MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
w124 swapping https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=60935 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | 2ras [ sob sty 19, 2013 2:07 pm ] |
Tytuł: | w124 swapping |
Witam, jest kilka postow, na temat swap W124, lecz nie ma nic bardziej konkretnego, jakie silniki najlepiej pasuja, chodzi mi o weksze i/lub nowsze jednostki. Jest także wzmianka o ścianie grodziowej w przypadku V8 lecz nic konkretnego. jak. silniki z W210 V6. Chcialby poruszyc ten tematbo próbuje kupic sec-a, ale coraz bardziej sklaniam sie do swap-u CE, lekkość idostepność. Pozdrawiam |
Autor: | ukaniu [ sob sty 19, 2013 2:21 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 swapping |
Jak zadajesz takie pytania to chyba sobie odpuść ![]() A na serio to nie ma PnP tylko trzeba ciąć, spawać, szlifować. Co? no to widać jak próbujesz wjechać silnikiem pod maskę i coś zaczepia - to własnie trzeba obciąć albo z jednej albo z drugiej ![]() A i tak ból w d. powoduje elektronika agregatu bo - jak już nowszy to albo musisz przełożyć prawie wszystko bo samo ECU silnika nie zadziała albo bawić się w sterowniki stand-alone w stylu Megasquirta. Moim zdaniem - jak sam czujesz się na siłach w walce z elektroniką i mechaniką - działaj. Jak chcesz to zlecić - to za te pieniądze jakie dasz specom kupisz sobie nowszy silnik razem z fabryczną obudową na kołach. |
Autor: | 2ras [ sob sty 19, 2013 2:38 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 swapping |
Liczylem na jakies bardziej rozjasniajace wskazowki z tego co wiem jak podłączysz wszystkie sterowniki, a w nowszych silnikach jest to najczesciej ecu, jedno lub jeszcze jakiś jeden, które bd działać bez sygnału dla abs, esp, pozatym nie myśle o elektronice bardziej, chodziło mi o to czy ktoś próbował coś takiego robić, i jakieś konkretniejsze wskazówki. |
Autor: | THC [ sob sty 19, 2013 4:52 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 swapping |
Myślę, że do 124 można włożyć spokojnie silnik M120 , zresztą rózni niemieccy tunerzy to robili. Na pewno też każdy inny, nawet small block z usa. Kwestia ceny. 20 000zł może być mało. Naturalnie silnik M120 też napędzi W123 ![]() Samemu też łatwo o ile mamy zaplecze oraz dośc sporą wiedzę. Wskazówek typu : tu tnij , tu klej a tu dorobisz w tej formie nigdzie nie znajdziesz, no może na benzworld. Karoseria W124 przygotowana pod silnik ośmio cylindrowy ma inna belke pod silnikiem. |
Autor: | ukaniu [ sob sty 19, 2013 5:52 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 swapping |
2ras pisze: z tego co wiem jak podłączysz wszystkie sterowniki, a w nowszych silnikach jest to najczesciej ecu, jedno lub jeszcze jakiś jeden, które bd działać bez sygnału dla abs, esp, pozatym nie myśle o elektronice bardziej, Musisz zacząć myśleć o elektronice bardziej bo to nie jest "jeszcze jakiś jeden". To jest pajęczyna elektroniki. Jak wyjmiesz silnik z auta z ASB to on nie ruszy bez sterownika ASB a tenże bez skrzyni... Jak miał ESP to bez ESP... Wszystkie swapy są jednostkowe to nie przepis na karpatkę dr Oetkera. Widziałem 124 z silnikiem V8 z W220 z przeniesieniem napędem od W140 - tam problem z tym, że kawałek głowicy czy tam kolektora obijał się o grodź przednią był najmniejszym z możliwych. Bo reszta była wytoczona i wyspawana na wymiar. Wskazówki i fotostory to już musisz szukać na zagranicznych forach gdzie ludzie mają sporo czasu i kasy - u nas bieda to ludzi na takie fantazje za bardzo nie stać. Taki lajf. Ja np robię turbo do M103 do W201. Wzmocniona skrzynia, hamulce z R129, wydech na wymiar, Intercooler z 400CDI z chłodnicami w nadkolach, Megasquirt, most z w140, wał na wymiar, półosie przerobić, turbosprężarki, kolektory wydechowe. Ja nawet nie chcę tego sumować bo końca nie widać zakupów. A silnik i buda została ta sama. Wiele gratów zdobyłem od znajomych z dobrego serca czy dużo taniej. |
Autor: | TReneR [ ndz sty 20, 2013 2:28 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 swapping |
Jakbyś miał czas opisać swoje zmagania na forum z fotkami było by super. Wiem, ze to dodatkowy pożeracz czasu, ale sporo ludzi by pewnie chętnie poczytało i pooglądało. ![]() |
Autor: | DJ MAKU [ ndz sty 20, 2013 4:22 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 swapping |
ukaniu pisze: Ja np robię turbo do M103 do W201 Albo jeżeli to nie tajemnica to napisz chociaż jaką moc w założeniu ma to rozwijać, skoro zakładasz hamulce z SL żeby go potem zatrzymać. Nie ukrywam, że pytań miałbym więcej, typu: jaką skrzynię "wzmacniasz", jakie tłoki/korbowody/wał, co robisz z głowicą, czy to jest Twoje 2.6 czy może jednak 3.0 itd. Fajnie by było gdybyś trochę go tutaj opisał, tak jak TReneR pisze... ![]() |
Autor: | ukaniu [ ndz sty 20, 2013 4:51 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 swapping |
O tym projekcie to w zasadzie wstyd pisać bo zaczął się w 2010. Potem była z przyczyn wyższych nastała długa przerwa. Od jakiegoś czasu znów wygruziłem to co kupiłem i zaczynam składać do kupy. Jak będzie czym się pochwalić to z pewnością to zrobię. Teraz jestem na etapie przycinania i czesania gratów tak by weszły w skorupę 201. Potem przystąpię do instalowania i zrobię jakieś fotostory ![]() Silnik zostanie ten sam, jak się zmieli to się go wymieni na 3.0. Skrzynia wejdzie od 126/500. Półosie są od 201 Evo. Przyglądam się jak zamontować most od W140. Doładowanie?- nie wiem, zaczniemy od soft a potem będę zwiększał aż coś pierdnie ![]() |
Autor: | Worek [ ndz sty 20, 2013 7:55 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 swapping |
ukaniu pisze: +1 atm ~320-400KM W W201? |
Autor: | ukaniu [ pn sty 21, 2013 12:51 am ] |
Tytuł: | Re: w124 swapping |
Worek pisze: W W201? To dużo? kiedyś to była by moc a dziś to tylko wyrównanie do stawki, byle jaki miejski kompakt kupiowany na urodziny ma przyspieszenie jak W126 500. |
Autor: | Worek [ pn sty 21, 2013 7:51 am ] |
Tytuł: | Re: w124 swapping |
ukaniu pisze: To dużo? Fajnie. Będzie śmigał. |
Autor: | THC [ pn sty 21, 2013 7:49 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 swapping |
Worek pisze: ukaniu pisze: To dużo? Fajnie. Będzie śmigał. Ale na pewno nie jak Buick Century z `73. ![]() ![]() |
Autor: | jac [ pn sty 21, 2013 8:08 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 swapping |
ukaniu życzę powodzenia i lektury jak jeszcze nie czytałeś. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale według techników z loteca oryinalny ke jet jest stwarza problemy dopiero przy 400 km. Nawiasem fajnie by było gdyby ktoś przetłumaczył. http://mercedes-190.co.uk/topic/6534121/1/ |
Autor: | ukaniu [ pn sty 21, 2013 10:12 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 swapping |
jac pisze: ukaniu życzę powodzenia i lektury jak jeszcze nie czytałeś. Jak zdążę zrobić nim się zestarzeję to będzie pięknie. ![]() jac pisze: Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale według techników z loteca oryinalny ke jet jest stwarza problemy dopiero przy 400 km. Nawiasem fajnie by było gdyby ktoś przetłumaczył. http://mercedes-190.co.uk/topic/6534121/1/ Uturbianie KE przy dostępności Megasquirta to chyba ślepa uliczka. Ja zastosuję wtryski z saaba 2,3 turbo. Przy wydajności 350 cm3/min powinny na początek starczyć. Potem zwiększę ciśnienie na listwie a potem jeśli do tego dojdzie poszukam o większej wydajności. Właśnie dziś męczę wersję finalną szerokopasmowego miernika AFR do pracy z sondami boscha LSU 4,2 i LSU 4.9. 201 z linku jest śliczna ![]() |
Autor: | Cem [ wt sty 22, 2013 9:08 am ] |
Tytuł: | Re: w124 swapping |
Ukaniu, znasz tę stronkę? www . turbobandit . com Doładowują m.in. M103 i M104, może coś podpatrzysz ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |