MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 24, 2013 11:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Próbuję sprawdzić dla kolegi jaki gaz w klimie powinien mieć w swoim aucie. Naklejka na pasie przednim starta, wyszukiwarką nic nie wskórałem, vin powiedział mi o wyposażeniu ale nie daję rady znaleźć tego co trzeba. Jeśli ktoś może mi pomóc to podaję dane:
W126 vin: wdbcb25d3ga280269 model z USA, 3,0 turbodiesel, rok 1986
Kolega otrzymał informację z USA, że ta instalacja jest na gaz R134 a nie na R12, ale nie sztuka nabić i zniszczyć sprężarkę. Z góry dzięki za pomoc.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: pn lut 25, 2013 2:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
A jakie są koncówki do nabijania? R134 ma szybkozłączki jak np pistolety do pompowania kół, a R12 na normlany gwint i zeby nabic gaz trzeba węże wkręcac.


Na górę
Post: pn lut 25, 2013 7:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Końcówka wygląda jak zaworek do koła. Ale czy to przesądza na 100%? Wolałbym mieć pewność, pomyłka może nie być tania... :-?
Grzebiąc w temacie gazu R12 i zamienników znalazłem ciekawy artykuł, myślę że paru osobom się przyda:
http://www.termo-schiessl.pl/download.php?s=1&id=2560

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: wt lut 26, 2013 1:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
w 86 był tylko R12. Ja taki temat już wałkowałem.
A co jest teraz? a kto to wie! - teraz najlepiej odzyskać gaz, zmienić olej i nabić nowym.
Jak by był olej mineralny to można załadować propan-butan z butli :] Ale oczywiście nie wolno. Choć oczywiscie lepiej propan-izobutan pozbawiony wtrąceń grafitu i innych syfów.

viewtopic.php?f=1&t=48460

viewtopic.php?f=1&t=58962&p=470097

viewtopic.php?f=25&t=26562

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lut 26, 2013 6:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Dzięki ukaniu. Z postów wyczytałem jeszcze, że jak naklejka jest czerwona to na pewno R12. A naklejka jest czerwona... no i ten zaworek "samochodowy". Dla nowszych gazów były już zielone. Czyli albo R12 albo coś z tego:

"Czynniki które możemy stosować jako zamienniki w klimatyzacjach to:

R134a
Zamiennik R12 (retrofit).
Zła tolerancja materiałowa niektórych tworzyw sztucznych, a także cynku, magnezu i ołowiu.

R401A (MP39)
Zamiennik R12 (retrofit)

R406A
Zamiennik R12 (drop-in)
Dopuszczony do stosowania do 2030 roku.

R409A
Zamiennik R12 (drop-in)
Przeznaczony urządzeń skonstruowanych na R12 umożliwiającym łatwe zastąpienie R 12 bez wymiany oleju.
Nie jest przeznaczony do napełniania nowych urządzeń. Zgodnie z Protokołem Montrealskim dopuszczony do stosowania do 2030 roku (w krajach Unii Europejskiej do 2015 roku). jedna z nazw handlowych to np FORANE FX56

R413A
Zamiennik R12 (drop-in)
DuPont ISCEON MO49 - klimatyzacja samochodowa, AGD - wymiana czynnika bez ingerencji w układ, bez wymiany oleju

Z forum capri.pl"

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: wt lut 26, 2013 9:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wszystkie drop-in są na krótką mete bo to mieszaniny. I zwykle najpierw ulatuje gaz będący nośnikiem oleju... No i są drogie bo zawierają składniki wycofywane.
Bez ingerencji - R12 z piwnicy czy propan-izobutan (bo jedyna wada taka, że palny, ale ile jest LPG w zbiorniku ;-) ),
Albo R134a po przeglądzie i regeneracji klimy - który jej się i tak należy bo gaz uciekł nie bez powodu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl