MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: w124 swapping
Post: sob sty 19, 2013 2:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 18, 2009 12:17 am
Posty: 49
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Witam,
jest kilka postow, na temat swap W124, lecz nie ma nic bardziej konkretnego, jakie silniki najlepiej pasuja, chodzi mi o weksze i/lub nowsze jednostki. Jest także wzmianka o ścianie grodziowej w przypadku V8 lecz nic konkretnego. jak. silniki z W210 V6. Chcialby poruszyc ten tematbo próbuje kupic sec-a, ale coraz bardziej sklaniam sie do swap-u CE, lekkość idostepność.
Pozdrawiam

_________________
W126 420E odpoczywa w PL
`91 350 ts


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 2:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak zadajesz takie pytania to chyba sobie odpuść ;-)
A na serio to nie ma PnP tylko trzeba ciąć, spawać, szlifować. Co? no to widać jak próbujesz wjechać silnikiem pod maskę i coś zaczepia - to własnie trzeba obciąć albo z jednej albo z drugiej ;-)
A i tak ból w d. powoduje elektronika agregatu bo - jak już nowszy to albo musisz przełożyć prawie wszystko bo samo ECU silnika nie zadziała albo bawić się w sterowniki stand-alone w stylu Megasquirta.
Moim zdaniem - jak sam czujesz się na siłach w walce z elektroniką i mechaniką - działaj.
Jak chcesz to zlecić - to za te pieniądze jakie dasz specom kupisz sobie nowszy silnik razem z fabryczną obudową na kołach.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 2:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 18, 2009 12:17 am
Posty: 49
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Liczylem na jakies bardziej rozjasniajace wskazowki z tego co wiem jak podłączysz wszystkie sterowniki, a w nowszych silnikach jest to najczesciej ecu, jedno lub jeszcze jakiś jeden, które bd działać bez sygnału dla abs, esp, pozatym nie myśle o elektronice bardziej, chodziło mi o to czy ktoś próbował coś takiego robić, i jakieś konkretniejsze wskazówki.

_________________
W126 420E odpoczywa w PL
`91 350 ts


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 4:52 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Myślę, że do 124 można włożyć spokojnie silnik M120 , zresztą rózni niemieccy tunerzy to robili.
Na pewno też każdy inny, nawet small block z usa.
Kwestia ceny.
20 000zł może być mało.

Naturalnie silnik M120 też napędzi W123 :) czy W201.

Samemu też łatwo o ile mamy zaplecze oraz dośc sporą wiedzę.

Wskazówek typu : tu tnij , tu klej a tu dorobisz w tej formie nigdzie nie znajdziesz, no może na benzworld.

Karoseria W124 przygotowana pod silnik ośmio cylindrowy ma inna belke pod silnikiem.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 5:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
2ras pisze:
z tego co wiem jak podłączysz wszystkie sterowniki, a w nowszych silnikach jest to najczesciej ecu, jedno lub jeszcze jakiś jeden, które bd działać bez sygnału dla abs, esp, pozatym nie myśle o elektronice bardziej,


Musisz zacząć myśleć o elektronice bardziej bo to nie jest "jeszcze jakiś jeden". To jest pajęczyna elektroniki. Jak wyjmiesz silnik z auta z ASB to on nie ruszy bez sterownika ASB a tenże bez skrzyni... Jak miał ESP to bez ESP...
Wszystkie swapy są jednostkowe to nie przepis na karpatkę dr Oetkera.
Widziałem 124 z silnikiem V8 z W220 z przeniesieniem napędem od W140 - tam problem z tym, że kawałek głowicy czy tam kolektora obijał się o grodź przednią był najmniejszym z możliwych. Bo reszta była wytoczona i wyspawana na wymiar.
Wskazówki i fotostory to już musisz szukać na zagranicznych forach gdzie ludzie mają sporo czasu i kasy - u nas bieda to ludzi na takie fantazje za bardzo nie stać. Taki lajf. Ja np robię turbo do M103 do W201. Wzmocniona skrzynia, hamulce z R129, wydech na wymiar, Intercooler z 400CDI z chłodnicami w nadkolach, Megasquirt, most z w140, wał na wymiar, półosie przerobić, turbosprężarki, kolektory wydechowe. Ja nawet nie chcę tego sumować bo końca nie widać zakupów. A silnik i buda została ta sama. Wiele gratów zdobyłem od znajomych z dobrego serca czy dużo taniej.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz sty 20, 2013 2:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jakbyś miał czas opisać swoje zmagania na forum z fotkami było by super. Wiem, ze to dodatkowy pożeracz czasu, ale sporo ludzi by pewnie chętnie poczytało i pooglądało. [zlosnikok]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: ndz sty 20, 2013 4:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
ukaniu pisze:
Ja np robię turbo do M103 do W201


Albo jeżeli to nie tajemnica to napisz chociaż jaką moc w założeniu ma to rozwijać, skoro zakładasz hamulce z SL żeby go potem zatrzymać.

Nie ukrywam, że pytań miałbym więcej, typu: jaką skrzynię "wzmacniasz", jakie tłoki/korbowody/wał, co robisz z głowicą, czy to jest Twoje 2.6 czy może jednak 3.0 itd.

Fajnie by było gdybyś trochę go tutaj opisał, tak jak TReneR pisze... :)

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: ndz sty 20, 2013 4:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
O tym projekcie to w zasadzie wstyd pisać bo zaczął się w 2010. Potem była z przyczyn wyższych nastała długa przerwa. Od jakiegoś czasu znów wygruziłem to co kupiłem i zaczynam składać do kupy. Jak będzie czym się pochwalić to z pewnością to zrobię. Teraz jestem na etapie przycinania i czesania gratów tak by weszły w skorupę 201. Potem przystąpię do instalowania i zrobię jakieś fotostory :-)

Silnik zostanie ten sam, jak się zmieli to się go wymieni na 3.0. Skrzynia wejdzie od 126/500. Półosie są od 201 Evo. Przyglądam się jak zamontować most od W140.
Doładowanie?- nie wiem, zaczniemy od soft a potem będę zwiększał aż coś pierdnie ;-) doleclowo chciałbym +1 atm ~320-400KM

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz sty 20, 2013 7:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
ukaniu pisze:
+1 atm ~320-400KM


W W201?

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 12:51 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Worek pisze:
W W201?

To dużo? kiedyś to była by moc a dziś to tylko wyrównanie do stawki, byle jaki miejski kompakt kupiowany na urodziny ma przyspieszenie jak W126 500.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 7:51 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
ukaniu pisze:
To dużo?


Fajnie. Będzie śmigał.

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 7:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Worek pisze:
ukaniu pisze:
To dużo?


Fajnie. Będzie śmigał.


Ale na pewno nie jak Buick Century z `73. [palacz] [palacz]

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 8:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
ukaniu życzę powodzenia i lektury jak jeszcze nie czytałeś.

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale według techników z loteca oryinalny ke jet jest stwarza problemy dopiero przy 400 km. Nawiasem fajnie by było gdyby ktoś przetłumaczył.
http://mercedes-190.co.uk/topic/6534121/1/

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
Post: pn sty 21, 2013 10:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
jac pisze:
ukaniu życzę powodzenia i lektury jak jeszcze nie czytałeś.


Jak zdążę zrobić nim się zestarzeję to będzie pięknie. ;-)
jac pisze:
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale według techników z loteca oryinalny ke jet jest stwarza problemy dopiero przy 400 km. Nawiasem fajnie by było gdyby ktoś przetłumaczył.
http://mercedes-190.co.uk/topic/6534121/1/


Uturbianie KE przy dostępności Megasquirta to chyba ślepa uliczka. Ja zastosuję wtryski z saaba 2,3 turbo. Przy wydajności 350 cm3/min powinny na początek starczyć. Potem zwiększę ciśnienie na listwie a potem jeśli do tego dojdzie poszukam o większej wydajności. Właśnie dziś męczę wersję finalną szerokopasmowego miernika AFR do pracy z sondami boscha LSU 4,2 i LSU 4.9.
201 z linku jest śliczna :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt sty 22, 2013 9:08 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Ukaniu, znasz tę stronkę? www . turbobandit . com
Doładowują m.in. M103 i M104, może coś podpatrzysz [palacz]

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl