MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 03, 2013 1:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Falują mi obroty w silniku, ale tak nieznacznie na jałowym o 100 czasem skoki sa większe , ale jak się wprowadzi na obroty to się uspokaja.
Po odpaleniu zimnego wchodzi na 1500 1700 po minucie spada na 700 , a jak ciepły trzyma na 500 na kresce.
Ogólnie mi to nie przeszkadzało ale do czasu.

Teraz jadąc np. 130 po zdjęciu nogi z gazu obroty spadając około 2000 huśtają się przez chwilkę samochód wtedy skacze .
Podczas zwalniania silnikiem jest tak non stop, ale przy 2000 najbardziej.
Przyspiesza i zwalnia.

Nie bardzo wiem od czego zaczynać.
Na pewno jest dziurawa odma, za sprawą której jest dostarczane lewe powietrze do dolotu.
Ale może jeszcze coś trzeba wyczyścić czy wymienić ?

Drugi problem to ESP i ABS zapalają się kontrolki i systemy nie pracują.
Ale dalszy ciąg jak we wtorek wymienię czujnik pedału hamulca , chyba, że to załatwi temat.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 1:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
witam chyba pojawia się syndrom ekologicznej wiązki silnika zacznij od przepustnicy

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 2:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To jest silnik już ten nowszy bez kopułek i kabli są cewki na świecach .
Czytałem na forach , że w tej wersji już nie ma problemu wiązki.
To jest 97 rok.
silnik zabudowany w 210.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lut 04, 2013 4:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
Proponuję sprawdzić łańcuch rozrządu. Jeśli jest wyciągnięty, to daje takie objawy...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: pn lut 04, 2013 6:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
wiele objawów pasuje do łańcucha, ciekawe czy da się wymienić sam łańcuch przeciągając go.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lut 04, 2013 7:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Da się, poszperaj w galerii Trocina. Jemu się udało.


Na górę
Post: pn lut 11, 2013 7:44 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Z komputera mam 4 kartki A4 z błędami mało ważnymi i skasowanymi.
Nie da się skasować błędu lewej lub prawej sondy.
Odpiąłem obie, objaw ustał obroty falują minimalnie .
Pewnie sonda .
Pośmigam jeszcze tak i zobaczę co się będzie działo.
Łańcucha nie sprawdzałem, w tym silniku koło pasowe wału jest 4 cm od chłodnicy,ale już mam klucz i z czasem podziałam też tam.

Może wie ktoś co powinien pokazywać miernik wpięty w kable sondy i w które kable się wpiąć żeby coś stwierdzić?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lut 11, 2013 8:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
THC pisze:
Może wie ktoś co powinien pokazywać miernik wpięty w kable sondy i w które kable się wpiąć żeby coś stwierdzić?

Ile przewodów ma ta sonda?
Prawdopodobnie 3 lub 4. Dwa z nich to zasilanie grzałki (zazwyczaj białe lub czarne), jeden lub dwa pozostałe to masa i sygnał.
Mierzysz napięcie na tych dwóch ostatnich przewodach lub gdy jest jeden napięcie między tym przewodem a masą samochodu.

Tutaj fajny opis:
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... g6qmO1A2ug

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn lut 11, 2013 8:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Dwa białe , szary i czarny.



Na odpiętych i przy zimnym silniku po odpaleniu wchodzi na 1000 i zaraz spada niżej.

Napięcia to jakie mają być między kolorem , a masą?


Odmę dorobiłem z węży wody od vw , jak rzeźba to po całości heheh ale to nie przyczyna.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lut 11, 2013 9:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Dwa białe to na 90% grzanie sondy i tym bym się raczej nie przejmował.

Zmierz napięcie między czarnym i szarym - w czasie pracy silnika powinno oscylować w okolicy 0,5V.
Dałem linka do instrukcji diagnozowania sondy - zerknij w tego pdfa :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl