MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzyni https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=61395 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Kubitus [ pn mar 11, 2013 11:59 am ] |
Tytuł: | [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzyni |
Witam, wiem, nie powinienem zmieniać, ale zachciało mi się ....no i mam ![]() W moim w124 300TDT zmieniłem automat na manual....efektem ubocznym jest brak mocy. Zidentyfikowałem już przyczynę - mianowicie elektrozawór odpowiedzialny za zwiększenie dawki paliwa w odpowiednim momencie nie otwiera się kiedy powinien. Napięcie na nim jest, spięty na krótko powoduje zwiększenie dawki paliwa i silnik pracuje wyśmienicie....ale nie o to chodzi przecież. 2 Pytania: 1. Skąd przychodzi sygnał do tego elektrozaworu aby się otworzył ? 2. Poszukuję schematu elektrycznego do w124 300tdt (pewnie od sedana tez moze byc) z góry dziękuję za pomoc |
Autor: | krasuss młodszy [ pn mar 11, 2013 12:38 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy |
Gerri. Ale on się mało ujawnia ostatnio. |
Autor: | Frytejro [ wt mar 12, 2013 8:19 am ] |
Tytuł: | Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy |
A pozbyłes sie ELR? On niema nic wspolnego z ASB, wiec i na manualu powinien działac..swoja droga ja jezdizlem z wypietym i nie bylo spadku mocy ![]() |
Autor: | Kubitus [ wt mar 12, 2013 11:26 am ] |
Tytuł: | Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy |
Będę miał dziś foty tego urządzenia, podobno ten zawór znajduje się poza pompą, jest przykręcony gdzieś w komorze silnika. Faktem jest że odpięcie od niego wtyczki powoduje dość drastyczny przyrost mocy. Pytanie czy spalanie też wzrasta ? ![]() |
Autor: | Frytejro [ wt mar 12, 2013 11:36 am ] |
Tytuł: | Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy |
A moze Tobie chodzi o zawór na kolektorze.. cisneiniowo polaczony jest z pompą wtryskową i elektrycznie jest zasilany.. czekam na fory zatem, PS jesli to ten na kolektorze to mam caly czas odpięty od prądu ![]() sterowanie ALDA : http://dieselgiant.com/mercedesaldaboostsystemservi.htm |
Autor: | Frytejro [ wt mar 12, 2013 2:28 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy |
E to ja wlasnie myslalem ze to jest zawór do ALDY, |
Autor: | Kubitus [ wt mar 12, 2013 3:49 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy |
Cytuj: Mam jak w 2,5DT podpiete na krótko z pominieciem zaworu I jak to wpływa na spalanie ? ![]() |
Autor: | Frytejro [ śr mar 13, 2013 7:30 am ] |
Tytuł: | Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy |
Ja mam ten motor w 126. W trasie licze 9 do 9,5 jak "szaleje", w miescie do 10 zimą (ale bardzo mało korków, raczej tylko swiatła). I nigdy mi nie brakło paliwa przy tych obliczeniach ![]() ![]() |
Autor: | Kubitus [ śr mar 13, 2013 1:01 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy |
Ok, odebrałem auto od mechanika. Jak odepne moduł ELR to obroty spadają w okolice 450-500 i są zdecydowanie za niskie. Jak odepnę wtyczkę z tego wyżej wspomnianego zaworu to samochód jeździ tak żwawo że aż miło W210 320CDI ma z nim problemy ![]() Mimo wszystko wolał bym doprowadzić tą instalacje do należytego stanu, dlatego też będę wdzięczny za jakiekolwiek inne wskazówki mogące doprowadzić do naprawy tego ustrojstwa. |
Autor: | Frytejro [ czw mar 14, 2013 8:55 am ] |
Tytuł: | Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy |
A masz schemat z sam naprawiam? jesli nie to taki posiadam moge podeslac Ci skan jak trzeba będzie ![]() |
Autor: | WeebShut [ czw mar 14, 2013 10:14 am ] |
Tytuł: | Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy |
Kubitus pisze: Jak odepnę wtyczkę z tego wyżej wspomnianego zaworu to samochód jeździ tak żwawo że aż miło W210 320CDI ma z nim problemy Jeszcze napisz, że przez to przyspieszenie złamałeś fotel kierowcy jak Cię w niego wcisnęło ![]() |
Autor: | Mirmur [ sob mar 16, 2013 10:44 am ] |
Tytuł: | Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy |
Kubitus pisze: W moim w124 300TDT zmieniłem automat na manual....efektem ubocznym jest brak mocy. To dziwne, co piszesz, bo w tych autach skrzynia biegów nie ma żadnego elektrycznego powiązania z silnikiem za wyjątkiem blokady rozrusznika, świateł wstecznych i elektrozaworu kick-down. Wystarczy zaślepić wężyk podciśnienia sterujący modulatorem ASB i można śmigać. |
Autor: | Kubitus [ czw mar 21, 2013 8:57 am ] |
Tytuł: | Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy |
Włeb-szuciku, ty jak zwykle byleś gdzieś w pobliżu i obserwowałeś ![]() Fotel nawet nie połamany, ale,ale ...daleko nie masz, przyjedź, przejedź sie, oceń sam ![]() W140 420 także nie ma szans ![]() ![]() Śmiem twierdzić że nawet 500 Trocina z nowym rozrządem nie ma szans w takich warunkach ![]() Może chcesz coś powiedzieć na temat tego zaworu, czemu franca nie działa, a nie pierdzieć o gumie , szpachli i połamanych fotelach hmmm ? ![]() @frytejro - chętnie przygarne schemat. "Sam naprawiam" jeszcze nie mam ![]() |
Autor: | WeebShut [ czw mar 21, 2013 10:04 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124] 300TDT - problemy z pompą paliwa po zmianie skrzy |
Kubitus pisze: Może chcesz coś powiedzieć na temat tego zaworu, czemu franca nie działa Ale Ty serio nie wiesz czemu?? ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |