MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 26, 2013 9:17 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Witam

Moja coupeja ma taki problem.

Od 2 lat od czasu do czasu przy użyciu spryskiwaczy, przestają one pryskać, a zaczynają chlipać i zapala się SRS, oraz lampka niesprawności świateł.
Zdarzało się to rzadko (raz na miesiąc,dwa) i samo się naprawiało.
Ostatniej zimy problem pojawiał się częściej, ale też tragedii nie było.

Tej zimy nagle katastrofa. Częściej się to robi, oraz nieraz, po włączeniu zapłonuc(a nawet pozycje wcześniej) nie pali się SRS. Wtedy nie działają wycieraczki, nie można odpalić auta, nie działają lusterka i radio. Kilkukrotne włączenie zapłonu i problem znika. Niestety jest coraz gorzej.

Od razu nasunął mi się srebrny przekaźnik, który odłącza obciążenie podczas rozruchu (te same instrumenty nie działają w czasie awarii).
Tylko w 124 był on za akumulatorem, a tu akumulator w bagażniku.

Bardzo proszę o pomoc w lokalizacji przekaźnika przepięciowego w C140 M119 4,2.
Lub wszelki inne sugestie przyczyn dziwnego zachowania.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Ostatnio zmieniony sob sty 26, 2013 6:44 pm przez mza, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: sob sty 26, 2013 1:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
A sprawdzałeś już wiązkę silnika i przepustnicy?? Ja bym ode tego zaczął...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: sob sty 26, 2013 4:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Wiązka silnika była wymieniona jeszcze przez poprzedniego właściciela.
Ale gdy występuje awaria to silnik chodzi.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: sob sty 26, 2013 6:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Dałem ciała - chodziło mi o kotrolkę SRS, która normanie zapala się i gaśnie w pozycji bez zapłonu.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: sob sty 26, 2013 7:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Ok, trochę poszukałem. Przekaźnik przepięciowy (overvoltage protection relay), srebrny przekaźnik.
Nie ma go w 140. Funkcję tę realizuje Base module. I zgadza jest taki z bezpiecznikami.

Jednak nie jestem pewien, czy to to ustrojstwo realizuje te zachowanie:
Włączamy zapłon, wycieraczka działa, włączamy rozrusznik, wycieraczka na czas rozruchu się zatrzymuje.

W trakcie mojej awarii nie zapala się kontrolka SRS (normalnie się zapala i po kilku sekundach gaśnie) i wtedy nie działa: radio, wycieraczki, składanie lusterek (no chyba, że otworzę drzwi).
Kilkukrotne wyciągnięcie kluczyka i ponowne przekręcenie naprawia wszystko - nie jest to jednak rozwiązanie.

Rozumuję tak, że wszystkie te urządzenia są jakoś wspólnie zasilane...

Leże teraz chory z grypą i główkuję co posprawdzać ... co próbować naprawić. Jutro bez względu na stan będę się musiał udać do garażu.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: ndz sty 27, 2013 9:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
a może stacyjka? bo ona daje zasilanie na te elementy jak masz kluczyk w stacyjce a jak otwierasz drzwi stacyjka jest pomijana i zasilanie jest z innego miejsca.
Pozdrawiam też mam grype.

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: ndz sty 27, 2013 2:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
To też mi chodziło po głowie. Tzw. kostka stacyjki tu występuje? Coś nie mogę znaleźć w sklepach ...
Może ktoś wie jak się do tego zabrać / wymienić?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: ndz sty 27, 2013 3:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
A1295450204 - starter switch w serwisie przeszło 300 pln.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: ndz sty 27, 2013 4:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Jednak to jakiś przekaźnik.

Jak jest dobrze to po przekręceniu stacyjki o 1, słychać pyk, zapala się SRS i gaśnie po paru sekundach.
Ja nie to nie słychać pyk, SRS lekko podświetlone (lekko się żarzy) i nie gaśnie.

Te pyk dochodzi, gdzieś od strony pasażera - raczej z tyłu.

Tak przypomniałem sobie, że pod siedzeniem z tyłu obok pompy jest przekaźnik... może ktoś wie po co on tam?
Oczywiście te pyk może się nieść skądinąd, słuch mam przytłumiony ze względu na chorobę.
Pewne jest że jak jest PYK - to działa, jak nie ma to nie.

Wszystko to się dzieje przed zapłonem, po zapłonie pyków jest mnóstwo...

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: pt lut 08, 2013 1:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Nie mogę sobie poradzić.

Raz działa raz nie.
Jedyne co wiem, to że jest problem z zasilaniem po przekręceniu stacyjki w pozycję 1 - przed zapłonem.
Czy problem jest w stacyjce? Nie wiem.
Czy jest jakiś przekaźnik włączający zasilanie po przekręceniu w pozycję 1?
Przydałby się Gerry ale go dawno na forum nie widziałem :( .

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: pt lut 08, 2013 1:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ja w C klasie wymienialem kostke stacyjki, w ASO 200zł i pomogło, stara kostka była wyrobiona, zuzyta poprostu od przekrecania z wygladu, w środku tez pewnie nie za ciekawie było, rozbierz stacyjke i oblookaj jak to wszystko wygląda

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl