :)
Fotel nawet nie połamany, ale,ale ...daleko nie masz, przyjedź, przejedź sie, oceń sam [clown]
W140 420 także nie ma szans [skromny] , ostatnio "mierzyłem się" z moim CL'em . 124 ruszyło dość ostro, kiedy miałem 50 km/h na liczniku (teren zabudowany - szybciej nie wolno !) to widziałem jak CL w dalszym ciągu stoi zaparkowany tam gdzie stał [hihi]
Śmiem twierdzić że nawet 500 Trocina z nowym rozrządem nie ma szans w takich warunkach [jezyk5]

Może chcesz coś powiedzieć na temat tego zaworu, czemu franca nie działa, a nie pierdzieć o gumie , szpachli i połamanych fotelach hmmm ? :)

@frytejro - chętnie przygarne schemat. "Sam naprawiam" jeszcze nie mam [hihi]

Autor:  WeebShut [ czw mar 21, 2013 10:04 pm ]
Tytuł:  Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy

Kubitus pisze:
Może chcesz coś powiedzieć na temat tego zaworu, czemu franca nie działa

Ale Ty serio nie wiesz czemu?? :o

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/