MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 14, 2013 10:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Witam
Szykuje mi się (a raczej jest już koniecznością) wymiana uszczelki pod głowicą (silnik 2,8 m104). Chciałbym się dowiedzieć ile powinien kosztować taki remont żeby obie strony były zadowolone. Chodzi mi o koszt całkowity (planowanie, uszczelki i wszystkie rzeczy które są potrzebne i które powinny być wymienione, robocizna). Czy ktoś zna kogoś godnego polecenia do tego remontu? Praktycznie na chwilę obecną nikt nie chce się tego podjąć, z zaznaczeniem, że kosztowałoby to ok. 2000zł... czy te moje 2,8 musi być droższe pod każdym względem od diesli i małolitrażowców?....

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 11:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Stawiam że demontaż i ponowny montaż to ok 500zł.
Reszta to ceny uszczelek + planowanie (100-200zł).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 11:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Planowanie u mnie 30-40zł 4 gary, 6 to juz wydatek 60zł [hihi]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: wt sty 15, 2013 7:18 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Za planowanie, obróbkę zaworów i gniazd płaciłem 550zł do M110, 440zł z golfa 1,4 16v
Robotę nie wiem jak liczą teraz.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt sty 15, 2013 7:39 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Mnie M111.960 za wymianę uszczelki wraz z kompletną obsługą głowicy i częściami wyniosło 700zł z tym, że robiłem razem z kuzynem.

Zajechałem do warsztatu sygnowanego znakiem BOSCH celem uzupełnienia klimy, bo akurat mieli promocję, że napełniają, ozonują i coś tam jeszcze za 150zł i przy okazji zapytałem się ile by wzięli za wymianę uszczelki pod głowicą. W czasie obsługi klimy serwisant przygotowywał mi kosztorys wymiany:
Demontaż głowicy, próby szczelności, planowanie... i na tym stanąłem bo cena osiągnęła 3.000zł, facet usilnie twierdził, że trzeba utwardzić gniazda zaworowe, bo jeżdżę na gazie i na pewno są tak wypalone, że to koniec świata.

Więc maksymalna kwota w jakiej powinieneś się zamknąć to 1.000zł

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt sty 15, 2013 8:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Leciało bokiem z tyłu po bloku. Mechanik stwierdził, żebym jeździł i sie nie przejmował na razie bo te silniki są częścij mokre niż suche a tu nagle po wymianie oleju po 3500km przebiegu dolewka 1,5litra. Nie mineło 1500km znowu litr, po 4 dniach znowu zapaliła się kontrolka... do tego mocno kopci i jakby gorzej palił z rańca. W tamtym roku montowany był gaz sekwencyjny więc może przyśpieszył remont. W pewnym warsztacie w Gdyni, w którym robią tylko mercedesy ostatnio robili w 3,2 i lepiej było im wyciągnąć silnik... a że ja chciałbym przy okazji wymienić uszczelkę pod miską olejową (bo ponoć trzeba wyciągnąć silnik) to byłoby mi to na rękę... Tak więc z remontem, planowaniem głowicy, uszczelkami (również pod miską) z wymianą simeringów tył, przód zaśpiewali mi... 3500zł....

Przypominam, że to jest 2,8 benzyna i 6 garów. Coś w tym musi być skoro dwa warsztaty specjalizujące się naprawą mercedesów nie chcą mi tego zrobić!
A za planowanie (oddają tylko do jednego warsztatu w Sopocie) może wynieść 700-1200zł

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: wt sty 15, 2013 8:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Samo planowanie głowicy to ok 100-120 zł max. Jak krzywa, to się planuje, jak prosta to nie ma potrzeby, wystarczy zabielić.
Uszczelniacze zaworowe ok 100-120 zł + wymiana.
Co dalej, to wychodzi po zdjęciu głowicy i sprawdzeniu. Może być nic, a może być wszystko - ponadpalane zawory, gniazda zaworowe, prowadnice, docieranie zaworów, mikropęknięcia itd... Nie określisz jak nie sprawdzisz. Dlatego koszty bardzo różne. Jeden zrobi za tysiaka z robocizną, inny za drugie tyle.

Sama robota to nic nie zwykłego, ot, trzeba wiedzieć jak złożyć rozrząd i napinacz łańcucha. No i uszczelnienie górnej pokrywy rozrządu. Heh, to jest wyzwanie.


Na górę
Post: wt sty 15, 2013 10:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
No właśnie jedynym plusem tej "imprezy" jest to, ze oni wiedza o co chodzi i mam pewność, że zrobią mi to dobrze. Ale o tych wszystkich rzeczach, które wypisałem to właśnie raczej nie są w cenie bo była gadka, że co jeszcze to wyjdzie przy rozbiórce. Z jednej strony koszt ogromny jak dla mnie, z drugiej z doświadczenia wiem jak czasami wychodzi się na "oszczędzaniu"...
Żeby to było 2 tyś oddał bym bez zastanowienia...

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: śr sty 16, 2013 7:59 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Powoli dochodzimy do momentu w którym coś więcej prócz wymiany oleju (tak jak na "zachodzie") zaczyna być nieopłacalne. Uszczelka pod głowicą nie może się opłacać za 1/3 ceny samochodu a tego wymaga koszt pracy mechanika, który ją wymienić potrafi. W zasiadzie mechanika, który umie czytać bo przecież naprawy sprowadzają się zwykle do przestrzegania dokumentacji serwisowej i ogólnej wiedzy mechanicznej oraz czystości. Jak sobie tak czasem zaglądnę tu czy tam to widzę np. głowice po obróbce na której dumnie spoczywa inna część bo głowica to takie dobre miejsce aby coś na niej położyć. Ci nie zdają sobie sprawy z tego, że mocniejsza rysa w niewłaściwym miejscu spowoduje brak szczelności bo uszczelka nie jest z gumy. Ech - no i za to właśnie aby nikt nie kładł na głowicy pompy wody od iveco chyba płacić trzeba, pytanie na ile można być tego pewnym.

kaczmar52 pisze:
Żeby to było 2 tyś oddał bym bez zastanowienia...

Ech niestety przyzwyczajamy się do abstrakcyjnych cen :-(

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr sty 16, 2013 8:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
kaczmar52 pisze:
W tamtym roku montowany był gaz sekwencyjny więc może przyśpieszył remont.

ja jeździłeś na ubogiej mieszance i założył Ci to jakiś druciarz to tylko dolałeś oliwy do ognia [zlosnikok]
swoją drogą nie wiedziałem, że aż tyle śpiewają za robotę przy głowicy [zdziwiony]
kaczmar52 pisze:
No właśnie jedynym plusem tej "imprezy" jest to, ze oni wiedza o co chodzi i mam pewność, że zrobią mi to dobrze

a skąd to możesz wiedzieć???? po czym tak stwierdzasz?
P.S.
kumpel kupił do motorowki za 800zł taki silnik, wyciągnięty z rozbitka. Swego czasu na innym forum za 1 tys. rownież z rozbitka był z gwarancją.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: śr sty 16, 2013 7:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Gaz: wtryski HANA, Reduktor Landi Renzo, komputer Agis.

Wiem, bo robili ostatnio w 3,2 i właśnie wyciągali silnik. Oni wiedzą jak to zrobić tyle, że im się nie chce tego robić bo jest za duzo roboty i właśnie dlatego 3 warsztaty już mi odmówiły...

A silnika zmieniać nie będę bo w każdym prędzej czy później ta uszczelka będzie do wymiany. to jest dla mnie chore podejście

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: śr sty 16, 2013 7:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Wyciąganie silnika do wymiany uszczelki to przegięcie i niepotrzebne dokładanie sobie roboty. No chyba, ze przy okazji zwalenia głowicy wymieniasz wszystkie pozostałe uszczelki.

A warsztatów, które się tego podejmą jest coraz mniej - to nic dziwnego. Każdy woli teraz podłączyć fejsik do nowego samochodu (100 zł), skasować błędy (następne 50 zł) i wymienić jakiś drobiazg (znowu stówa albo i lepiej). Kilka takich samochodów dziennie, nie orobisz się wcale, rąk nie pobrudzisz a kasa leci. A przy m104 trzeba się oszarpać, okręcić, pobrudzić ręce, zajrzeć do literatury...


Na górę
Post: śr sty 16, 2013 11:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ukaniu pisze:
Powoli dochodzimy do momentu w którym coś więcej prócz wymiany oleju (tak jak na "zachodzie") zaczyna być nieopłacalne.


Niestety masz racje. Znajomy niedawno sprzedał swojego Peugeota 407 Niemcowi za wdowi grosz bo mu wymianę sprzęgła wycenili w przeliczeniu na 7tys zl. :o . Naprawiać się wiec nie opłacało a za złomowanie musiałby dopłacić.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw sty 17, 2013 7:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
kaczmar52 pisze:
Gaz: wtryski HANA, Reduktor Landi Renzo, komputer Agis.

podzespoły dobre, jeszcze tylko żeby było to dobrze wystrojone, filtry zmnieniać i można latać na tym ;)
kaczmar52 pisze:
Oni wiedzą jak to zrobić tyle, że im się nie chce tego robić bo jest za duzo roboty i właśnie dlatego 3 warsztaty już mi odmówiły...

ja tam wolę jak do mnie taki przyjedzie ze starszym autem, zawsze znajdzie się wspólny temat do pogadania, wszystko zależy od podejścia warsztatu :-? nie utrzymuje się z tego i wolę w garażu posiedzieć przy aucie niż oglądać denne tv, może dlatego mam takie podejście a nie inne.
kaczmar52 pisze:
A silnika zmieniać nie będę bo w każdym prędzej czy później ta uszczelka będzie do wymiany. to jest dla mnie chore podejście

nie o to mi chodziło, miałem na myśli, że taniej idzie teraz kupić cały silnik, niż koszt warsztatowej roboty. Swoją drogą jeśli w dobrej kondycji silnik i tylko ta nieszczęsna uszczelka do roboty to wołałbym to zrobić i mieć spokój :)
m104user pisze:
A warsztatów, które się tego podejmą jest coraz mniej - to nic dziwnego. Każdy woli teraz podłączyć fejsik do nowego samochodu (100 zł), skasować błędy (następne 50 zł) i wymienić jakiś drobiazg (znowu stówa albo i lepiej). Kilka takich samochodów dziennie, nie orobisz się wcale, rąk nie pobrudzisz a kasa leci.

tylko, że nawet prawidłowej diagnozy niektórzy nie potrafią postawić, kasować to i małpę byś nauczył, ale logicznego myślenia ??? Wszyscy na łatwiznę idą teraz, zresztą tak auta są konstruowane, żeby serwisy się dużo nie orobiły a pieniążki zarabiały :-?
m104user pisze:
A przy m104 trzeba się oszarpać, okręcić, pobrudzić ręce, zajrzeć do literatury...

prawdziwa robota mechanika [palacz] niektórych cieszy, ale to już chyba rzadkość :-?

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: czw sty 17, 2013 1:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Ja robiłem uszczelke rok temu w dizlu OM603 i z wymiana wszystkich szklanek, w glowicy trzeba bylo wymienic wszystkie gniazda zaworowe wydechowe zaplacilem cos kolo 1600 całość czyli robota i graty. W serwisie MB w moim miescie. W wawie koledze zrobil gosc beke 4 garową za wiecej niz mi 6 garów. Tutaj tez lokalizacja odgrywa znaczną role jesli chodzi o ceny.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl